Брожение сред бойните пилоти заради разкапаните МиГ-29
Каракачанов отново говори как иска първо да модернизира съветските ни изтребители


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Въпреки забраната за стачки в армията, голяма част от пилотите на изтребителите МиГ-29 са отказали да извършват тренировъчни полети, стана ясно по-рано днес. Като претекст те са използвали регламентираното си право да не се качат в кабината на самолета, ако не се чувстват в нормална психическа кондиция. Основното заявено притеснение е рискът от използването на все по-стария авиопарк от съветски изтребители. Брожението сред военните е сериозен проблем, тъй като въпросните офицери от ВВС трябва да изпълняват не просто охраната на въздушното пространство на страната ни, но и мисии по опознаване и прихващане на неидентифицирани самолети в рамките на интегрираната система за противовъздушна отбрана на НАТО.
По този начин бойните пилоти де факто изразяват протеста си срещу поредното отлагане на превъоръжаването на бойната ни авиация, след като проектът за придобиване на нов тип натовски изтребител бе върнат няколко стъпки назад и потенциалните държави-контрагенти отново трябва да изпращат свои обвързващи оферти. През последните няколко седмици военният министър нееднократно обяви, че замисля дали да не поиска и модернизация на МиГ-овете, която на практика би погълнало голяма част от парите за ВВС и би застрашило успешното изпълнение на миграцията към натовски изтребители. Премиерът Борисов пък изрази мнение, че пехотата трябва да бъде приоритизирана за сметка на ВВС, тъй като е "царицата на боя".
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
Години наред продажни българи даряват ресурсите ни на Русия под формата на неизгодни договори за газ, енергийни проекти, горивни елементи за АЕЦ, ремонти на авиацията ни на монополни цени. България не е бедна, паразитите и са много.
Интересно този смешен министър нова кола ли си купува или само ремонтира старата :)
Внушенията тук са отвратителни и далеч от истината. Унизително е да се преиначават думите на летците и да се използват "по предназначение" в тази газета. Аз мисля, че приключих общуването си с Капитал.
До коментар [#3] от "D-r D":
Сакън! За теб и още няколко подобни съм тук. Моля те, не ме лишавай от удоволствието! А, хубава или лоша, тази медия ни е дала възможност да си пишем. Нека останем тук, докато ни изхвърлят. За какво ти е да си сред мислещи като теб? Там е скучно.
До коментар [#4] от "
султана глаушева
":
Султана, улавям се, че вече не просто чета, а направо воювам с Капитал, което не ми е работа - бизнес им е, да си продават фейка. Като теб и аз упорствам заради трима-четирима във форума, докато се мъча да преодолявам всячески спънки да си информирам и да изказвам мнение. Да, не бива да се чете всичко. Същото е като да се внимаваш по градинките да не стъпващ в изпражнения.
До коментар [#3] от "D-r D":
Айде бегай,прав ти път.
Би било грандиозен тъпизъм да платим същите пари за модернизация, каквито бихме платили за нови самолети. И все пак смятам, че като цяло на България 8 самолета НЕ и трябват.
Момчил видимо се е разпенил. Купуването на изтребители е като да си наемеш денонощна въоръжена охрана за градинката в задния двор с 5 корена домати.
До коментар [#7] от "
Георги Георгиев
":
Както виждам, купени са само 2 от общо 10 двигателя. Другите са върнати. Това, което не е става ясно е защо цената е набъбнала. Ако договорът е сключен изрядно това не би трябвало да е допустимо.
Аз самият защитавах тезата за поддръжка на МиГ-29, но четох повече по темата и ми стана ясно, че е безпредметно. Нито Полша, нито Украина могат да произвеждат двигатели. Полша навремето е изкупила маса двигатели от страни от Варшавския договор и бившия СССР и просто все още кара с тези запаси. Украина е дори по-зле защото преди време е продала част от двигателите си на Полша.
Просто трябва МиГ-овете да се пенсионират.
А дали трябва да се купуват нови изстребители - не съм убеден. Както писах, в НАТО страни с БВП под 100 милиарда долара или нямат изстребители, или все още карат на руски. Ние сме от тях.
Та, с БВП от около 58 милиарда изстребителите не са по нашия джоб. Може след 20г. като стигнем 100 милиарда БВП да си купим няколко изстребителя (то с няколко изстребителя или без тях - все тая), но до тогава е по-добре НАТО да поеме охраната на въздушните ни граници.
[quote#3:"D-r D"]Аз мисля, че приключих общуването си с Капитал.[/quote]
Склонен съм да твърдя, че на повечето хора няма да липсвате. Обменете мейли със Султанка и се пренасяйте дружно към Брадва или Петел..
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.