Два кандидата предлагат автомобили за новата зелена зона в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Два кандидата предлагат автомобили за новата зелена зона в София

От 1 октомври зелената зона в София се разширява с около 10 хиляди паркоместа в кварталите "Яворов" и "Лозенец". За да ги обслужва, ЦГМ търси 60 автомобила за около 1.5 млн.лв.

Два кандидата предлагат автомобили за новата зелена зона в София

Лизингова компания на "Еврохолд" и вносителят на Opel се конкурират в обществената поръчка на Центъра за градска мобилност

Мария Манолова
41722 прочитания

От 1 октомври зелената зона в София се разширява с около 10 хиляди паркоместа в кварталите "Яворов" и "Лозенец". За да ги обслужва, ЦГМ търси 60 автомобила за около 1.5 млн.лв.

© Юлия Лазарова


Лизинговата компания "София моторс" и вносителят на Opel "София Ауто България" са двата участника в търга на общинската фирма "Център за градска мобилност" за доставка на 60 автомобила за обслужване на разширената зелена зона в столицата. Това стана ясно след отварянето на офертите в понеделник.

Обществената поръчка е за доставка на три вида превозни средства - 30 автомобила тип "ван" с бензинови двигатели, 20 дизелови вана и 10 леки коли тип "хечбек" с бензинов двигател. Търгът обаче не беше разделен на три отделни позиции. С откриването на поръчката професионалисти от бранша предупредиха, че това ще постави в по-силна позиция лизинговите компании, които предлагат коли на повече от един производител, и ще ограничи много от вносителите на автомобили от участие в процедурата. Причината е, че много от тях нямат модели, които да покрият и трите категории от поръчката.

Основен проблем бяха техническите условия на търга, които според участници на пазара са ограничителни. Изискванията към двата вида ванове включваха те да имат минимално междуосие от 2800 мм и максимална дължина на превозното средство от 4400 мм. Източници на "Капитал" от автомобилния пазар коментираха, че твърде малко автомобили отговарят на тези изисквания и е вероятно поръчката да е написана с оглед на конкретен модел - Dacia Dokker.

Кой участва

"София моторс" е лизингово дружество от групата на "Еврохолд България". Застрахователната компания обединява автомобилните си интереси в дружеството "Авто Юнион". То има мрежа от автомобилни дилъри, сред които "Еспас Ауто", които продават марките Renault и Dacia, както и "Нисан София", предлагащи автомобилите на Nissan, официалният вносител на Fiat и Alfa Romeo "Ауто Италия", "Стар моторс" - официален вносител на Mazda за България, и др. Според подадената оферта в Центъра за градска мобилност "София моторс" има споразумение с вносителя на Ford "Мото-Пфое" и "Рено Нисан" - вероятно това са и марките, с които фирмата участва в търга.

"София ауто" пък вероятно участва с различни модели на марката Opel. Справка в уеб страницата на производителя показва, че фирмата предлага и ван, който покрива изискванията на ЦГМ. Моделът Combo Cargo се предлага във вариант с междуосие 2750 мм и дължина 4390 мм.

Коли назаем

Новите коли на общинското транспортно дружество няма да бъдат негова собственост. Вместо това ЦГМ ще ползва автомобилите на лизинг за период от 54 месеца и след това ще ги върне на лизингодателя. Максималното плащане на месец за един автомобил ще е 400 лв. за лизингова вноска, което, "пресметнато за по-малко от пет години, прави икономически изгодна сума за нова кола, особено на фона на разходите за ремонт на стар автомобил", коментираха от ЦГМ пред "Капитал".

Лизинговата компания "София моторс" и вносителят на Opel "София Ауто България" са двата участника в търга на общинската фирма "Център за градска мобилност" за доставка на 60 автомобила за обслужване на разширената зелена зона в столицата. Това стана ясно след отварянето на офертите в понеделник.

Обществената поръчка е за доставка на три вида превозни средства - 30 автомобила тип "ван" с бензинови двигатели, 20 дизелови вана и 10 леки коли тип "хечбек" с бензинов двигател. Търгът обаче не беше разделен на три отделни позиции. С откриването на поръчката професионалисти от бранша предупредиха, че това ще постави в по-силна позиция лизинговите компании, които предлагат коли на повече от един производител, и ще ограничи много от вносителите на автомобили от участие в процедурата. Причината е, че много от тях нямат модели, които да покрият и трите категории от поръчката.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    cobourga avatar :-|
    cobourga

    ГЕРБ е червена мутро-мафиотска групировка. Който гласува за нея - получава нови такси, данъци и глоби, ограничения и изнудване !!!!!! След Софиянски за кмет дойде мутрата БОЙКО Борисов !!! И данък сгради и такса смет скочиха ТРИ пъти !!!!! Веднага след като "изгони" Вълка, БОЙКО вдигна с 50% таксите за извозване на боклука и докара мафията от ТИТАН ....... Всеки може да сравни данъците си през 2004 година и сега !!!!!!! Общините в София въведоха космически такси за "обслужване" на гражданите и ги скубят яко, например : сечене на дърво - 60 лева, за име на улица - 30 лева, за всеки друг документ - 20 лева и т.н. МАФИЯ, червена и нагла !!!!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK