До една година България и Румъния трябва да са в Шенген, смятат премиерите им

Приоритетни проекти между двете държави са два нови моста над Дунав и магистрала Костанца - Бургас

В резиденция "Евксиноград" край Варна се проведе съвместно заседание на правителствата на двете държави
В резиденция "Евксиноград" край Варна се проведе съвместно заседание на правителствата на двете държави
В резиденция "Евксиноград" край Варна се проведе съвместно заседание на правителствата на двете държави
В резиденция "Евксиноград" край Варна се проведе съвместно заседание на правителствата на двете държави

Пет спогодби подписаха във вторник България и Румъния в лицето на Бойко Борисов и Михай Тудосе в резиденция "Евксиноград" край Варна в рамките на съвместното заседание на правителствата на двете държави. Те засягат сътрудничеството на двете страни в сферата на енергетиката, предоставянето на убежище на бедстващи кораби, взаимодействие в областта на вътрешната сигурност, икономиката и социалните политики.

Двамата обявиха няколко приоритетни проекта, по които ще работят съвместно в близкото бъдеще, и коментираха въпроса с приемането на България и Румъния в Шенген, като по мнението им няма формални пречки за присъединяването и това би трябвало да се случи най-късно до една година.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jeq47534199 avatar :-|
    jeq47534199

    "Това са два нови моста над над река Дунав - втори при Русе - Гюргево и още един при Никопол – Турну Мъгуреле, както и магистрала от около 200 км, която трябва да свърже Констанца, Варна и Бургас."

    Нов мост при Русе добре, магистрала Черно море с продължение към Констанца добре, но коя калинка е дала съгласие от българска страна за мост при Никопол? Това е напълно против интересите на България.

    Целта на Румъния с тоя мост е да поеме трафика по направлението София-Букурещ, изземвайки трафика от мостовете при Русе и удължавайки пътя на румънска територия със 100 километра, съответно на наша територия се скъсява с толкова, от което румънците ще увеличат приходите си от пътни такси за сметка на нас.
    Така че нелепо е да се строи нов мост при Русе и още един при Никопол, който ще го конкурира за трафик, в наш ущърб естествено.

    Този мост ще поеме и трафик от Турция за Централна и Северна Европа, като с един тунел под Шипка ще конкурира коридорите през Белград и Видин. Но същата роля още по-добре може да играе (поради по-късо разстояние) и мост при Оряхово, който ще е по-на запад и ще се изминават малко повече километри на българска територия, а освен това ще скъси значително и пътя между София и Крайова, докато мост при Никопол не може да го скъси.

    Така че българският интерес е за мост при Оряхово и никакъв мост между Оряхово и Русе. Да, хубаво е трафикът при Русе да се разтовари малко, но това ще се случи и с изграждането на магистрала Черно море с продължение към Констанца. А ако пак не намалее достатъчно и тогава, то по-разумно е да се направи мост при Силистра, вместо при Никопол.

    Нередност?
  • 2
    jeq47534199 avatar :-|
    jeq47534199
    • + 1

    Защо Бойко Борисов като се пише такъв приятел на премиерите от съседните страни, не настоява за високоскоростна ЖП-линия София-Солун? Тя ще свърже не само София със Солун, защото от София ЖП-линията ще продължава към Букурещ и Белград, съответно към Украйна/Русия и Западна Европа. Както и към българските пристанища Варна и Бургас, Лом и Видин. Едва ли има по-важен и неотложен приоритет за България от ЖП-линията София-Солун, която ще конкурира и коридора през Македония. Вместо това го баламосват с измислени коридори през Александруполис, Никопол и пр., важни само за съседните страни, но не и за нас.

    Нередност?
Нов коментар