Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 авг 2017, 17:10, 45835 прочитания

Започна ремонтът на жп отсечката Скутаре - Оризово за 70 млн. лв.

Изпълнител е "Трейс", а трасето е част от линията Пловдив - Бургас и трябва да бъде готово до 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Около 70 милиона лева с ДДС (63 млн. лв. без ДДС) ще струва цялостната рехабилитация на 26-километровата жп отсечка от Скутаре до Оризово - част от жп линията Пловдив - Бургас , чиято първа копка бе направена в сряда. Изпълнител на ремонта е обединение между "Трейс груп холд", "Инфраструктурно строителство" и "РВП Илиенци", в което водеща е ролята на "Трейс".

По-голямата картина



В четвъртък пък ще бъде даден старт на модернизацията на друга отсечка от линията Пловдив Бургас - от Стралджа до Церковски с дължина 1.5 км, съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на първата копка. Неин изпълнител срещу 3.8 млн. лв. е консорциум СЕТ, в който влизат "Енергоремонт холдинг" и регистрираната в Италия "Салчеф".

И двете отсечки са част от проекта за модернизация на жп линията, финансиран от първата фаза на оперативна програма "Транспорт" до 2020.

По думите на зам.-министъра на транспорта строителните дейности по двете отсечки трябва да приключат до началото на 2019 г., след което по това направление влаковете ще могат да се движат със скорост между 130 и 160 км/ч. Той заяви още, че жп гарата в Белозем също ще бъде модернизирана в рамките на година и половина.



До края на годината пък ще стартира строителството и на жп линията от София до Елин Пелин, каза още Велик Занчев. Този проект бе спечелен от хасковското дружество АБ в обединение с унгарската "Келет - УТ" срещу цена от 120 млн. лв. без ДДС. В бранша от известно време насам свързват тази компания с депутата от ДПС Делян Пеевски.

Така целта е до 2022 г. да има изцяло модернизирана железопътна магистрала от сръбската граница до пристанище Бургас, каза Занчев. По думите му се работи активно и за закупуване на нов подвижен състав, който ще се движи по обновените трасета, като плановете са до средата на 2020 г. железниците да разполагат с първите нови влакове.

Мегапоръчки на пауза

В началото на юли Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви два от дългоочакваните си големи търгове на обща стойност 1.4 млрд. лева, но и двата в момента са блокирани заради жалби.

Първият е за един от най-сложните и скъпи жп проекти в България - отсечката между Елин Пелин и Костенец на стойност близо 1 млрд. лв.
Цялата отсечка е дълга около 51 км, като търгът е разделен на три обособени позиции. Две от тях са за модернизация на около 20 км, а третата - за дейности по 11 км. Стойностите на различните поръчки са 554 млн. лв., 116 млн. лв. и 354 млн. лв. без ДДС. По цялата отсечка се планират 10 тунела и 24 моста, естакади и виадукта.

Вторият проект е за модернизиране на отсечката
между Костенец и Септември и е на стойност малко над 360 млн. лв.

Двете поръчки са обжалвани съответно от дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром" в началото на август.


В КЗК е образувано производство по жалбата на "Инженеринг груп 04" за жп участъка между Елин Пелин и Костенец. Дружеството е собственост на Пламен Тенев. Жалбата на "Интерпром" пък, която обжалва решението за откриване на поръчката за жп участъка между Костенец и Септември, е оставена без движение, което значи, че КЗК дава възможност на жалбоподателя да отстрани допуснатите нередности в жалбата. Собственик на фирмата е Калоян Теодосиев.

Двете компании заедно са си партнирали в обединение за доизграждане и модернизация на ВиК мрежата в Костинброд заедно с "Джи Пи груп" и други фирми.
Програма "Транспорт" до 2020 г.

По оперативна програма "Транспорт" за периода 2014 - 2020 г. се предвиждат 220 км жп линии, изграждане и модернизиране на шест жп гари, 67 км нови автомагистрали и съответно 12 метростанции и 12 км нови метролинии. Бюджетът й за целия период е почти 3.7 млрд. лв., като от тях над 3.1 са финансова помощ от ЕС.

Към края на август общо 48% от парите по оперативна програма "Транспорт" са били договорени, а 13.6% са разплатени към изпълнителите на обществени поръчки.

Механизмът "Свързана Европа" е другият източник на финансиране за инфраструктура, като фокус там е железопътното строителство, като от него са договорени близо 300 млн. евро - почти всички за жп проекти. НКЖИ е най-големият бенефициент за този програмен период с близо 1 млрд. евро средства.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

KBC очаква свиване на българската икономика с 10% KBC очаква свиване на българската икономика с 10%

Оптимистичният вариант е за спад само с 4%, а най-лошият – за 12%

1 апр 2020, 1360 прочитания

Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи случай на COVID-19 в парламента Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи случай на COVID-19 в парламента

И още: Бюджетът излезе на дефицит през март; Производствената активност в еврозоната е намаляла рязко през март

1 апр 2020, 3238 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Държавата бави година субсидиите си за иновативни проекти

Агенцията за малки и средни предприятия десет месеца не решава сред кои фирми да разпредели 5 млн. лв.

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10