Новият брой:
Продаден ли е мачът за еврото

"Шкода" ще достави 13 нови трамвая за София срещу 46.3 млн. лв.

Чешката компания е спечелила търга с по-висока цена от конкурента й - полската Pesa, но с по-добра техническа оферта

Новите трамваи по линии 1 и 7 са на полската Pesa и бяха закупени с еврофинансиране, като част от проекта за Интегриран столичен градски транспорт
Новите трамваи по линии 1 и 7 са на полската Pesa и бяха закупени с еврофинансиране, като част от проекта за Интегриран столичен градски транспорт
Новите трамваи по линии 1 и 7 са на полската Pesa и бяха закупени с еврофинансиране, като част от проекта за Интегриран столичен градски транспорт    ©  Мария Съботинова
Новите трамваи по линии 1 и 7 са на полската Pesa и бяха закупени с еврофинансиране, като част от проекта за Интегриран столичен градски транспорт    ©  Мария Съботинова

"Шкода Транспортейшън" е избрана от общинската компания "Столичен електротранспорт" за доставката на 13 нови нископодови съчленени трамваи, става ясно от тръжната документация. Чешката компания е получила по-висока оценка от 94.2 точки с цена от 46.3 млн. лв. без ДДС. Конкурентът й - полската "PESA Бидгошч", която спечели преди време състезанието за доставка на новите трамваи по линии 1 и 7, сега е втора с 91.7 точки въпреки по-ниската цена от 44.8 млн. лв.

Цената бе критерият с най-голяма тежест в конкурса - 50%, като таванът бе приблизително 51 млн.лв. без ДДС. Техническата оферта на полската компания обаче е била по-слабо оценена.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
29 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tie_interceptor avatar :-|
    tie_interceptor
    • + 1

    Знае ли се, кой модел ще е по-точно?
    http://www.skoda.cz/en/products/tramcars/

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 12

    1,82 милиона евро без ДДС за 1 бр. - колкото 5 съчленени метанови автобуса със същата вместимост. Доста скъпа играчка - ще си заслужава само при ефективно използване. Идеален път, висока скорост, пропускане с приоритет и опазване от ПТП. Иначе ще се повтори случаят с дезиро-то на БДЖ, половината да стоят по депата заради нужда от ремонт

    Нередност?
  • 3
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец
    • - 5
    • + 2

    А защо трамвай, а не тролей? Колко ли струва един тролей, защото жиците и подстанцийте са същите, не изискват трасе и т.н.

    Нередност?
  • 4
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • + 8

    До коментар [#3] от "Софианец2":

    нов тролейбус струва около 1 млн. лв.

    Нередност?
  • 5
    orchis avatar :-|
    orchis
    • + 2


    До коментар [#4] от "
    Ф.Нинов
    ":

    Изглежда тия трамваи са около четири пъти по-скъпи.

    Нередност?
  • 6
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#5] от "orchis":

    трамвайът обаче събира повече пътници.

    Нередност?
  • 7
    abdulhazred avatar :-|
    abdulhazred
    • - 1
    • + 12

    Фандъчка кога ще оправи трасето на 7-цата по бул България половината е на вълни и трамвая едвам пъпли за да не дерайлира.

    Кел файда, че е скъп и бърз трамвай, като релсовия път е в трагично състояние.

    Нередност?
  • 8
    chip avatar :-?
    chip
    • - 1
    • + 15

    Трамвай N°5 е много важен за ЮЗ район на София и може да се сравни с отделен лъч на метрото заради големия си пътникопоток. Затова трябва да му се обърне приоритетитно внимание по отношение на трасето, мотрисите и най-вече безпроблемното приоритетитно преминаване през възловите кръстовища. Надявам се, че чешките мотриси няма да изглеждат по-зле от полските, които много кефят...

    Нередност?
  • 9
    vaskoangelov avatar :-|
    vaskoangelov
    • + 5

    ForCity classic ще са трамваите:

    https://www.skoda.cz/en/skoda-transportation-will-deliver-new-trams-to-bulgaria/

    Нередност?
  • 10
    n.youroukov avatar :-|
    Един препатил
    • - 2
    • + 3

    В тръжната процедура има нещо изначално сбъркано. Ако Столична община седне и след жестоки преговори подпише един дългосрочен договор с "Шкода" за подмяна на тролейбусите и трамваите в София абсолютно сигурно е, че ще получи и по-ниски цени, и по-добри условия на обслужване и сервиз и облекчения при плащането. Да, ама - ще остане съмнението "Защо и как "Шкода", а не някой друг?". И за да бъде всичко прозрачно провеждаме отделни търгове, при които плащаме повече за да получим по-малко. Какво е решението? Не казвам, че имам такова. Само отбелязвам един факт за размисъл.

    Нередност?
Нов коментар