Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
11 сеп 2017, 10:20, 39030 прочитания

Стартира кампания за повишаване на медийната грамотност на децата

Повече от половината от българските ученици не могат да отличат вярна от грешна и фалшива информация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Проучване: Опитът на популистите да дискредитират водещи медии се проваля

Топи се доверието към новини, разпространявани през социалните мрежи, с цел дезинформация и пропаганда

31 окт 2017

МОН dieu

Как (не) се харчи един милиард

15 сеп 2017

Защо "детско" или "детски" не е претенция, нарушаваща хранителното право

Разликата между чистите рекламни текстовете и законово регулираните претенции при рекламата на храни е тънка

6 авг 2017

Кое е образованието за професиите на бъдещето

Конференция на "Капитал" и "Америка за България" събира визионери за промяна на училищата и университетите

12 апр 2017

Премината е граница, езикът на омразата се превърна в нормалност

Епидемична вълна от враждебна реч залива българските медии, установява изследване на "Медийна демокрация" и Центъра за модернизиране на политики

29 мар 2016
Повече от половината от българските деца не могат да отличат вярна от грешна и фалшива информация, показва национално представително изследване на Националния център за безопасен интернет от края на 2016 г. Същото признават и 40% от техните родители. Изследване сред деца на възраст 9 – 17 и техните родители, проведено в края на 2016 г. от центъра, показва, че след години активна употреба на интернет повече от половината от тях нямат критерии за вярно и невярно.

Резултатите от изследването на тема "Медийно неграмотни в дигиталния свят – рисковете пред нашите деца" ще бъдат представени в понеделник от 18,30 ч. в Центъра за култура и дебат "Червената къща Aндрей Николов", където ще бъде обявено създаването на Коалиция за развитие на медийната грамотност на българските деца. Преди началото на учебната година 11 български организации, работещи в областта на образованието, медиите и гражданското общество, ще представят целите на коалицията и най-тревожните проблеми, свързани с медийната грамотност при децата, разбирана като способност да се намира, преценява, използва и произвежда правдива информация в изобилието от медийни и дигитални източници и умения за ефективно и конструктивно взаимодействие с други хора в онлайн среда. Целта на коалицията е да подтикне образователната система спешно да вземе мерки за развиване на медийната грамотност и критичното мислене на децата още от начален курс, за да бъде гарантирана сигурността им в дигитално-медийния свят.

В коалицията участват: Център за култура и дебат "Червената къща Андрей Николов", Институт за прогресивно образование, Асоциация на европейските журналисти в България, Център за приобщаващо образование, Заедно в час, Национална мрежа за децата, Национален център за безопасен интернет, фондация "Приложни изследвания и комуникации" и Асоциация "Родители", "Образование България 2030" и фондация "Гласът на децата".

Според данните от националното представително изследване "Децата на България онлайн 2016" на българския Център за безопасен интернет:

· 80% от запитаните деца на възраст между 9 и 17 години са уверени в умението си да търсят информация, но само 50% могат да оценят истинността ѝ



· Около 38% от тормоза между деца се извършва онлайн

· През последната година около 20% от българските деца са се срещнали лице в лице с непознат след комуникация онлайн.

В същото време липсват адекватни учебни програми за развиване на ключови умения за "оцеляване" в информационния океан, като например критично мислене, разпознаване на фалшива информация, защита на личните данни, реакция при тормоз и др.

Медийната грамотност помага на децата да развиват умения за критично мислене, които са им от полза както във виртуалния, така и в реалния свят, да разбират как се формират и какви са целите на различните медийни послания, да разпознават дезинформация и лъжливи внушения, да се възползват от богатството от информация, за да се учат, образоват и развиват, да се предпазват от злоупотреби и посегателства онлайн, да станат пълноправни участници, а не само консуматори в съвременната информационно-медийна среда, и да изразяват позиции по различни въпроси, които ги засягат.

Събитието е част поредицата от открити лекции "Отворен университет" на Червената къща, чийто тематичен акцент през септември е образованието, медийната грамотност и безопасността в интернет. "Отворен университет" се осъществява в рамките на проекта "Проверка на реалността" с подкрепата на фондация "Америка за България".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПИБ: Цеко Минев не е собственик на "Юлен" 32 ПИБ: Цеко Минев не е собственик на "Юлен"

"Капитал" потърси банката и акционера й за коментар, след като премиерът публично посочи Минев като реален собственик

16 фев 2018, 15291 прочитания

Атрактивните формати Атрактивните формати

С какви предизвикателства се справят трима организатори на събития

16 фев 2018, 2629 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Четири кандидата искат да поемат кетъринга за председателството на ЕС

Поръчката за храната в кафе паузите, обедите на блок-маса и работните обеди е с прогнозна стойност 1.1 млн. лв.

За един феодализъм става дума

Делото срещу кмета на Септември

Градус за фондовата борса

Един от най-големите производители на пилешко ще прави IPO на БФБ

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ясен Гюзелев, художник: "Опитвам се да живея почтено"

До 1 март галерия "Арте" представя графичните картини на Гюзелев

Кино суматоха

Панорама с филми по творби на Йордан Радичков

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.02.2018 Прочетете