С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 23 окт 2017, 17:36, 48694 прочитания

Екоминистърът одобри трасето на "Струма" с два отделни пътя

Въпреки съпротивата на екоорганизации това е поредната стъпка към утвърждаване на проекта с еднопосочно движение през Кресненското дефиле

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Екоминистърът Нено Димов е одобрил вариант на "Струма" с два отделни пътя - в посока Гърция през Кресненското дефиле по съществуващия сега път Е-79, а в обратна посока - по нов път, източно от него, по билото на планината, става ясно от съобщение на сайта на ведомството. В края на миналата седмица (19 октомври 2017 г.) Димов е подкрепил с подписа си одобрения и от Висшия експертен екологичен съвет (ВЕЕС) маршрут на магистралата. Съвещателният орган към екоминистерството избираше сред общо пет варианта на трасе за най-сложният участък от "Струма" - от Крупник до Кресна, като преди десетина дни се спря на този, който получава подкрепата и на правителството, и на местните общности, но пък е най-критикуваният от екоорганизации.

Напрежение


Заради големия обществен интерес при взимането на решението членовете на ВВЕС са провели "задълбочена експертна дискусия", твърдят от министерството. Те са се съобразили със "значителния брой постъпили в хода на процедурата по ОВОС различни по характер становища, позиции, мнения и възражения". Взели са предвид и резултати от проведени обществени обсъждания и заключенията на независими експерти от извършените ОВОС и оценката за съвместимост за опазването на защитените зони от мрежата "Натура 2000".

Срещу запазването дори само на еднопосочно движение през дефилето се обявиха редица неправителствени организации, които вече са сезирали по случая Европейската комисия. Те предлагат целият път да се изнесе източно от дефилето, а сегашният да остане локален, тъй като интензивният трафик вреди на богатото биоразнообразие в района. От коалиция "За да остане природа в България" определят като катастрофа предпочитания от МОСВ проект. Прокопаването на тунел, който е одобрен от Европейската комисия през 2007 г., също е по-добър вариант, смятат от НПО сектора. Той обаче е и много по-скъп.

Няма време



Само преди броени дни пътната агенция поднови за трети път търга за друг проблемен участък на "Струма" - за избора на строител на най-дългия тунел в България - "Железница", в района на Симитли, с прогнозна цена от 250 млн. лв без ДДС. Дългото 2 километра съоръжение, както и цялата магистрала трябва да бъдат завършени най-късно до 2023 г., тъй като в противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея. Заплахата България да изпусне сроковете за строителство е реална, особено като се вземе предвид колко бавно вървят тръжните процедури - заради грешки и обжалване. Затова и правителството опитва да пришпорва мерки на ръба на закона - такава бе например законодателната промяна, с която наскоро бе премахната възможността за обжалване на втора инстанция на екооценките на обекти от национално значение. Именно такъв е и магистрала "Струма".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 1619 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1406 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Бюджет 2018: Повече за заплати, здраве и пенсии

Държавата планира да изхарчи догодина над 39 млрд. лв., което е с 2.55 млрд. лв. повече от 2017 г.

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

20 въпроса: Здравко Петров

Урбанистът познат от "Исторически маршути" издаде книга, която обединява две от архитектуните разходки

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света