Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 20 окт 2017, 20:37, 24389 прочитания

Търгът за тол-системата е обжалван от два от отхвърлените кандидати

Регионалното министерство ще иска предварително изпълнение на договора със спечелилия Kapsch

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Процедурата по изграждане на тол-системата, която вече отне година и половина, отново ще се забави заради обжалвания. Причината е, че два от шестте участника в обществената поръчка оспорват отстраняването си. Жалбите са подадени на 19 октомври - няколко седмици след като агенция "Пътна инфраструктура" избра за победител консорциума "Капш трафик солюшънс" с водеща компания австрийската Kapsch с цена от 149.99 млн. лв.

По време на изслушване в парламента министърът на регионалното развитие Николай Нанков съобщи, че за да се избегне ново забавяне на процедурата, ще бъде поискано предварително изпълнение на договора със спечелилия участник. Обикновено КЗК се съобразява с искането на държавата, така че подписването на договор с победителя вероятно ще стане до края на годината.


Нови жалби

Сагата с изграждането на тол-системата вървеше към своя завършек, след като в началото на октомври за победител бе избран консорциумът "Капш трафик солюшънс". Компанията се състезава на финалната права само с българското обединение "Тол България", в което влизат "Телелинк", "Сирма груп" и "Сиенсис", но то предложи по-висока цена и имаше по- малко точки зa техническите показатели. В цялата процедура бяха подадени шест оферти въпреки краткия срок от 24 часа, който имаше за предложенията.

В четвъртък вечерта стана ясно, че има две внесени жалби. Според регистъра на Комисията за защита на конкуренцията те са подадени от други два участника, отстранени на по-ранен етап - чешката "Толлнет" и обединението "БГ път", в което влизат българската "Контракс" и унгарската I-cell. От данните към момента не се вижда с какви мотиви двете фирми обжалват процедурата, но няма постъпило искане за налагане на временни мерки.



Зам. изп. директор на "Контракс" Яко Пилософ обяснява в интервю за "24 часа", че те, а и останалите три кандидата са отхвърлени по формални причини - едно устройство. "Остранява се един от участниците - "Толнет", с мотива, че един от предложените рутери не отговаря на изискванията. А двата продължили участника предлагат същото техническо решение, т.е. и те е трябвало да бъдат отстранени", казва Пилософ.

Държавата: ще искаме да подпишем

Новото развитие на случая бе коментирано и от регионалния министър Николай Нанков, който съобщи по време на изслушване в парламента, че ще се поиска предварително изпълнение на поръчката от избраната компания, както и че след запознаване с мотивите на жалбоподателите държавата ще пледира "за бързо произнасяне на институциите и компетентните органи, най-вече Комисията за защита на конкуренцията". "Знаем какъв риск поемаме, но нямаме нито ден за губене", е казал още Нанков пред депутатите, цитиран от пресцентъра на регионалното министерство. По думите му за последните пет месеца нещата по тол-системата са придвижени "почти до необратим край", а екипът е готов да направи всичко за стартирането на системата през следващата година.

Управляващите бързат с внедряването на системата, защото очакват приходите от преминаване на камиони през българските пътища да нарастнат в пъти - до около 1 млрд. лв. годишно. Ако обаче държавата подпише, а КЗК и съдът върнат някой от участниците в процедурата, това ще създаде голям хаос и риск за разходи на държавата.

Тол-системата се очаква да обхване около 16 хил. км, или 80% от републиканските пътища, като автобусите и тежкотоварни автомобили ще заплащат за изминато разстояние по цени на километър, които предстои да бъдат определени. За леките автомобили ще се ползват електронни винетки с фиксирани цени. Пред депутатите регионалният министър е съобщил още, че с постъпилите тол-такси след 2020 г. ще се финансира доизграждането на магистрала "Хемус".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

KBC очаква свиване на българската икономика с 10% KBC очаква свиване на българската икономика с 10%

Оптимистичният вариант е за спад само с 4%, а най-лошият – за 12%

1 апр 2020, 1514 прочитания

Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи случай на COVID-19 в парламента Вечерни новини: Още месец извънредно положение; Първи случай на COVID-19 в парламента

И още: Бюджетът излезе на дефицит през март; Производствената активност в еврозоната е намаляла рязко през март

1 апр 2020, 3600 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Емиграцията от България намалява

Живеещите зад граница сънародници са около 1.1 млн. души според доклад на "Отворено общество"

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10