Михаел Вебер: Особеното в България е, че тол-системата покрива почти всички пътища

Мениджърът в Kapsch, отговарящ за тол-системата в България, пред "Капитал"

   ©  Цветелина Белутова
Година и половина след като беше пусната обществената поръчка, България избра кой да изгради тол-системата й. Победител е австрийската Kapsch, която предложи цена от 150 млн. лв. при 200 млн. лв. прогноза на държавата. Сега тече срокът за обжалване на процедурата, но когато и да започне изграждането, е ясно, че системата ще заработи през 2019 г.

Как ще изглежда моделът тук говорим с Михаел Вебер, който е изпълнителен директор на "Капш телематик технолоджис България". През 2007 г. той се присъединява към Kapsch Group, където отговаря за продажбите на пътнотранспортни телематични системи и тол-системи за таксуване за страните от Централна и Източна Европа като Русия, Украйна, Полша, Казахстан и България. Kapsch TrafficCom е изградила подобни системи в над 50 държави по целия свят. Фамилната компания е базирана във Виена, Австрия, от 125 години. Групата има 6900 служители и приходи от 1.1 млрд. евро за финансовата 2016/17 г.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар