"Хидрострой" взе поредна ВиК поръчка - във Видин за 18 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Хидрострой" взе поредна ВиК поръчка - във Видин за 18 млн. лв.

В групата на "Хидрострой" на Велико Желев влизат още "Пътстрой Бургас" и от миналата година "Водстрой 98", която допреди това се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски.

"Хидрострой" взе поредна ВиК поръчка - във Видин за 18 млн. лв.

И петте конкурента на фирмата на Велико Желев са отстранени от състезанието. По същия начин новият любим строител спечели в Добрич, Златни пясъци и част от "Хемус"

Мила Чернева
50264 прочитания

В групата на "Хидрострой" на Велико Желев влизат още "Пътстрой Бургас" и от миналата година "Водстрой 98", която допреди това се свързваше с депутата от ДПС Делян Пеевски.

© Надежда Чипева


18.18 млн. лв. с ДДС е офертата на "Хидрострой", като прогнозната стойност беше 21.6 млн. лв. с данъка.

Община Видин избра "Хидрострой" за довършването на пречиствателната станция за отпадни води. Така поръчките, които фирмата на Велико Желев или близки до нея компании са спечелили през последната година, са на стойност поне 120 млн. лв., като това включва още две пречиствателни станции и отсечка от магистрала "Хемус".

Историята на съоръжението във Видин започва още през 2013 г., когато за строителството му бе избрано обединение с основен участник "Понсстройинженеринг" (52%). До миналата година бяха изпълнени едва 20.33% от предмета на договора и затова той беше прекратен. После беше обявена поръчка за доизграждане на станцията, но след това беше спряна заради пропуски в документацията. Последният търг започна тази година, като оферти подадоха шест участника. Само един - победителят, обаче стигна до отваряне на ценови оферти.

Как протече търгът

В поръчката се състезаваха шест участника. В края на април оферти подадоха самостоятелно "Главболгарстрой", "Иса 2000" и "Строително-предприемачески холдинг". В търга кандидатстваха и две обединения: "ГВВ Видин" с участници "Газстроймонтаж", "Водохосподарске ставби" и "Водоканалпроект-Металпроект инженеринг", както и "Гео Видин 2017", в което влизат "Геострой" и "Калистратов груп".

Всички участници обаче са отстранени по различни причини на ранен етап. Техническите предложения на "Главболгарстрой" и обединение "Гео Видин 2017" не са отговаряли на изискванията на възложителя, пише в протокола. "Иса 2000" пък не е покрила критерия за опит - през последните пет години да е изпълнила едно строителство на пречиствателна станция за 50 хил. еквивалент жители. От компанията са посочили обекта в Кубратово, но от общината уточняват, че той има разрешение за ползване от 10 юни 2011 г., тоест не влиза в този петгодишен период от подаване на офертата. Офертите са събрани на 24 април тази година.

Обединение "ГВВ Видин" не е отговаряло на изискванията заради опита на инженерите, които са в екипа. Проблемът с офертата на "Строително-предприемачески холдинг" отново е свързан с опита на кадри от екипа.

Така в състезанието за цената, която е основен критерий за оценка на офертите с тежест 70%, стига само "Хидрострой" и остава без конкуренция. Тяхното предложение все пак е по-ниско от прогнозната стойност (21.6 млн. лв. с ДДС) - около 18.1 млн. лв. В следващите дни предстои да стане ясно дали някой от елиминираните кандидати ще обжалва решението на община Видин пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Самотният победител

"Хидрострой" е фаворит в големи търгове в Северна България, особено за водно строителство, като в повечето масово конкурентите са отстранявани по една или друга причина.

Компанията бе избрана да построи пречиствателната станция в Златни пясъци за 28 млн. лв. с ДДС (при 12 кандидата на финала бяха допуснати само два). В Добрич станцията ще се строи от обединение на фирми, в които влиза "Инфра експерт", близка до "Хидрострой", като тази поръчка е на стойност близо 32 млн. лв. с ДДС. В търга участваха 11 кандидата, като 10 бяха отстранени. "Хидрострой" беше избрана да строи отсечката между Ябланица и Боаза от магистрала "Хемус", дълга 9.3 км, за 65.8 млн. лв. Тук отстранени от състезанието бяха осем от десет участника.

Единственият пресен пропуск на фирмата на Велико Желев в кандидатстване за водни проекти беше за пречиствателната станция на Айтос, когато участваше с дъщерната си "Водстрой 98". Там отново имаше масово отстраняване, включително на компанията на Желев, и само една от 12 оферти беше валидна - тази на "Каро трейдинг". Поръчките за пречиствателните станции в Плевен, Елхово и Приморско също са обявени, но при тях има забавяне заради жалби в КЗК.

При предишния мандат на ГЕРБ, които имат и повечето кметове, най-честият победител във ВиК търговете беше "Водстрой 98", като някои от проектите продължават и сега. Тогава компанията беше свързвана с Делян Пеевски. След сделката с Велико Желев миналата пролет строителният сектор е раздвоен дали депутатът от ДПС има общо с компанията.

18.18 млн. лв. с ДДС е офертата на "Хидрострой", като прогнозната стойност беше 21.6 млн. лв. с данъка.

Община Видин избра "Хидрострой" за довършването на пречиствателната станция за отпадни води. Така поръчките, които фирмата на Велико Желев или близки до нея компании са спечелили през последната година, са на стойност поне 120 млн. лв., като това включва още две пречиствателни станции и отсечка от магистрала "Хемус".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    arnautsky avatar :-?
    arnautsky

    Кмета да не е от гербавите?
    Че те осигуряват подобни "победи" на предложилите точната сума на точния Човек...от Банкя.

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    За Севернат скоростна тангента бяха изкарали, че фирмата, която строи разширението на Суецкия канал, няма нужните специалисти. Инженерите от Милано и Торино били обикновени инженери, а тези от ПЖИ-то били магистри.

  • 3
    katia_1 avatar :-|
    Rational

    Поредният пример за бананова държава, каквато беше корицата на Капитал наскоро!

  • 4
    caq1478073924509426 avatar :-|
    Tulup_123

    Ами така е - и при нас има гладни подлоги....

  • 5
    niksun avatar :-|
    niksun

    Закривайте я тази държава! Това не може да продължава повече така...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK