Седем участника искат да ремонтират трасето на трамвай №5
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седем участника искат да ремонтират трасето на трамвай №5

Седем участника искат да ремонтират трасето на трамвай №5

Подмяната на линиите от Съдебната палата до кв. "Княжево" ще струва над 40 млн. лв.

Мария Манолова
41003 прочитания

© Георги Кожухаров


Седем компании и обединения са подали оферти в търга на Столична община за ремонт на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис" III, показва справка в регистъра на обществените поръчки. Сред тях са двама чуждестранни участници - две от подразделенията на френския конгломерат Bouygues и австрийската Strabag с българското й дъщерно дружество. За изпълнение на ремонта са кандидатствали и на практика всички големи фирми, които изпълняват строителни поръчки в столицата.

За реконструкцията на отсечката от 16 км са отделени малко над 40 млн. лв. от оперативна програма "Региони в растеж". Бъдещият изпълнител ще трябва да подмени релсите, спирките, ВиК инсталацията, електроснабдителната мрежа, контактно-кабелната мрежа и уличното осветление.

Кой иска да ремонтира

"Трейс груп холд" АД е единствената фирма, която е подала самостоятелна оферта в обществената поръчка на общината, докато всички останали оферти са обединения.

Сред чуждестранните кандидати е обединението "ИСАФ С.А. Колас Рейл С.А.", което включва две подразделения на френската транспортна група Bouygues - британската компания за товарни превози Collas Rail и румънската ISAF, която се занимава с железопътна автоматизация и сигнализация. То е и един от двата кандидата, обявили, че планират да ползват и подизпълнители. Другият е вторият чуждестранен участник - австрийската Strabag.

Останалите желаещи да извършат ремонта са познати големи строителни компании (виж таблицата), включително и компанията на Велико Желев "Хидрострой" (в обединение с придобитата от нея миналото лято "Водстрой 98", която дотогава се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски), която напоследък е фаворит в едрите търгове.

Новият трамвай №5

Трамвайното трасе по бул. "Цар Борис ІІІ" е построено през 1988 г. и оттогава няколко пъти е обект на основни и поддържащи ремонти. Сегашната реконструкция е разделена на две - от кв. "Княжево" до Руски паметник и от Руски паметник до Съдебната палата. Участъкът около самия Руски паметник не влиза в обхвата на поръчката, защото беше изцяло подменен при цялостния ремонт на кръстовището през 2015 г.

След ремонта трябва да бъдат подменени и мотрисите, които обслужват трамвай №5. В началото на годината общинската фирма "Столичен електротранспорт" обяви поръчка за 13 нови трамвая на стойност от 61 млн. лв. с ДДС. В търга участваха чешката компания Skoda Transportation и полската "Железопътни превозни средства ПЕСА Бидгошч" (Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz), която достави новите мотриси и за линиите 7 и 1.

Все още обаче няма обявен резултат от обществената поръчка, макар че по първоначални планове изпълнителят трябваше да бъде избран до юни т.г., а мотрисите да бъдат доставени в рамките на една година след това.

Според изчисленията на Столичната община трамвай №5 е най-натоварената линия в София и ежедневно се използва от над 50 хил. пътници.

Седем компании и обединения са подали оферти в търга на Столична община за ремонт на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис" III, показва справка в регистъра на обществените поръчки. Сред тях са двама чуждестранни участници - две от подразделенията на френския конгломерат Bouygues и австрийската Strabag с българското й дъщерно дружество. За изпълнение на ремонта са кандидатствали и на практика всички големи фирми, които изпълняват строителни поръчки в столицата.

За реконструкцията на отсечката от 16 км са отделени малко над 40 млн. лв. от оперативна програма "Региони в растеж". Бъдещият изпълнител ще трябва да подмени релсите, спирките, ВиК инсталацията, електроснабдителната мрежа, контактно-кабелната мрежа и уличното осветление.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    tucker_case avatar :-|
    tucker case

    "Трамвайното трасе по бул. "Цар Борис ІІІ" е построено през 1988 г..."
    требе да са му подписали акт 16 през 88-ма най-после... щот аз трасето го помна от 68-ма... па и дедо ми е разправял че и той от дете го помни... :)

  • 2
    hunterovski avatar :-|
    hunterovski

    Трамвай N 5 е най-старата линия в София. А през 1988 е положен действащият в момента релсов път. Това има предвид авторът. До коментар [#1] от " tucker case ":

  • 3
    axo avatar :-|
    axo

    Безумно е това натоварено трасе, по което в час-пик хората буквално висят от вратите, да се облужва от теснорелсови трамваи. Супер-новите-лъскави-не-знам-си-какво-си мотриси на ПЕСА са с крайно нерационално използвано пространство точно защото са на тясно междуосие.
    Дали не трябва да се помисли, след като се правят такива скъпи и широкообхватни ремонти, за постепенно преминаване на широко междурелсие, при което мотрисите са много по-удобни и широки, бързи и евтини, поради широкото си разпространение?

  • 4
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Това трасе де факто е "метрото" на югозападния район на София и си трябва да е направено читаво, надявам се да се получи след ремонта...

  • 5
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor

    Едно елементарно техническо решение, което, кой знае, защо не се изпълнява, може да повиши значително скоростта на трамваите.
    Когато трамвай приближава кръстовище, на всички останали ПС, които влизат в конфликт с трамвая, светва червено. Когато не приближава трамвай, светофарите работят, все едно няма трамвайна линия.
    Така ще се облекчи и движението на автомобилите.
    Това има смисъл особено за лините с обособено трасе като 5, 7, 20...

  • 6
    trotter avatar :-|
    globetrotter

    До коментар [#3] от "axo":

    Точно. А и да не забравяме, че предстои откриване на метростанция Красно село и натоварването на трамвайната линия ще се увеличи допълнително.
    Но явно Столична община предпочита да направи един ремонт за 40 млн. лв. догодина и после още един за 40 млн. след още 5 години. Все пак пари трябва да се усвояват, комисиони да се разпределят, приятелски фирми да се облагодетелстват...

    П.П. За толкова пари мислех, че поне "зелен" трамвай ще направят...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK