София одобри план за градски зарядни станции за електромобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София одобри план за градски зарядни станции за електромобили

София одобри план за градски зарядни станции за електромобили

Засега е ясно къде ще бъдат поставени устройствата, но не и как ще бъдат финансирани и стопанисвани

Мария Манолова
30960 прочитания

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


Столичната община (СО) планира на 64 места в града да се появят зарядни станции за електромобили. Засега идеята е само на хартия - Направление "Архитектура и градоустройство" изготви карта за поставянето на устройствата по искане на Центъра за градска мобилност от края на миналата година, а общинският съвет прие документа през изминалата седмица. Общинската схема не включва вече съществуващите устройства в частни и обществени имоти.

Все още без конкретни параметри

Все още не е ясно кой ще изгражда зарядните станции, как ще бъдат финансирани и управлявани те. Един от вариантите е общината да отдаде бъдещата мрежа от зарядни устройства на концесия, коментира пред "Дневник" общинският съветник от "Група 5" Симеон Славчев. Общината вече има спорен опит с подобни начинания. От няколко години градската управа се опитва да задвижи концесионна процедура за обществени велосипеди под наем. Все още няма видим резултат от тази идея, въпреки че в началото на годината все пак беше избран изпълнител, който премина успешно през обжалването на конкурентите си в търга.

Според намеренията на общината 14 от бъдещите електрически зарядни станции ще бъдат изградени в центъра на града, а останалите - в периферията. Местата са избрани след проучване сред собственици на електрически автомобили, които имат издаден стикер от Центъра за градска мобилност в столицата, посочва главният архитект на града Здравко Здравков. През юни общината е събирала мнения от заинтересовани граждани и експерти за бъдещия план. За този период е получено едно гражданско становище по този въпрос.

Конкретният вид и параметри на зарядните станции все още не са обсъждани. Засега е готова само общата схема, а точните размери, тип и отстояния ще бъдат описани допълнително, след като бъде избран конкретен вид зарядни устройства, се посочва в документацията.

Електризирай транспорта

По думите на общината тази схема е само първи етап от развитието на мрежа за зареждане на електромобили в столицата. Преди по-малко от месец общинското дружество "Столичен електротранспорт" обяви поръчка за закупуване на 20 нови електробуса. Проектът ще струва 22 млн. лв., но от условията не става ясно каква технология са избрали от общината, как ще бъдат зареждани новите превозни средства и съответно как ще се впишат или развият мрежата от зарядни станции.

Общината е на път да сложи лимит от 30 км/ч в центъра на София

Столичната община планира да въведе ограничение на скоростта на движение на автомобили в центъра на София до 30 км в час. Предложението бе прието от комисията по транспорт, без да бъдат показани анализи за очаквания ефект от ограничението. С уговорката, че такива ще бъдат показани, съветници одобриха точката. Тя ще бъде гласувана от общинския съвет на следващото му заседание на 28 септември.

Предвижда се ограничението да важи в зоната между улиците "Алабин" и "Леге" и булевардите "Христо Ботев" и "Васил Левски". Това ще бъде т.нар. "успокоена зона" за движение, като в карето ще бъдат изградени и велоалеи. Обособени ленти за велосипеди ще бъдат изградени и по булевардите "Овча купел" и "Монтевидео". Идеята е част от мерките в програмата на Столичната община за контрол на качеството на въздуха, която беше приета през април.

Столичната община (СО) планира на 64 места в града да се появят зарядни станции за електромобили. Засега идеята е само на хартия - Направление "Архитектура и градоустройство" изготви карта за поставянето на устройствата по искане на Центъра за градска мобилност от края на миналата година, а общинският съвет прие документа през изминалата седмица. Общинската схема не включва вече съществуващите устройства в частни и обществени имоти.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK