Столичната община ще купи 20 електробуса за 22 млн. лв.

Дружеството "Столичен автотранспорт" ще изплаща екологичните бусове в продължение на 8 години

От няколко години Столичната община тества електробуси из града, задвижвани с различни технологии, за да прецени коя от тях е по-подходяща
От няколко години Столичната община тества електробуси из града, задвижвани с различни технологии, за да прецени коя от тях е по-подходяща    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
От няколко години Столичната община тества електробуси из града, задвижвани с различни технологии, за да прецени коя от тях е по-подходяща
От няколко години Столичната община тества електробуси из града, задвижвани с различни технологии, за да прецени коя от тях е по-подходяща    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви обществена поръчка с прогнозна стойност 22.2 млн. лева за закупуването на 20 електрически автобуса. Според документацията дружеството ще изплаща автобусите в продължение на 8 години. Поръчката бе очаквана, след като в края на април кметът на София Йорданка Фандъкова съобщи, че се подготвя търг за купуване на електрически автобуси. От няколко години Столичната община пуска пробно електробуси из града, задвижвани с различни технологии, за да прецени коя от тях е по-подходяща. През пролетта например бе пуснат електробус чешко производство по линия 84 до летището. По нея от началото на януари тестове минаваха и китайски електробуси. Още през 2014 г. пък пробно из града за година се движеше и електробус, произведен от израелско-българската компания "Чериът моторс".


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.

14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chitatelsz avatar :-|
    Читател
    • - 1
    • + 7

    Това е много хубава новина. Колкото повече такива возила има в София, а съответно и в страната, толкова по-добре за всички граждани. Успоредно с това трябва да се намали цената на билетите, на талоните и на картите, за да станат те още по-атрактивни за хората. В момента именно ценовият аргумент е една от причините доста хора да ползват личните си автомобили пред обществения транспорт в София (навярно картината е подобна и в провинцията). Друга причина за горното е големи интервали по някои от линиите и недобра транспортна свързаност на отделните части на столицата.

    За мен лично бъдещето е в даването на предимство на пешеходци, велосипедисти и градски транспорт, след тях са някои категории фирмени и държавни (общински) возила, и оттам нататък сериозни ограничения за всички останали. Само така ще се подобри качеството на въздуха в градовете ни, а това съответно ще даде отражение и върху здравето ни и усещането за благоденствие.

    Нередност?
  • 2
    doxen avatar :-|
    doxen
    • + 2

    Не е ли много по 1 млн. за автобус?

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 1
    • + 3

    Само ме притеснява не прибързваме ли с технологията - все пак батериите се амортизират сравнително бързо. Хубаво ще е старите, но все още годни автобуси да се подаряват на по-бедни общини. Това би постигнало двоен ефект на инвестициите.

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 7

    Какъв е смисълът да се купуват нови електробуси, докато успоредно с тях се въртят 30-годишни дизели. По обновените 120 и 413 пак са изкарали някакви паметници от дълбокия резерв.

    Нередност?
  • 5
    nqma_zna4ka_koi avatar :-|
    nqma zna4ka koi
    • - 1
    • + 2

    Според мен електро возилата са добра инвестиция. Големия плюс е поддръжката, а големия минус е батерията. С напредването на технологиите обаче батериите ще стават все по-изгодни и по-ефективни... Останалата част пък може да се ползва ужасно дълго време. Единствения проблем е дали технологията е напреднала достатъчно за да е икономическа изгодна. Да не стане като със слънчевите панели дето се настроиха и след 2 години цената им стана 3 пъти по евтина за инсталирана мощност...

    Нередност?
  • 6
    kae33530133 avatar :-|
    kae33530133
    • + 6

    Какво пречи да се избере най-оптималния вариант за електробус (и не само) и да се сключи голема сделка за всички общини в България накуп, за години напред, като така да се постигне и по-ниска цена и евентуално производство на родна почва? Какви са тия по 5 бройки, по 10 бройки, всеки месец нещо все купуват, тестват, па трамваи, па тролеи, па на дизел. Държава с мислене на парче, ден за ден.

    Нередност?
  • 7
    hekata5 avatar :-|
    Гергин Борисов

    В СОФИЯ НЯМА НИТО ЕДНА РУСКА ТРАМВАЙНА КОЛА!
    Редактирайте си текста!

    Нередност?
  • 8
    fanniemae avatar :-|
    fanniemae
    • + 3

    Един милион на бройка е с доста голяма печалба за доставчика (или за някой друг) за най-добрите китайски автобуси с Литйеви батерии с нормална гаранция.

    Нередност?
  • 9
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#5] от "nqma zna4ka koi":

    Не е гаранция. Тези технологии още са нови и ще има голямо текучество. Бих ги сравнил със смартфоните. Може да се окаже, че скоро тази технология ще е толкова остаряла, че никой няма да я поддържа вече.

    Нередност?
  • 10
    bzm avatar :-|
    bzm

    8 г...ако пък вземат,че крадат по-малко,то и 8 месеца им са достатъчни

    Нередност?
Нов коментар

Вход