Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Китайски компании с интерес към магистрала "Черно море" и АЕЦ "Белене"

На срещата с китайските инвестори като съветник на премиера присъства и скандалният бивш шеф на КФН Стоян Мавродиев

На снимките, изпратени от пресслужбата на Министерския съвет, Мавродиев стои между премиера и Димитър Абаджиев
На снимките, изпратени от пресслужбата на Министерския съвет, Мавродиев стои между премиера и Димитър Абаджиев
На снимките, изпратени от пресслужбата на Министерския съвет, Мавродиев стои между премиера и Димитър Абаджиев    ©  Капитал
На снимките, изпратени от пресслужбата на Министерския съвет, Мавродиев стои между премиера и Димитър Абаджиев    ©  Капитал

Възможностите за участие на китайския бизнес в инфраструктурни проекти в България обсъдиха в петък в Бургас премиерът Бойко Борисов и делегация от Китай, съобщи правителствената пресслужба. Акцент е бил поставен върху автомагистрала "Черно море", но интерес е проявен и към пристанищните зони. Обсъдена е и темата за инвестиции в АЕЦ "Белене".В съобщението не се уточнява представители на кои компании са формирали китайската делегация, но пред "Дневник" Димитър Абаджиев, който е бивш консул в Шанхай и настоящ посланик в Любляна, казва, че са присъствали представители на китайски инвестиционни фондове. Интересът им към концесия на магистрали е заради готвената от правителството тол-система, която би позволила изплащането на инвестицията, каза Абаджиев. Делегация от китайската компания "Ситик Констракшън" пък се е срещнала и с регионалния министър Николай Нанков, като е проявила интерес към автомагистралите Калотина – София, Русе – Велико Търново и тунела под Шипка.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    rapidfire avatar :-|
    gigabyte
    • + 3

    Още желаещи да построят непостроимото в Белене.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 6

    Нещо не разбрах. Как така частен концесионер ще строи магистрала, а държавата ще му подсигурява приходите през тол-системата? Ако това ще е формулата, то това е заобикаляне на обществена поръчка.

    Нередност?
  • 3
    dage avatar :-|
    dage
    • + 5

    1. Кои са тия китайци - бизнесмени, правителствени чиновници, оризови производители, какви са, та се срещат с премиера и кмета на Бургас?
    2. Като какъв се явява Стоян Мавродиев, че нито Николов, нито Абаджиев, нито той самият смеят да обяснят ролята му при срещата?
    3. Абаджиев научи китайски ли, доведе китайците ли, и въобще това човече не сме забравили от къде тръгна и къде стигна, нали?
    4. Как така се обсъждат подобни проекти, без китайците да са подготвени относно законодателството ни, апропо с това на ЕС, и ако евентуално след тая седенка все пак получат някакви концесии или договори за обществени поръчки - като как ще се възприеме тази предварителна среща с тях?
    5. Докога ще си мисли г-н банкянския картофопроизводител, че всички на тая територия сме идиоти?

    Нередност?
  • 4
    valdes avatar :-|
    Valdes
    • + 4

    Страшни са! Още Тол-а не е тръгнал, а парите вече му ги харчат. Пък и Абаджиев като какъв се явява там и от кога взе и от концесии да разбира?

    Нередност?
  • 5
    4itatel avatar :-|
    Elena Dimitrova
    • + 3

    Баце разглежда карти и четежи... :-)

    Нередност?
  • 6
    4itatel avatar :-|
    Elena Dimitrova
    • - 1
    • + 5

    Мавродиев е там, а Брендо къде е?

    Нередност?
  • 7
    mnp11529925 avatar :-|
    mnp11529925
    • + 1

    На китайци да се дава АЕЦ е нелепо, най-малкото населението нема да се чувства комфортно, знаейки че животът и бъдещето на децата им зависи от прословутото китайско качество, пък който каквото иска нека си говори. АЕЦ Белене да я построи и финансира Русия, и да си извозва отработеното ядрено гориво, както направиха и в Унгария.

    Що се отнася до АМ Черно Море, какво пречи България да вземе кредит и да си я построи сама, а след това да връща заемите с парите от пътните такси? Ако магистралата е рентабилна и китайците я искат, тогава защо да я даваме? По-добре наши фирми да я построят, отколкото китайски.

    Нередност?
Нов коментар