Стартира кампания за повишаване на медийната грамотност на децата
Повече от половината от българските ученици не могат да отличат вярна от грешна и фалшива информация
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Повече от половината от българските деца не могат да отличат вярна от грешна и фалшива информация, показва национално представително изследване на Националния център за безопасен интернет от края на 2016 г. Същото признават и 40% от техните родители. Изследване сред деца на възраст 9 – 17 и техните родители, проведено в края на 2016 г. от центъра, показва, че след години активна употреба на интернет повече от половината от тях нямат критерии за вярно и невярно.
Резултатите от изследването на тема "Медийно неграмотни в дигиталния свят – рисковете пред нашите деца" ще бъдат представени в понеделник от 18,30 ч. в Центъра за култура и дебат "Червената къща Aндрей Николов", където ще бъде обявено създаването на Коалиция за развитие на медийната грамотност на българските деца. Преди началото на учебната година 11 български организации, работещи в областта на образованието, медиите и гражданското общество, ще представят целите на коалицията и най-тревожните проблеми, свързани с медийната грамотност при децата, разбирана като способност да се намира, преценява, използва и произвежда правдива информация в изобилието от медийни и дигитални източници и умения за ефективно и конструктивно взаимодействие с други хора в онлайн среда. Целта на коалицията е да подтикне образователната система спешно да вземе мерки за развиване на медийната грамотност и критичното мислене на децата още от начален курс, за да бъде гарантирана сигурността им в дигитално-медийния свят.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход