Правителството отпусна 100 млн. лв. за ремонти на пътища

Единият от приоритетите ще е отсечката от околовръстното на София между "Ботевградско шосе" и АМ "Тракия"

Правителството отпусна 100 млн. лв. за ремонти на пътища

Пътната агенция разполага с над 250 млн. лв. за такива дейности по програмата "Региони в растеж"

Мила Чернева
60609 прочитания

Единият от приоритетите ще е отсечката от околовръстното на София между "Ботевградско шосе" и АМ "Тракия"

© Мария Съботинова


Правителството реши на заседанието си в четвъртък да отпусне допълнителни до 100 млн. лв. на Министерство на регионалното развитие и благоустройството. С тях ще се финансират ремонти на различни участъци от републиканските пътища, като засега има фокус върху София.

До момента основните източници на финансиране на подобни дейности са именно националният бюджет и европейските средства. Годишният бюджет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обаче е крайно недостатъчен за строителството и ремонтите на пътната мрежа според регионалния министър Николай Нанков. Очакванията са, че след въвеждането на тол-система (което ще се случи най-рано през 2019 г.) годишните приходи от нея да бъдат между 800 млн. и 1 млрд. лв. годишно, обясняват от АПИ и регионалното министерство. Тогава и ще може да се осъществят много повече от дълго отлаганите инфраструктурни проекти.

Какво ще се ремонтира

Засега за фокуса на ремонтите може да се съди само по думите на регионалния министър Николай Нанков след заседанието на Министерски съвет. Той обясни пред журналисти, че единият обект ще е източната част на Околовръстното шосе в столицата, като става дума за отсечката между бул. "Ботевградско шосе" и магистрала "Тракия". "Там има по три ленти за движение, с по една аварийна. Участъкът е изключително лош и тежък", подчерта Нанков.

Пътят София – Перник, през Княжево и Владая – до кръговото на АМ "Люлин", също ще се рехабилитира основно. Планира се и част от парите да отидат за отсечката Варна - Златни пясъци. Регионалният министър допълни, че ремонтът на пътната инфраструктура в Северна България и региона на Варна е сред приоритетите на правителството, затова и там ще се работи по участъците, които имат нужда от неотложни дейности.

В момента в Агенция "Пътна инфраструктура" започва подготовката на нужните проекти и още от утре започват ремонти, каза още Николай Нанков.

Ремонти на близо 30 участъка по оперативни програми

В същото време през 2017 г. бяха обявени обществени поръчки за ремонт и рехабилитация на пътища на стойност над 250 млн. лв. (стойността пада леко, след като търговете бъдат спечелени на по-ниски цени). Тези 27 лота обаче се финансираха по оперативна програма "Региони в растеж", а не с пари от бюджета.

Последната поръчка, обявена по "Региони в растеж", е от края на юли и е на стойност 22 млн. лв. По нея се планира работа по близо 17 км от Път IІ-62 Дупница – Клисура и 15.7 км от Път IІ-62 Клисура – Самоков. Крайният срок за подаване на оферти е 11 септември. До 25 септември се събират оферти за други пет лота на стойност над 75 млн. лв.

Други отсечки, включени в програмата, които вече са възложени, са части от Стара Загора - Раднево, Търговище - Разград, Плевен - Ловеч и Добрич - Варна.

Един от по-скъпите участъци е Пловдив - Асеновград, който в момента се разширява. В средата на август министърът уточни, че се подготвя и строителството на две локални платна по отсечката, които обаче ще се изграждат с финансиране от бюджета, тъй като не са включени в първоначалния проект. Общата стойност на тези малко над 10 км е 24.7 млн. лв. с ДДС, като от тях финансирането от ЕС е 21 млн. лв., а останалото е национално съфинансиране.

Правителството реши на заседанието си в четвъртък да отпусне допълнителни до 100 млн. лв. на Министерство на регионалното развитие и благоустройството. С тях ще се финансират ремонти на различни участъци от републиканските пътища, като засега има фокус върху София.

До момента основните източници на финансиране на подобни дейности са именно националният бюджет и европейските средства. Годишният бюджет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обаче е крайно недостатъчен за строителството и ремонтите на пътната мрежа според регионалния министър Николай Нанков. Очакванията са, че след въвеждането на тол-система (което ще се случи най-рано през 2019 г.) годишните приходи от нея да бъдат между 800 млн. и 1 млрд. лв. годишно, обясняват от АПИ и регионалното министерство. Тогава и ще може да се осъществят много повече от дълго отлаганите инфраструктурни проекти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    xqv31309910 avatar :-(
    Just Бахур

    А проходът Кашана, а пътя Видин - Ботевград?

  • 2
    orchis avatar :-|
    orchis

    10 км за 24.7 М лв. Или 2.47 М/км. Това за две допълнителни ленти на път през полето. Да .....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход