Градският транспорт в Бургас може да поскъпне с 30%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Градският транспорт в Бургас може да поскъпне с 30%

Бургас бе първият град у нас, който още през 2014 г. изцяло обнови автобусния и тролейбусния си парк по европроект за интегриран градски транспорт

Градският транспорт в Бургас може да поскъпне с 30%

Според ръководството на "Бургасбус" разходите на дружеството са нараснали значително, а цената на билета е същата от 2010 г. насам

5407 прочитания

Бургас бе първият град у нас, който още през 2014 г. изцяло обнови автобусния и тролейбусния си парк по европроект за интегриран градски транспорт

© Капитал


Градският транспорт на Бургас може да поскъпне с 30%, ако общинският съвет одобри предложението на превозвача - общинското дружество "Бургасбус". Управителят му Петко Драгнев предлага цената да нарасне от 1 лв на 1.30 лв., а глобата за нередовен пътник да се повиши двойно от 10 на 20 лв.

Да не избягат шофьорите

В докладната си до общинския съвет шефът на компанията напомня, че цената на билета за градски транспорт не е променяна от 2010 г., докато разходите са нараснали значително. Той се аргументира с увеличението на минималната работна заплата, което автоматично увеличава разходите за заплати на дружеството, без това да се компенсира с външни приходи. Освен това в законодателството са увеличени изискванията персонално към водачите в обществения превоз на пътници. Заедно с това пазарът на Европейския съюз бил отворен и няма пречки български водачи да работят в други европейски държави при по-добро заплащане, което от своя страна води до недостиг на квалифицирани кадри в сектора, пише управителят на дружеството.

Той изтъква, че в годините държавата субсидира пътуванията на някои групи граждани само частично, а не изцяло, намаляват субсидиите и за губещите линии. Освен това компанията е инвестирала в подобряване на качеството на услугата, в резултат на което разходите за километър пробег са се увеличили. Пред БНТ Драгнев посочи още, че най-необходимите части, които гарантират качеството и сигурността на пътуването, са поскъпнали с 57%, а само включването на климатици в автобусите води до разход от 35 хил. лв. на месец.

Предстои предложението да бъде разгледано от общинските комисии.

Подобренията - с евросредства

Подобренията в градския транспорт на Бургас са видими и те станаха факт до голяма степен благодарение на европейските средства по проекта за интегриран градски транспорт на града, който общината успя да приключи навреме и успешно. Бургас бе първият град у нас, който още през 2014 г. изцяло обнови автобусния и тролейбусния си парк. Бе въведена и система на бърз автобусен транспорт и светофарна система с приоритет за автобуси, нова е-тикет система, изградени бяха и нова пешеходна и автобусна инфраструктура, велоалеи и т.н.

Стойността на целия проект бе над 130 млн. лв., като общината осигури 20 млн. лв., които получи със заем от ЕБВР.

Градският транспорт на Бургас може да поскъпне с 30%, ако общинският съвет одобри предложението на превозвача - общинското дружество "Бургасбус". Управителят му Петко Драгнев предлага цената да нарасне от 1 лв на 1.30 лв., а глобата за нередовен пътник да се повиши двойно от 10 на 20 лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK