С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 авг 2017, 17:10, 45746 прочитания

Започна ремонтът на жп отсечката Скутаре - Оризово за 70 млн. лв.

Изпълнител е "Трейс", а трасето е част от линията Пловдив - Бургас и трябва да бъде готово до 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Около 70 милиона лева с ДДС (63 млн. лв. без ДДС) ще струва цялостната рехабилитация на 26-километровата жп отсечка от Скутаре до Оризово - част от жп линията Пловдив - Бургас , чиято първа копка бе направена в сряда. Изпълнител на ремонта е обединение между "Трейс груп холд", "Инфраструктурно строителство" и "РВП Илиенци", в което водеща е ролята на "Трейс".

По-голямата картина



В четвъртък пък ще бъде даден старт на модернизацията на друга отсечка от линията Пловдив Бургас - от Стралджа до Церковски с дължина 1.5 км, съобщи заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Велик Занчев по време на първата копка. Неин изпълнител срещу 3.8 млн. лв. е консорциум СЕТ, в който влизат "Енергоремонт холдинг" и регистрираната в Италия "Салчеф".

И двете отсечки са част от проекта за модернизация на жп линията, финансиран от първата фаза на оперативна програма "Транспорт" до 2020.

По думите на зам.-министъра на транспорта строителните дейности по двете отсечки трябва да приключат до началото на 2019 г., след което по това направление влаковете ще могат да се движат със скорост между 130 и 160 км/ч. Той заяви още, че жп гарата в Белозем също ще бъде модернизирана в рамките на година и половина.



До края на годината пък ще стартира строителството и на жп линията от София до Елин Пелин, каза още Велик Занчев. Този проект бе спечелен от хасковското дружество АБ в обединение с унгарската "Келет - УТ" срещу цена от 120 млн. лв. без ДДС. В бранша от известно време насам свързват тази компания с депутата от ДПС Делян Пеевски.

Така целта е до 2022 г. да има изцяло модернизирана железопътна магистрала от сръбската граница до пристанище Бургас, каза Занчев. По думите му се работи активно и за закупуване на нов подвижен състав, който ще се движи по обновените трасета, като плановете са до средата на 2020 г. железниците да разполагат с първите нови влакове.

Мегапоръчки на пауза

В началото на юли Национална компания "Железопътна инфраструктура" обяви два от дългоочакваните си големи търгове на обща стойност 1.4 млрд. лева, но и двата в момента са блокирани заради жалби.

Първият е за един от най-сложните и скъпи жп проекти в България - отсечката между Елин Пелин и Костенец на стойност близо 1 млрд. лв.
Цялата отсечка е дълга около 51 км, като търгът е разделен на три обособени позиции. Две от тях са за модернизация на около 20 км, а третата - за дейности по 11 км. Стойностите на различните поръчки са 554 млн. лв., 116 млн. лв. и 354 млн. лв. без ДДС. По цялата отсечка се планират 10 тунела и 24 моста, естакади и виадукта.

Вторият проект е за модернизиране на отсечката
между Костенец и Септември и е на стойност малко над 360 млн. лв.

Двете поръчки са обжалвани съответно от дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром" в началото на август.


В КЗК е образувано производство по жалбата на "Инженеринг груп 04" за жп участъка между Елин Пелин и Костенец. Дружеството е собственост на Пламен Тенев. Жалбата на "Интерпром" пък, която обжалва решението за откриване на поръчката за жп участъка между Костенец и Септември, е оставена без движение, което значи, че КЗК дава възможност на жалбоподателя да отстрани допуснатите нередности в жалбата. Собственик на фирмата е Калоян Теодосиев.

Двете компании заедно са си партнирали в обединение за доизграждане и модернизация на ВиК мрежата в Костинброд заедно с "Джи Пи груп" и други фирми.
Програма "Транспорт" до 2020 г.

По оперативна програма "Транспорт" за периода 2014 - 2020 г. се предвиждат 220 км жп линии, изграждане и модернизиране на шест жп гари, 67 км нови автомагистрали и съответно 12 метростанции и 12 км нови метролинии. Бюджетът й за целия период е почти 3.7 млрд. лв., като от тях над 3.1 са финансова помощ от ЕС.

Към края на август общо 48% от парите по оперативна програма "Транспорт" са били договорени, а 13.6% са разплатени към изпълнителите на обществени поръчки.

Механизмът "Свързана Европа" е другият източник на финансиране за инфраструктура, като фокус там е железопътното строителство, като от него са договорени близо 300 млн. евро - почти всички за жп проекти. НКЖИ е най-големият бенефициент за този програмен период с близо 1 млрд. евро средства.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов обвини Радев и Русия за разследването на къщата в Барселона 10 Борисов обвини Радев и Русия за разследването на къщата в Барселона

Според публикация на El Periódico испанските власти проучват има ли данни за пране на пари и свързано ли е с българския премиер

21 фев 2020, 3035 прочитания

Само ГЕРБ и ДПС попълниха Комисията за регулиране на съобщенията 1 Само ГЕРБ и ДПС попълниха Комисията за регулиране на съобщенията

Гласуванвето в парламента доведе до нов трус в управляващата коалиция, "патриотите" питат ГЕРБ с тях ли управлява или с ДПС

21 фев 2020, 1856 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Държавата бави година субсидиите си за иновативни проекти

Агенцията за малки и средни предприятия десет месеца не решава сред кои фирми да разпредели 5 млн. лв.

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10