Започват два търга за 250 млн. лв. за пътя София - Калотина

България ще има по-широк път до Сърбия най-рано през 2020 г.

По бъдещия двулентов път само на места ще бъде разрешена скорост от 100 или 110 км. в час.
По бъдещия двулентов път само на места ще бъде разрешена скорост от 100 или 110 км. в час.
По бъдещия двулентов път само на места ще бъде разрешена скорост от 100 или 110 км. в час.    ©  Надежда Чипева
По бъдещия двулентов път само на места ще бъде разрешена скорост от 100 или 110 км. в час.    ©  Надежда Чипева

Едногодишният сух сезон в пътните поръчки свърши. Последните седмици Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обяви търгове за 600 млн. лв. След тунела "Железница" на магистрала Струма за четвърт милиард ведомството стартира две поръчки за разширяване на пътя от Калотина към София на обща стойност над 250 млн. лв. Отделно до 25 септември строителните фирми могат да кандидатстват и за пет ремонта, финансирани по оперативна програма "Региони в растеж" за 75 млн. лв.

България явно е избрала по-евтиния вариант за широк път до Калотина, който няма да е с позволената за магистрала скорост. За разлика от Сърбия, която ще е готова с магистралата си до България до края на годината.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове