Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 11 сеп 2017, 17:31, 40247 прочитания

Два кандидата предлагат автомобили за новата зелена зона в София

Лизингова компания на "Еврохолд" и вносителят на Opel се конкурират в обществената поръчка на Центъра за градска мобилност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Фирма на "Еврохолд България" спечели странна поръчка за автомобили на ЦГМ

"София Моторс" ще доставя ванове Dacia Dokker и други автомобили на общинското дружество за 1.4 млн. лв.

27 окт 2017

Общинска фирма обяви поръчка, на която пасва само Dacia

Центърът за градска мобилност търси ванове за новата зелена зона, но на зададените условия отговаря само един производител

27 авг 2017

Търг на МВР за джипове разби единодушието на КЗК

Двама от комисарите имат особено мнение по обществената поръчка, което се случва сравнително рядко в този състав на регулатора

26 юли 2017
Лизинговата компания "София моторс" и вносителят на Opel "София Ауто България" са двата участника в търга на общинската фирма "Център за градска мобилност" за доставка на 60 автомобила за обслужване на разширената зелена зона в столицата. Това стана ясно след отварянето на офертите в понеделник.

Обществената поръчка е за доставка на три вида превозни средства - 30 автомобила тип "ван" с бензинови двигатели, 20 дизелови вана и 10 леки коли тип "хечбек" с бензинов двигател. Търгът обаче не беше разделен на три отделни позиции. С откриването на поръчката професионалисти от бранша предупредиха, че това ще постави в по-силна позиция лизинговите компании, които предлагат коли на повече от един производител, и ще ограничи много от вносителите на автомобили от участие в процедурата. Причината е, че много от тях нямат модели, които да покрият и трите категории от поръчката.

Основен проблем бяха техническите условия на търга, които според участници на пазара са ограничителни. Изискванията към двата вида ванове включваха те да имат минимално междуосие от 2800 мм и максимална дължина на превозното средство от 4400 мм. Източници на "Капитал" от автомобилния пазар коментираха, че твърде малко автомобили отговарят на тези изисквания и е вероятно поръчката да е написана с оглед на конкретен модел - Dacia Dokker.


Кой участва

"София моторс" е лизингово дружество от групата на "Еврохолд България". Застрахователната компания обединява автомобилните си интереси в дружеството "Авто Юнион". То има мрежа от автомобилни дилъри, сред които "Еспас Ауто", които продават марките Renault и Dacia, както и "Нисан София", предлагащи автомобилите на Nissan, официалният вносител на Fiat и Alfa Romeo "Ауто Италия", "Стар моторс" - официален вносител на Mazda за България, и др. Според подадената оферта в Центъра за градска мобилност "София моторс" има споразумение с вносителя на Ford "Мото-Пфое" и "Рено Нисан" - вероятно това са и марките, с които фирмата участва в търга.



"София ауто" пък вероятно участва с различни модели на марката Opel. Справка в уеб страницата на производителя показва, че фирмата предлага и ван, който покрива изискванията на ЦГМ. Моделът Combo Cargo се предлага във вариант с междуосие 2750 мм и дължина 4390 мм.

Коли назаем

Новите коли на общинското транспортно дружество няма да бъдат негова собственост. Вместо това ЦГМ ще ползва автомобилите на лизинг за период от 54 месеца и след това ще ги върне на лизингодателя. Максималното плащане на месец за един автомобил ще е 400 лв. за лизингова вноска, което, "пресметнато за по-малко от пет години, прави икономически изгодна сума за нова кола, особено на фона на разходите за ремонт на стар автомобил", коментираха от ЦГМ пред "Капитал".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПИБ: Цеко Минев не е собственик на "Юлен" 32 ПИБ: Цеко Минев не е собственик на "Юлен"

"Капитал" потърси банката и акционера й за коментар, след като премиерът публично посочи Минев като реален собственик

16 фев 2018, 15291 прочитания

Атрактивните формати Атрактивните формати

С какви предизвикателства се справят трима организатори на събития

16 фев 2018, 2629 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Държавна централа със спорна покупка на варовик за 50 млн. лв.

ТЕЦ "Марица изток 2" е избрала две свързани фирми в процедура с повишена цена

ЦАИС срещу корупция

Електронни обществени поръчки трябва да са факт до 18 октомври

Ясен Гюзелев, художник: "Опитвам се да живея почтено"

До 1 март галерия "Арте" представя графичните картини на Гюзелев

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Планина от съвети

Как да се подготвим за планина през зимата и какво да правим в случай на инцидент

Театър: Приятно ми е, Ива!

Най-новата премиера на "Театър 199"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.02.2018 Прочетете