МиГ-новен лупинг

Желанието на военния министър Каракачанов да "модернизира" съветските изтребители МиГ-29 може да блокира миграцията към натовски самолети за неопределено време

"Разчетите показват, че разходите за осигуряване на жизнения цикъл на самолетите МиГ-29 (16 броя) до 2029/2030 г., в случай че бъде решено да не се придобива нов тип самолет, възлизат на 1.658 млрд. лв.", пише в инвестиционния проект за нов изтребител, гласуван от Народното събрание.
"Разчетите показват, че разходите за осигуряване на жизнения цикъл на самолетите МиГ-29 (16 броя) до 2029/2030 г., в случай че бъде решено да не се придобива нов тип самолет, възлизат на 1.658 млрд. лв.", пише в инвестиционния проект за нов изтребител, гласуван от Народното събрание.
"Разчетите показват, че разходите за осигуряване на жизнения цикъл на самолетите МиГ-29 (16 броя) до 2029/2030 г., в случай че бъде решено да не се придобива нов тип самолет, възлизат на 1.658 млрд. лв.", пише в инвестиционния проект за нов изтребител, гласуван от Народното събрание.    ©  Велко Ангелов
"Разчетите показват, че разходите за осигуряване на жизнения цикъл на самолетите МиГ-29 (16 броя) до 2029/2030 г., в случай че бъде решено да не се придобива нов тип самолет, възлизат на 1.658 млрд. лв.", пише в инвестиционния проект за нов изтребител, гласуван от Народното събрание.    ©  Велко Ангелов

След като проектът за купуване на западни бойни самолети бе върнат почти в изходна точка, тази седмица стана ясно, че намеренията на военния министър Красимир Каракачанов да налива милиони в старите съветски МиГ-29 вероятно са само увертюра към нещо много по-мащабно. Нещо, което няма нищо общо с уж декларираното в НАТО скъсване на военнотехническата зависимост от Русия.

"Визията за развитието на ВВС включва експлоатация на МиГ-29, Су-25 за период, в която е достатъчен за усвояване и пълно придобиване за подготовка на новия боен самолет и изпълнение на всички мисии и съхраняване на щурмовата авиация. В момента се провеждат срещи с РСК МиГ и други руски компании, които са свързани с възстановяване на авиационната техника и зенитноракетните ни комплекси", обяви командващият ВВС ген. Цанко Стойков в интервю за bTV в понеделник. По този начин той стана висш фактор от отбранителното ведомство, който официално потвърди намерението на Москва да ремонтира не само изтребителите ни, но и противовъздушната отбрана, а може би и още много неща. Запитан какво мисли по въпроса с евентуалната модернизация на съветските изтребители, генералът уточни: "Модернизацията не само на МиГ-овете, а на Су-25 и на вертолетната авиация и транспортните самолети е неминуема, ако трябва да продължи след 2020 г. Тя трябва да тече успоредно с ремонта, защото в противен случай те няма да могат да изпълняват летателна дейност."


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове