С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 окт 2017, 18:00, 45645 прочитания

Трети опит за търг най-дългия и скъп тунел - "Железница"

Поръчката на пътната агенция отново е с прогнозна стойност от 250 млн. лв., а оферти се приемат до 27 ноември

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Прекратената заради открити от агенцията по обществени поръчки нарушения процедура за избор на строител на най-дългия тунел в България - "Железница", отново е стартирана. В четвъртък агенция "Пътна инфраструктура" обяви нов търг за проектирането и строителство на тунела, който е част от магистрала "Струма".

Прогнозната цена остава 250 млн. лв без ДДС, както и предишния път, а самата поръчка е разделена отново на три позиции - строителство на пътя преди и след тунела, както и на самото съоръжение.


В края на септември пътната агенция спря поръчката за строителство на тунел "Железница" месец преди срока за оферти, което е вторият провал на тази процедура. Поводът беше, че "в движение" са били променени изисквания за предишен опит и технически възможности на кандидатите, заради което и агенцията по обществени поръчки е обявила, че няма как процедурата да продължи по законен начин - новите изисквания променят кръга от потенциалните участници. Така поръчката бе спряна, а новият срок, който сега пътната агенция дава за набиране на оферти, е 27 ноември.

Тунел "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния най-дълъг тунел в България - "Витиня", който е част от магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни. Причината е, че тунел "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма", тъй като в противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея.

Другият проблемен участък от магистралата е трасето в района на Кресненското дефиле. Преди дни Висшият експертен екологичен съвет към екоминистерството е одобрил един от петте варианта на магистралата в този район, при който движението в едната посока ще се извършва по съществуващия път Е-79, а в обратната- по нов път, който ще минава източно по билото на планината.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Военните дават близо 26 млн. лв. за ремонт на 18 ракети за МиГ-29 Военните дават близо 26 млн. лв. за ремонт на 18 ракети за МиГ-29

На аналогична цена Полша обаче е купила нови боеприпаси

22 яну 2020, 298 прочитания

Съдът окончателно отказа регистрация на партията на Слави Трифонов 3 Съдът окончателно отказа регистрация на партията на Слави Трифонов

Шоуменът обяви, че ще създаде нова партия с име "Има такъв народ"

21 яну 2020, 1968 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Осигуровките растат, ВАС има нов председател, Мадрид ще отнеме автономията на Барселона

За трети път започва търгът за най-скъпия тунел на "Струма", българите почти не се застраховат, а китайската икономика расте, но с по-слабите 6.8%

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10