С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 23 авг 2017, 18:41, 55779 прочитания

Столичната община ще купи 20 електробуса за 22 млн. лв.

Дружеството "Столичен автотранспорт" ще изплаща екологичните бусове в продължение на 8 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинското дружество "Столичен автотранспорт" обяви обществена поръчка с прогнозна стойност 22.2 млн. лева за закупуването на 20 електрически автобуса. Според документацията дружеството ще изплаща автобусите в продължение на 8 години. Поръчката бе очаквана, след като в края на април кметът на София Йорданка Фандъкова съобщи, че се подготвя търг за купуване на електрически автобуси. От няколко години Столичната община пуска пробно електробуси из града, задвижвани с различни технологии, за да прецени коя от тях е по-подходяща. През пролетта например бе пуснат електробус чешко производство по линия 84 до летището. По нея от началото на януари тестове минаваха и китайски електробуси. Още през 2014 г. пък пробно из града за година се движеше и електробус, произведен от израелско-българската компания "Чериът моторс".

Без твърде ясни параметри


От документацията на търга обаче не се разбира на каква технология точно са се спрели от Столичната община. През май зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев обясни, че вариантите са два. При едната възможност автобусите трябва да бъдат зареждани по 6 часа от станция в гаражите, с което максималният пробег е между 250 и 300 километра (китайските електробуси). Вторият вариант е автобуси с батерия, които ще могат да изминават по 30 км с едно зареждане (чешките електробуси). За целта обаче на всяка крайна спирка ще трябва да бъдат изградени зарядни станции. Тогава той коментира относно цената, че в общия случай електробусите са приблизително двойно по-скъпи от конвенционалните. Сега от документацията става ясно, че цената ще надхвърли 500 хил. евро за бройка.

Според критериите за оценка на кандидатите с най-голяма тежест ще бъде общата стойност - 45 т., след това са техническата характеристика на автобусите - 25 т., енергийните и емисионните разходи - 15 т., 10 т. се дават за лизинговото оскъпяване, а за гаранционните условия - 5 т.

Обновяване на автопарка



Поръчката е част от плана на Столичната община за обновяване на превозните средства на градския транспорт в София. През май бе обявена последната поръчка за 60 единични и още толкова двойни автобуса на газ за градския транспорт за 72 млн. лв. на лизинг. Все още не е избран доставчикът. Планът е с тази доставка общинското предприятие "Столичен автотранспорт" да може да поеме и 11-те линии, които сега обслужва частната компания "Карат С". Последната доставка на нови автобуси бе миналото лято, когато дойдоха 130 дизелови автобуса, производство на китайската компания "Юйтун". В началото на настоящата година общината отново пусна поръчка за доставка на още 30 дизелови автобуса, но заради остри критики, че те не са екологични, тя бе спряна и ще бъде преработена също за рейсове на природен газ. През 2014 г. пък общината купи 126 автобуса на метан.

Към момента над 50% от автопарка и по-голямата част от старите тролеи в столицата са подменени. Според програмата на общинското дружество "Столичен електротранспорт" до 2020 г. 41 стари тролейбуса, които в момента се движат по линии в София, трябва да бъдат заменени с нови.

Най-слабо е темпото на промяна на трамваите в столицата. От миналата година чисто нови мотриси на полската компания Pesa се движат по линиите 7, а от няколко месеца - и по линия 1. Полската компания се състезава и с чешката "Шкода" за доставката на 13 нови трамвая и за линия номер 5 с прогнозна стойност 61 млн. лв.
От пролетта в София се движат и част от общо 28 швейцарски мотриси, известни като "краставички". "Новите" трамваи са 27-годишни, но са ремонтирани и обновени. Те са дарени от швейцарския град Базел по силата на споразумение, сключено през 2015 г., и заменят най-амортизираните 37-годишни мотриси, които в момента се движат по линиите 6, 8 и 12 в столицата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Разнобой сред управляващите за ремонта на Су-25 3 Разнобой сред управляващите за ремонта на Су-25

Според председателя на парламента Караянчева това ще става в Русия, според военно министерство – в Беларус

26 юни 2019, 1262 прочитания

Вечерни новини: Оставка на шефа на строителния надзор в София, рекордни жеги в Европа Вечерни новини: Оставка на шефа на строителния надзор в София, рекордни жеги в Европа

И още: България ще се забави с чакалнята за еврозоната; Три варианта се обсъждат за партийните субсидии; Депутатите бързат да отхвърлят ветото за дивото къмпингуване

26 юни 2019, 1462 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Каменаров оглави БНТ, революции не се очакват

Новият генерален директор на държавната телевизия беше избран с четири от пет гласа и ще управлява в следващите три години

Обратно броене в БСП

Корнелия Нинова има по-малко от година, за да покаже, че линията й в партията е успешна

Бойното поле на "Българска армия"

Ще има ли нов стадион на ЦСКА в Борисовата

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Човекът и мракът

Palacio de Velazquez в Мадрид показва първата голяма ретроспектива на японския художник Тецуя Ишида извън родината му