Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
29 авг 2017, 17:58, 31107 прочитания

Концесионната такса за плажовете ще е обвързана с характеристиките им

Туристическото министерство предлага морските ивици да се обособят в четири групи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Лансираната наново в последните месеци идея морските плажове да бъдат групирани и от това да зависи концесионната им такса вече официално е предложена в законопроект. Министерството на туризма е публикувало за обществено обсъждане поправки в закона за устройството на черноморското крайбрежие, които предвиждат морските ивици да бъдат обособени в четири групи. Идеята е по този начин да се постигне "оптимално решение, водещо до максимална степен на ефективност и ефикасност при стопанисването им", се посочва в мотивите към законопроекта.

Четири вида плажове


Според предлаганите текстове плажовете ще се разделят на четири групи според своите природни и функционални характеристики. Ще има плажове в непосредствена близост до урбанизирани територии, такива, разположени в близост до туристическа дестинация или къмпинг, ивици, отдалечени от туристическа дестинация. Последната група плажове ще бъдат с ограничено ползване или определени за развиване на специализиран вид туризъм. За всяка от групите се предвижда да има подгрупи, които ще бъдат допълнително определени в наредба.

Защо се прави

Идеята да се групират морските плажове е още от 2009 г., но досега не се е стигало до разглеждането й в парламента. Целта е чрез определянето на особеностите на морските ивици да се диверсифицира и плащаната концесионна такса и наем на плажове. По този начин се очаква плажовете, към които няма интерес в момента, да станат по-атрактивни. В предлагания сега законопроект се предвижда да остане правилото, според което общините ще получават 50% от концесионната такса или наема на ивиците, които се намират на тяхна територия. Същевременно към бюджета на туристическото министерство ще бъдат отделяни 40% от приходите от наеми на плажове, предвиждат поправките.



В страната има 208 плажа, като всяка година около 1/3 от тях са без концесионер или наемател. В последния месец от предходния мандат на ГЕРБ бяха открити процедури за избор на концесионер на 8 плажа в големи курорти, като има избрани фирми, които да ги стопанисват. Туристическото министерство проучва и възможността други 11 плажа в големи курорти да бъдат отдадени на концесия, като ведомството избра преди няколко седмици компания, която да им направи анализ. Става въпрос за ивици в курортите Албена, Св. Св. Константин и Елена, Несебър, Слънчев бряг, Св. Влас, Ривиера, Слънчев ден, Царево. Избраната фирма "Инженерингсервиз – София" ще трябва да направи технически, правен и финансов анализ за всеки плаж, както и да представи предварителни проекти на решение за откриване на концесионна процедура, изготвяне на конкурсна документация и договор. След това се предвижда експертна група да обсъди предложенията за евентуални концесионни процедури за онези плажове, за които фирмата предостави обосновка, че може да стартира такава.
До 5 хил. лв. ще е глобата за плажуване и къмпингуване върху дюни.
Предложеният от туристическото министерство законопроект предвижда и нови забрани и санкции, свързани с дюните. В текстовете се казва, че се забранява поставянето на палатки и "плажни принадлежности" върху бели, сиви и облесени дюни. В закона пък като плажни принадлежности са определени чадъри, шезлонги, постелки, надуваеми дюшеци и други изделия, свързани с плажуването. Забранява се още "преминаването, паркирането и престоя на пътни превозни средства, ремаркета и полуремаркета", е разписано в текстовете. Глобите за нарушението са между 1000 и 5 хил. лв., се вижда от предложенията. Макар че в мотивите на законопроекта не е посочено защо се въвежда ограничението, още през юни министърът на туризма Николина Ангелкова обяви, че поставянето на палатки и каравани върху дюни води до унищожението им.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Работодателите ще получат 100% от осигуровките като компенсация по схемата 60/40 Работодателите ще получат 100% от осигуровките като компенсация по схемата 60/40

Парламентът окончателно прие промените в Закона за извънредното положение, предстои правителството да измени и своето постановление за помощта към фирмите

6 апр 2020, 1193 прочитания

Вечерни новини: Мерките за бизнеса може да се разширят, европейските борси започнаха седмицата с повишения Вечерни новини: Мерките за бизнеса може да се разширят, европейските борси започнаха седмицата с повишения

И още: В Западна Европа обмислят планове за отмяна на ограниченията; Започва масово тестване в спешната помощ у нас, след като седем медици там вече са болни; Британският премиер Борис Джонсън е настанен в болница

6 апр 2020, 1027 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Иво Прокопиев: Радвам се, че делото за ЕВН влиза в съда

Издателят на "Капитал" е един от предадените на съд за продажбата на остатъчния държавен дял в енергийното дружество

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10