МиГ-новен лупинг
Желанието на военния министър Каракачанов да "модернизира" съветските изтребители МиГ-29 може да блокира миграцията към натовски самолети за неопределено време


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
След като проектът за купуване на западни бойни самолети бе върнат почти в изходна точка, тази седмица стана ясно, че намеренията на военния министър Красимир Каракачанов да налива милиони в старите съветски МиГ-29 вероятно са само увертюра към нещо много по-мащабно. Нещо, което няма нищо общо с уж декларираното в НАТО скъсване на военнотехническата зависимост от Русия.
"Визията за развитието на ВВС включва експлоатация на МиГ-29, Су-25 за период, в която е достатъчен за усвояване и пълно придобиване за подготовка на новия боен самолет и изпълнение на всички мисии и съхраняване на щурмовата авиация. В момента се провеждат срещи с РСК МиГ и други руски компании, които са свързани с възстановяване на авиационната техника и зенитноракетните ни комплекси", обяви командващият ВВС ген. Цанко Стойков в интервю за bTV в понеделник. По този начин той стана висш фактор от отбранителното ведомство, който официално потвърди намерението на Москва да ремонтира не само изтребителите ни, но и противовъздушната отбрана, а може би и още много неща. Запитан какво мисли по въпроса с евентуалната модернизация на съветските изтребители, генералът уточни: "Модернизацията не само на МиГ-овете, а на Су-25 и на вертолетната авиация и транспортните самолети е неминуема, ако трябва да продължи след 2020 г. Тя трябва да тече успоредно с ремонта, защото в противен случай те няма да могат да изпълняват летателна дейност."
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Така е, като си слагаме за военен министър чужд агент. Ако имахме прокуратура, а не Цацаратура, сега този национален предател щеше да е арестуван и да си чака процес, който да го прати за дълго в затвора, за Държавна Измяна!
До коментар [#2] от "Андрей Ляпчев":
Какъв Каолин те гони бе, идиот? Не виждаш ли каква е темата на статията?
До коментар [#3] от "Rim":
Абе точно по темата си е. 3 000 000 лв за Дневник и Капитал, платени за качествена журналистика от фондация "Америка за България". Ясно е какъв тип точно качества трябва да има тая журналистика..
Колко по темата да е ако се коментира издателството а не текста? Смешници.. самото отклоняване от темата по този начин показва тролската мотивация!
До коментар [#5] от "PepiX":
Когато в текста има политика няма как да се придържаш само към него, "смешнико" - общата картина е също толкова важна.
Факт е, че самолети на България не й трябват.
Друг факт е, че санкциите не забраняват поддръжка на вече съществуваща техника.
Ако ремонт на тези самолети струва толкова скъпо, по-добре да си плащаме за обучение на пилотите в друга страна съюзник или да си закриваме авиацията изобщо. С 8 самолета повече или по-малко, все сме закъсали при война.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.