С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 29 авг 2017, 17:09, 40518 прочитания

София ще плати 14 млн. лв. за поддръжка на светофари

Договорът ще е за четири години, а към кандидатите няма финансови изисквания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
София планира да плати 14 млн. лв. в следващите четири години за поддръжка на светофари, монтираните на тях видеокамери и техническо обслужване на общинския Център за управление на трафика, показва проверка в Регистъра на обществените поръчки.

Общината търси фирма, която да следи и ремонтира 366 светофарни уредби, 41 пешеходни светофара и 100 кръстовища със зелена вълна, както и видеокамерите на 197 кръстовища. Изпълнителят ще трябва и да поддържа системите за управление на трафика и за приоритизация на превозните средства на градския транспорт. Предвидено е и разширяване на двете системи, без да са зададени конкретни параметри за това.


Новата поръчка

Според условията на новия търг изпълнителят ще трябва да прави месечни справки за състоянието и повредите на светофарите, да ги почиства на всеки шест месеца, както и да почиства камерите за видеонаблюдение на всеки три месеца. Фирмата ще трябва да отстранява повреди по уредбите - за широкия център ще трябва да реагира в рамките на 45 минути, а за останалата част на София до 60 минути. Изпълнителят ще трябва да поддържа хардуера на общинския Център за управление на трафика в "подходящо работно състояние".

Общината не задава никакви икономически и финансови изисквания към участниците в търга, нито изисквания към професионалната им дейност, показва документацията в Агенцията за обществени поръчки. Основното условие е фирмата да е изпълнила поне една сходна дейност в последните три години. За такава се счита "поддръжката на минимум 180 светофарни уредби в един или повече градове". Друго изискване е участниците да притежават минимум две автовишки и един автокран, както и най-малко 20 техници, четирима координатори и двама технически ръководители. Цената има тежест 40% при оценяването на офертите, а техническото предложение - 60%. Документи се приемат до края на септември.



Вечното внедряване на умни светофари

За "интелигентните кръстовища" в столицата се заговори през 2012 г., когато тогавашният заместник-кмет по транспорта Любомир Христов обеща система от 20 кръстовища с приоритизирано преминаване на градския транспорт. Впоследствие общината обещаваше 160 "модернизирани" кръстовища до края на 2016 г. "В момента работят около 60 кръстовища с приоритизация на обществения транспорт - най-натоварените, където Центърът за градска мобилност регистрира най-големи закъснения", обясни пред "Капитал Daily" директорът на дирекция "Управление на трафика" в общината Димитър Петров. По думите му до края на годината трябва да бъдат обхванати всички 180 кръстовища, през които преминава градски транспорт в града.

Според общината модернизираните кръстовища вече работят и тежкият трафик в града е намалял. "Ефектът е видим и много полезен. Изпълнява се почти двойно минималната норма от 30% намаляване на трафика на тези кръстовища", каза през 2016 г. Димитър Петров. По думите на заместник-кмета по транспорта Евгени Крусев от тази година пък "като цяло резултатите от системата са добри. Задръстванията, където преди бяхме свикнали да са големи, са в няколко пъти по-малки."

Всъщност "модернизацията" на светофарите в София се случи основно по линията на два проекта. Преди година и половина завърши проект с 8 млн. лв. европейско финансиране за "интелигентна система за управление на трафика". По него в периода 2015-2016 г. в града беше монтирано оборудване на 20 светофарни уредби и 750 превозни средства на градския транспорт. Така оборудваните кръстовища трябваше да пропускат автобусите и тролеите приоритетно пред останалите автомобили. Изпълнител на този проект беше "Телелинк" ЕАД.

Както стана ясно от текст на "Дневник" от края на 2016 г. обаче, въпросната "интелигентна система" всъщност не е включвала светофарите с пешеходни бутони, които се появиха в града. Те са част от предишния договор на Столичната община за поддръжка на уредбите от 2013 г. Тогава градската управа наема румънско-българския консорциум "Ю Ти Ай груп – Иновативни трафик системи" за "изграждане, реконструкция, поддръжка и техническо обновяване на светофарните уредби" срещу 40 хил. лв. на месец за четири години.

Според новата поръчка максималната цена за месечна поддръжка е 80 хил. лв., а фирмата трябва да предложи отделна "осреднена" стойност за изграждане на нови светофари и системи.

Отделно преди дни Столичната община подписа и договор за монтиране на датчици за приоритетно преминаване на трамваи през 20 кръстовища в града на стойност 250 хил. лв. Обществената поръчка беше спечелена от "Иновативни трафик системи" АД.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: България пита ОАЕ дали Божков е бил освободен; Трети ден спад на ръста на случаите от коронавирус в Китай 1 Уикенд новини: България пита ОАЕ дали Божков е бил освободен; Трети ден спад на ръста на случаите от коронавирус в Китай

И още: Слави Трифонов учреди нова партия; Ремонтът на "Витиня" струва 72 млн. лв.

16 фев 2020, 1125 прочитания

Седем оферти за първата детска градина в "Манастирски ливади-изток" 1 Седем оферти за първата детска градина в "Манастирски ливади-изток"

Обществената поръчка е на стойност 5.25 млн. лв., а в капиталовата програма на София за обекта са отпуснати 3 млн. лв.

15 фев 2020, 4031 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Концесионната такса за плажовете ще е обвързана с характеристиките им

Туристическото министерство предлага морските ивици да се обособят в четири групи

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10