Седем участника искат да ремонтират трасето на трамвай №5

Подмяната на линиите от Съдебната палата до кв. "Княжево" ще струва над 40 млн. лв.

Седем компании и обединения са подали оферти в търга на Столична община за ремонт на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис" III, показва справка в регистъра на обществените поръчки. Сред тях са двама чуждестранни участници - две от подразделенията на френския конгломерат Bouygues и австрийската Strabag с българското й дъщерно дружество. За изпълнение на ремонта са кандидатствали и на практика всички големи фирми, които изпълняват строителни поръчки в столицата.

За реконструкцията на отсечката от 16 км са отделени малко над 40 млн. лв. от оперативна програма "Региони в растеж". Бъдещият изпълнител ще трябва да подмени релсите, спирките, ВиК инсталацията, електроснабдителната мрежа, контактно-кабелната мрежа и уличното осветление.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tucker_case avatar :-|
    tucker case
    • + 5

    "Трамвайното трасе по бул. "Цар Борис ІІІ" е построено през 1988 г..."
    требе да са му подписали акт 16 през 88-ма най-после... щот аз трасето го помна от 68-ма... па и дедо ми е разправял че и той от дете го помни... :)

    Нередност?
  • 2
    hunterovski avatar :-|
    hunterovski
    • + 4

    Трамвай N 5 е най-старата линия в София. А през 1988 е положен действащият в момента релсов път. Това има предвид авторът. До коментар [#1] от " tucker case ":

    Нередност?
  • 3
    axo avatar :-|
    axo
    • + 6

    Безумно е това натоварено трасе, по което в час-пик хората буквално висят от вратите, да се облужва от теснорелсови трамваи. Супер-новите-лъскави-не-знам-си-какво-си мотриси на ПЕСА са с крайно нерационално използвано пространство точно защото са на тясно междуосие.
    Дали не трябва да се помисли, след като се правят такива скъпи и широкообхватни ремонти, за постепенно преминаване на широко междурелсие, при което мотрисите са много по-удобни и широки, бързи и евтини, поради широкото си разпространение?

    Нередност?
  • 4
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • + 8

    Това трасе де факто е "метрото" на югозападния район на София и си трябва да е направено читаво, надявам се да се получи след ремонта...

    Нередност?
  • 5
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • + 4

    Едно елементарно техническо решение, което, кой знае, защо не се изпълнява, може да повиши значително скоростта на трамваите.
    Когато трамвай приближава кръстовище, на всички останали ПС, които влизат в конфликт с трамвая, светва червено. Когато не приближава трамвай, светофарите работят, все едно няма трамвайна линия.
    Така ще се облекчи и движението на автомобилите.
    Това има смисъл особено за лините с обособено трасе като 5, 7, 20...

    Нередност?
  • 6
    trotter avatar :-|
    globetrotter
    • + 1

    До коментар [#3] от "axo":

    Точно. А и да не забравяме, че предстои откриване на метростанция Красно село и натоварването на трамвайната линия ще се увеличи допълнително.
    Но явно Столична община предпочита да направи един ремонт за 40 млн. лв. догодина и после още един за 40 млн. след още 5 години. Все пак пари трябва да се усвояват, комисиони да се разпределят, приятелски фирми да се облагодетелстват...

    П.П. За толкова пари мислех, че поне "зелен" трамвай ще направят...

    Нередност?
Нов коментар