"Шкода" ще достави 13 нови трамвая за София срещу 46.3 млн. лв.
Чешката компания е спечелила търга с по-висока цена от конкурента й - полската Pesa, но с по-добра техническа оферта


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"Шкода Транспортейшън" е избрана от общинската компания "Столичен електротранспорт" за доставката на 13 нови нископодови съчленени трамваи, става ясно от тръжната документация. Чешката компания е получила по-висока оценка от 94.2 точки с цена от 46.3 млн. лв. без ДДС. Конкурентът й - полската "PESA Бидгошч", която спечели преди време състезанието за доставка на новите трамваи по линии 1 и 7, сега е втора с 91.7 точки въпреки по-ниската цена от 44.8 млн. лв.
Цената бе критерият с най-голяма тежест в конкурса - 50%, като таванът бе приблизително 51 млн.лв. без ДДС. Техническата оферта на полската компания обаче е била по-слабо оценена.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
29 коментара
Знае ли се, кой модел ще е по-точно?
http://www.skoda.cz/en/products/tramcars/
1,82 милиона евро без ДДС за 1 бр. - колкото 5 съчленени метанови автобуса със същата вместимост. Доста скъпа играчка - ще си заслужава само при ефективно използване. Идеален път, висока скорост, пропускане с приоритет и опазване от ПТП. Иначе ще се повтори случаят с дезиро-то на БДЖ, половината да стоят по депата заради нужда от ремонт
А защо трамвай, а не тролей? Колко ли струва един тролей, защото жиците и подстанцийте са същите, не изискват трасе и т.н.
До коментар [#3] от "Софианец2":
нов тролейбус струва около 1 млн. лв.
До коментар [#4] от "
Ф.Нинов
":
Изглежда тия трамваи са около четири пъти по-скъпи.
До коментар [#5] от "orchis":
трамвайът обаче събира повече пътници.
Фандъчка кога ще оправи трасето на 7-цата по бул България половината е на вълни и трамвая едвам пъпли за да не дерайлира.
Кел файда, че е скъп и бърз трамвай, като релсовия път е в трагично състояние.
Трамвай N°5 е много важен за ЮЗ район на София и може да се сравни с отделен лъч на метрото заради големия си пътникопоток. Затова трябва да му се обърне приоритетитно внимание по отношение на трасето, мотрисите и най-вече безпроблемното приоритетитно преминаване през възловите кръстовища. Надявам се, че чешките мотриси няма да изглеждат по-зле от полските, които много кефят...
ForCity classic ще са трамваите:
deliver-new-trams-to-bulgaria/
https://www.skoda.cz/en/skoda-transportation-will-
В тръжната процедура има нещо изначално сбъркано. Ако Столична община седне и след жестоки преговори подпише един дългосрочен договор с "Шкода" за подмяна на тролейбусите и трамваите в София абсолютно сигурно е, че ще получи и по-ниски цени, и по-добри условия на обслужване и сервиз и облекчения при плащането. Да, ама - ще остане съмнението "Защо и как "Шкода", а не някой друг?". И за да бъде всичко прозрачно провеждаме отделни търгове, при които плащаме повече за да получим по-малко. Какво е решението? Не казвам, че имам такова. Само отбелязвам един факт за размисъл.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.