Стартира кампания за повишаване на медийната грамотност на децата

Повече от половината от българските ученици не могат да отличат вярна от грешна и фалшива информация

   ©  Цветелина Белутова

Повече от половината от българските деца не могат да отличат вярна от грешна и фалшива информация, показва национално представително изследване на Националния център за безопасен интернет от края на 2016 г. Същото признават и 40% от техните родители. Изследване сред деца на възраст 9 – 17 и техните родители, проведено в края на 2016 г. от центъра, показва, че след години активна употреба на интернет повече от половината от тях нямат критерии за вярно и невярно.

Резултатите от изследването на тема "Медийно неграмотни в дигиталния свят – рисковете пред нашите деца" ще бъдат представени в понеделник от 18,30 ч. в Центъра за култура и дебат "Червената къща Aндрей Николов", където ще бъде обявено създаването на Коалиция за развитие на медийната грамотност на българските деца. Преди началото на учебната година 11 български организации, работещи в областта на образованието, медиите и гражданското общество, ще представят целите на коалицията и най-тревожните проблеми, свързани с медийната грамотност при децата, разбирана като способност да се намира, преценява, използва и произвежда правдива информация в изобилието от медийни и дигитални източници и умения за ефективно и конструктивно взаимодействие с други хора в онлайн среда. Целта на коалицията е да подтикне образователната система спешно да вземе мерки за развиване на медийната грамотност и критичното мислене на децата още от начален курс, за да бъде гарантирана сигурността им в дигитално-медийния свят.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар