Oградата на границата с Турция ще поскъпне с още 1.2 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Oградата на границата с Турция ще поскъпне с още 1.2 млн. лв.

Допълнителните средства са за община Хасково, където съоръжението трябвало да бъде удължено заради трудности с терена

Oградата на границата с Турция ще поскъпне с още 1.2 млн. лв.

Общата сметка за съоръжението вече надхвърля 181 млн. лв., усвоени без конкурси от 6 компании

5923 прочитания

Допълнителните средства са за община Хасково, където съоръжението трябвало да бъде удължено заради трудности с терена

© Велко Ангелов


Допълнителни 1.224 млн. лв. ще бъдат отпуснати за довършването на оградата по границата с Турция на територията на община Хасково в участъка на р. Тунджа. Това стана ясно след заседанието на кабинета в сряда, на което сумата бе одобрена. Причината е, че заради трудния терен трасето на съоръжението трябвало да бъде удължено.

С този пореден трансфер сумата, отпусната за изграждането на дългата 234 км възпираща ограда, вече надхвърля 181 млн. лв. за последните три години. Тя се строи без конкурси за избор на изпълнител, тъй като бе обявена за обект от национално значение.

Поредното поскъпване

С решението на кабинета от сряда община Хасково ще получи финансиране за доизграждането на между 1 и 1.8 километра "възпиращо съоръжение" на стойност 1.224 млн. лв., които ще бъдат осигурени чрез преструктуриране на държавния бюджет.

Аргументите на кмета на общината са изключително проблемният и скалист терен по поречието на р. Тунджа, който трябва да бъде заобиколен. Първоначалната дължина на участъка, на който се изгражда оградата, е 12 км , а преведеният бюджет - над 12.2 млн. лв.

Сметката

Проектът тече от 2014 г. , когато първите 33 км бяха директно договорени и изградени по време на мандата на Пламен Орешарски с обяснението за спешност. Въпреки че тогава опозицията от ГЕРБ критикува остро практиката с договаряне на тъмно, в мандата на Борисов тя дори бе узаконена, като граничното съоръжение е прието за обект от национално значение, което позволява да се заобиколи процедурата за избор на фирма изпълнител по Закона за обществените поръчки. Подборът на изпълнителите в този случай зависи от областните управители.

Резултатът е, че средната цена за километър телена ограда, висока до 3.5 м, пък надминава 800 хил. лв./км при малко над 300 хил. лв./км за първите 33 километра. Няколко са компаниите, работили по изграждането на оградата (виж карето).

Кой строи

"Геострой инженеринг" ЕООД


Две отсечки в Ямбол - 35 км за 24.5 млн. лв.

"Пътинженерингстрой – Т" ЕАД

Една отсечка от 8.7 км в област Бургас за 6.1 млн. лв.

"Булдени" ООД

Две отсечки в Бургаско - 20.8 км срещу 15.6 млн. лв.

"Инфра експерт" АД

Три отсечки в Бургас и една в Хасково - общо 31.1 км за 28.3 млн. лв. До април 2016 г. компанията се казва "АБ инвест НН" и дели един и същ адрес за кореспонденция с "Хидрострой".

"Пътстрой Бургас" ЕООД

Три отсечки в Бургас - общо 43.8 км срещу 36 млн. лв. Компанията е дъщерна на "Хидрострой".

ЕТ "Металик – Иван Михайлов"

Една отсечка от 33.6 км в Хасково за над 20 млн. лв.

Допълнителни 1.224 млн. лв. ще бъдат отпуснати за довършването на оградата по границата с Турция на територията на община Хасково в участъка на р. Тунджа. Това стана ясно след заседанието на кабинета в сряда, на което сумата бе одобрена. Причината е, че заради трудния терен трасето на съоръжението трябвало да бъде удължено.

С този пореден трансфер сумата, отпусната за изграждането на дългата 234 км възпираща ограда, вече надхвърля 181 млн. лв. за последните три години. Тя се строи без конкурси за избор на изпълнител, тъй като бе обявена за обект от национално значение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    uiv06356363 avatar :-|
    uiv06356363

    На КОЙ са тия 6 фирми, дето участват в грабежа, пардон строежа на оградата? Явно не ЗОП, а закона за процента за cashback важи в тая сладка схема. И най-важното е да направим 234 км за 234 млн лева, че да усвоим еврофонда на 100%. Така рапортуваме, че фабриката за суджуци работи успешно и на турската граница.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK