С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 окт 2017, 18:00, 45716 прочитания

Трети опит за търг най-дългия и скъп тунел - "Железница"

Поръчката на пътната агенция отново е с прогнозна стойност от 250 млн. лв., а оферти се приемат до 27 ноември

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Прекратената заради открити от агенцията по обществени поръчки нарушения процедура за избор на строител на най-дългия тунел в България - "Железница", отново е стартирана. В четвъртък агенция "Пътна инфраструктура" обяви нов търг за проектирането и строителство на тунела, който е част от магистрала "Струма".

Прогнозната цена остава 250 млн. лв без ДДС, както и предишния път, а самата поръчка е разделена отново на три позиции - строителство на пътя преди и след тунела, както и на самото съоръжение.


В края на септември пътната агенция спря поръчката за строителство на тунел "Железница" месец преди срока за оферти, което е вторият провал на тази процедура. Поводът беше, че "в движение" са били променени изисквания за предишен опит и технически възможности на кандидатите, заради което и агенцията по обществени поръчки е обявила, че няма как процедурата да продължи по законен начин - новите изисквания променят кръга от потенциалните участници. Така поръчката бе спряна, а новият срок, който сега пътната агенция дава за набиране на оферти, е 27 ноември.

Тунел "Железница", който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния най-дълъг тунел в България - "Витиня", който е част от магистрала "Хемус". Заради сложността на съоръжението първоначално се предвиждаше строителството му да продължи 1400 дни. Досегашните провали на процедурите за избор на изпълнител обаче намалиха този срок на 1000 дни. Причината е, че тунел "Железница" трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала "Струма", тъй като в противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея.

Другият проблемен участък от магистралата е трасето в района на Кресненското дефиле. Преди дни Висшият експертен екологичен съвет към екоминистерството е одобрил един от петте варианта на магистралата в този район, при който движението в едната посока ще се извършва по съществуващия път Е-79, а в обратната- по нов път, който ще минава източно по билото на планината.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София Вечерни новини: Износът на стоки почти догони вноса, скандал с винетките в София

И още: Депутатите приеха туристически данък за нощувките в Airbnb; Китай затяга мерките в Хубей; Еврозоната не изключва фискални стимули за борба с икономическия спад

19 фев 2020, 565 прочитания

София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел София бърза да усвои парите за ремонт на Борисовата градина, но няма ясна цел

Оказва се, че Столичната община е кандидатствала за евросредства за изпълнението му без съгласието на общинските съветници

19 фев 2020, 664 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Осигуровките растат, ВАС има нов председател, Мадрид ще отнеме автономията на Барселона

За трети път започва търгът за най-скъпия тунел на "Струма", българите почти не се застраховат, а китайската икономика расте, но с по-слабите 6.8%

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10