Трети опит за търг най-дългия и скъп тунел - "Железница"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Трети опит за търг най-дългия и скъп тунел - "Железница"

България трябва да построи магистрала "Струма" до 2023 г., за да не загуби предвиденото европейско финансиране за нея. Към момента се работи по различни участъци от нея, но забавяне в процедурите има както за тунел "Железница", така и за трасето през Кресненското дефиле.

Трети опит за търг най-дългия и скъп тунел - "Железница"

Поръчката на пътната агенция отново е с прогнозна стойност от 250 млн. лв., а оферти се приемат до 27 ноември

Деница Ватева
46137 прочитания

България трябва да построи магистрала "Струма" до 2023 г., за да не загуби предвиденото европейско финансиране за нея. Към момента се работи по различни участъци от нея, но забавяне в процедурите има както за тунел "Железница", така и за трасето през Кресненското дефиле.

© Гбс


Прекратената заради открити от агенцията по обществени поръчки нарушения процедура за избор на строител на най-дългия тунел в България - "Железница", отново е стартирана. В четвъртък агенция "Пътна инфраструктура" обяви нов търг за проектирането и строителство на тунела, който е част от магистрала "Струма".

Прогнозната цена остава 250 млн. лв без ДДС, както и предишния път, а самата поръчка е разделена отново на три позиции - строителство на пътя преди и след тунела, както и на самото съоръжение.

В края на септември пътната агенция спря поръчката за строителство на тунел "Железница" месец преди срока за оферти, което е вторият провал на тази процедура. Поводът беше, че "в движение" са били променени изисквания за предишен опит и технически възможности на кандидатите, заради което и агенцията по обществени поръчки е обявила, че няма как процедурата да продължи по законен начин - новите изисквания променят кръга от потенциалните участници. Така поръчката бе спряна, а новият срок, който сега пътната агенция дава за набиране на оферти, е 27 ноември.

Тунел "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния най-дълъг тунел в България - "Витиня", който е част от магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни. Причината е, че тунел "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма", тъй като в противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея.

Другият проблемен участък от магистралата е трасето в района на Кресненското дефиле. Преди дни Висшият експертен екологичен съвет към екоминистерството е одобрил един от петте варианта на магистралата в този район, при който движението в едната посока ще се извършва по съществуващия път Е-79, а в обратната- по нов път, който ще минава източно по билото на планината.

Прекратената заради открити от агенцията по обществени поръчки нарушения процедура за избор на строител на най-дългия тунел в България - "Железница", отново е стартирана. В четвъртък агенция "Пътна инфраструктура" обяви нов търг за проектирането и строителство на тунела, който е част от магистрала "Струма".

Прогнозната цена остава 250 млн. лв без ДДС, както и предишния път, а самата поръчка е разделена отново на три позиции - строителство на пътя преди и след тунела, както и на самото съоръжение.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK