Общинска фирма обяви поръчка, на която пасва само Dacia
Центърът за градска мобилност търси ванове за новата зелена зона, но на зададените условия отговаря само един производител


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
1.5 млн. лв. е прогнозната стойност на поръчката за лизинг на 30 автомобила тип "ван" с бензинови двигатели, 20 вана с дизелови и 10 леки коли тип "хечбек" с бензинов двигател за четири години и половина. |
Поръчката е за автомобили, които ще обслужват новите платени зони за паркиране в столицата. С решение от 20 юли на Столичния общински съвет бе разширен обсегът на зелената зона, което "налага спешното наемане на автомобили поради липсата на такива и поради остарелия наличен автомобилен парк", обясниха от ЦГМ пред "Капитал". Крайният срок за подаване на оферти е 8 септември 2017 г.

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
16 коментара
" Търгът не е обжалван в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), изтъкват от ЦГМ"
То вече няма смисъл и от обжалване, след като е ясно какъв е сценарият.
Иначе за мен е тъпо да се вземат на лизинг автомобили след като Зелената зона няма да се смали след 4 години. Т.е. тогава пак ще им трябват нови возила.
Дачия бива - добре, че не искат луксозни джипове 4х4
От личен опит мога да потвърдя, че при такова задаване на несъществени параметри комисионните се изплащат предварително.
Не съм запознат с конкретната поръчка, но ако това на картинката е вярно, според мен е нарушен чл. 49, ал.2 от ЗОП (тия от общината да си го прочетат). Щом като ще е лизинг е повече от ясно, че ще участвуват само компании регистрирани в България, а равнището за изискван оборот от 500 000 лв. за 3 години е смешно. Тия в общината не знаят ли, че контролните органи по ЗОП имат неписано правило при оценка на изисквания за размер на оборота, който най-общо се свежда до това, че размерът на изисквания оборот за 3 години трябва да е съизмерим или по-голям от размера на поръчката. В случая имаме разлика от 3 ПЪТИ ! И то ПО-МАЛКО ! Другото изискване за 1 доставка съизмерима с тази може направо да ви даде и името на фирмата, чрез която ще си вземат рушветите.
Автомобилите, за които се говори очевидно трябва да имат определена ФУНКЦИОНАЛНОСТ, вероятно да товарят скобите, които се слагат на нарушителите, т.е. да бъдат тип "ван". Добре. Но тези галфони можеха да определят функционалността по минималния обем на багажното отделение. Тогава може би щеше да има състезателност в процедурата.
Автомобилните вносители си имат своя асоциация, която работи на принципа, че когато някой си нагласи определена поръчка за себе си, другите колеги не трябва да завиждат, а обратното - да отидат да му целуват ръка и да поискат да ги научи на акъл, как да мултиплицират схемата в някоя друга община или министерство. Според тях, така не се ощетяват един друг, защото същите пари можело да отидат за строителство, за пенсии или за нещо друго, вместо да правят пазара по-голям. Същата философия изповядват няколкото строителни камари и лекарските съюзи. Никога от тях няма да излезе критика за опорочена сторителна поръчка, търг за лекарства или фалшиви хоспитализации.
Можеше и да е по-зле все пак Дачия предлагат най-много за парите и на практика е добър избор
Нищо ве важно е Боко да дрънка глупости и тоалетната хартия на Пеевски да промива мозъка на матриала .... купете си личната автобиография на Бойки Борисов и четете, не се занимавайте с маловажни теми като публични нагласени търгове . При кражбата фатката е да ти отвлекат вниманието докато ти бъркат в джоба , ако си тъп се връзваш ... Между другото със сигурност МЗ сои купи Грейт Уал с честен конкурс , КИА спечелиха и те честно поръчката за полицейските коли .... При нас корупция няма хапвайте си суджука и да са живи и здрави вносителите на Дачия и нашия Премиер Слънце , за нормалните българи - изхода Терминал 2 на летище София .
Другите автомобили са по-скъпи.
Браво на ЦГМ. Вероятно по евтини, на не с такова качество ще са индийските Тата, или някое китайско недоносче. Всичко в поръчката по отношение на изискванията е законосъобразно. Апропо, има и практика на ВАС, която казва, че никой не може да влияе на изискванията, които поставя Възложителя.
софтуера на мвр/следствието се правеше винаги от една фирма чрез такива условия. ама така или иначе фалира май.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.