София ще има две зони за строителство на небостъргачи
Едната ще е до "Интер експо център", другата - около околовръстното шосе при кв. "Люлин", а третата предвиждана зона - около Централна гара, отпада


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Районът около Централната железопътна гара в София няма да бъде сред зоните, в които ще бъде разрешено строителството на небостъргачи, и така те ще бъдат само две. Това предвиждания окончателният проект за изменение на Закона за устройство и застрояване на Столичната община, с които "Дневник" разполага.
През юли главният архитект на София Здравко Здравков посочи три места, където според него би трябвало да бъде възможно построяването на небостъргачи – районите около Централната гара, край бул. "Цариградско шосе" след 7-ми километър (около и след "Интер експо център") и на околовръстното шосе в при квартал "Люлин" и бул. "Царица Йоана".
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
След като проектантите на София и правителството са от люпилника на болшевишката партия, те се плашат от небостъргачите. Защото са признак на капитализъм. Небостъргачите са символ на всяка държава. Ако София се стреми да бъде модерна европейска столица, трябва навсякъде да се изграждат небостъргачи. Освен пред пистата на летището на 10 километра.
Във софийското поле може да се изгради нова София с небостъргачи широки улици и многоетажни подлези и паркинги. То се пада отстрани на пистата и няма да пречи на самолетите. Сигурно проектантите на София не познават добре града и околностите му и затова не са разрешили строителството в тази част на София. Под пистата на летището може да се продължи метрото зад Ботев градско шосе до кв. Левски близо до третия бъдещ лъч на метрото. На тази огромна площ може да се изгради новия национален стадион. Но правителството предпочита зали за народна топка, без да осъзнава че на това място може да се направят нови модерни квартали.
Освен Люлин и Младост небостъргачи може да се изграждат навсякъде в София с изключение преди пистата на летището. Може би ще трябват нови проектанти на София с европейско мислене и да познават добре района на столицата. Североизточната част на София е много подходящо място за небостъргачи и модерни транспортни съоръжения. Високо етажни паркинги и широки булеварди с велоалеи.
Тези които са против изграждането на небостъргачи са против новите постижения в държавата. С такива хора кметството и проектантите не трябва да се съобразяват, защото ако хората от кварталите около летището направят подписка против летището защото се вдига много шум, бихте ли го преместили с 50 км. София е в Европа и трябва да се развива по съвременен начин. Нали девизът е "Расте но не старее". Затова трябва да се започне изграждане на нови квартали с небостъргачи и съвременно строителство.
Тези които се плашат от трамвайните линии и ги прескачат да не ги лови ток, се плашат и от небостъргачите че ще закрият Витоша. Вместо тези хора да живеят в панелните си жилища, могат да се преместят някъде в планината при мечките сред природата на чист планински въздух. Небостъргачите са тесни и не пречат за гледката на Витоша. Но дългите панелни блокове са като китайската стена и те пречат на гледката. Тези панелки са с изтекъл срок на годност и трябва да се събарят. На мястото на пет панелки може след като се съборят да се изгради един небостъргач, които ще събере всички хора от тези дълги и грозни блокове. Освен това ще остане място за магазини, паркинги, детски площадки и зелени площи.
Във София трябва от центъра да се започне към крайните квартали да се изграждат нови постройки и многоетажни паркинги. Като се събарят всякакви схлупени къщи които загрозяват столицата. Освен това има и недовършени сгради отпреди тридесет години. По този начин централната част ще се увеличава и градът ще бъде по красив. Има и много празно не застроено място в крайните квартали. Небостъргачи може да се изграждат навсякъде в София, но трябва да не се допускат стари самолети да кацат, или да се премести далече летището. Без това вдига много шум. Летището може да се премести във Пазарджик и така четири окръжни града ще го ползват. Това са: Пловдив, Пазарджик, София и Перник. Жителите на Пазарджик които ще са близо до летището може да се преместят да живеят в София. Това трябва да стане защото след 50 години Перник и Елин Пелин ще станат квартали на София. Със скоростни влакове от летището в Пазарджик до другите градове ще става много бързо.
Политиците като дойдат на власт гледат само да си увеличават собствените заплати, без да се интересуват какво е необходимо за държавата. Продадоха "София ленд" където не се използва по предназначение. Можели съвременна столица в ЕС да няма увеселителен парк, цирк, национален стадион според изискванията, многоетажни паркинги, транспортни надлези без светофари по тях, национална авиокомпания, скоростен влак. Няма 100 етажни небостъргачи, а за строителството на ниски такива селяните се оплакват. Около езерата които са били кариери трябва да се залесят гори. Големите транспортни фирми да са извън околовръстното. Трябва да се спазва девизът на София.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.