Велоалеята на раздора

Новото трасе за велосипедисти на ул."Раковски" раздели преминаващите през центъра на града на две

   ©  Цветелина Белутова
   ©  Цветелина Белутова
Темата накратко:

- От седмица центърът на София има първа велоалея, която стеснява улица, предстоят още няколко.

- Ако градът иска повече място за пешеходци и велосипедисти, то ще трябва да се отвоюва с цената на компромис от страна на шофьорите.

- За намаляване на автомобилите обаче има много по-важни мерки от създаване на задръствания.

Есенният сезон на "софийския Бродуей" тази година започва различно. Вместо театрални представления основното зрелище по улица "Г.С. Раковски" в София в последните дни е линия от 815 метра жълта боя по асфалта и няколко стотици пластмасови разделители. От седмица общината иззе част от централната улица изпод гумите на автомобилите и я предостави на придвижващите се на две колела. Най-новата софийска велоалея бързо се превърна в драматичен спектакъл за това как (не) се прави видима промяна в града, която засяга много хора.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


20 коментара
  • 1
    gl_avatar avatar :-|
    gl_avatar

    Грешки на растежа , но посоката е вярна.

  • 2
    nogica avatar :-|
    nogica

    Задължително приемане на ЕВРО 3 за колите,промяна на данъка за коли от най-висок за нови в обратна величина.Над 5 години 20%,над 10г-50%,над 15г-100% над 20г забрана и готово. Вариант 2 -Влизане в централната част на градовете срещу такса център.

  • 3
    gtx avatar :-?
    gtx

    Нова велоалея ...и о Боже...минава точно под прозорците на централата за европредседателството ни...

  • 4
    rdf16318709 avatar :-|
    rdf16318709

    Абсолютно съм съгласен, че велоалеите не бива да ощетяват пешеходците, а шофьорите. Общината е права, че стоянки за бакшиши никога не е имало по Раковска. Самите бакшиши, доставчици, сотаджии, а и други простаци, които не попадат в тези категории, спират така, че чувствително намаляват пропускливостта на възлови кръстовища. Отделно - масово шофьорите навлизат в задръстено кръстовище на зелено с ясното съзнание, че няма да могат да се изтеглят, докато трае тяхната фаза. Мога да продължавам с подобни примери до 2186 г., както казваше Вили Вуцов, но истината е, че няма контрол от страна на КАТ. Иначе всичко си го пише в закона кое не трябва да се прави - и за маневрите, и за паркирането, и за шума от автомобилите, и за замърсяването и т.н и т.н

  • 5
    reynickson avatar :-|
    reynickson

    Разходете се из младост и студентски град, вижте там "вело алеите". КАТ и общините да се вземат в ръце и да си вършат работа. Като няма къде да паркираш или задръстването не те кефи, не караш кола. Простотията и наглоста взимат застращителни размери в София

  • 6
    indiana avatar :-|
    Индиана

    Хората с велосипед са мразени от всички участници в движението. На всеки пречим. Затова си карам по пътеките в горите и селските пътища.
    Много здраве.

  • 7
    borkar avatar :-|
    borkar

    Статията е добра, само това за "работещи паркинги" не е вярно.

  • 8
    vassilun avatar :-|
    vassilun


    До коментар [#6] от "
    Индиана
    ":

    "Мразени" са, защото (както колега писа по-горе) няма контрол! Във всяка една област е така, не само в движението по пътища и улици! ЕС ни принуди да приемем читави закони, но няма как да ни принуди да ги спазваме! Това бе оставено на нашета самосъзнание и ние се провалихме! Никой от системнонарушаващите тук не би си и помислил да наруши в Германия!

  • 9
    dvx09527774 avatar :-|
    dvx09527774

    Живеем на Раковска. Караме колела имаме и кола. Трафикът по Раковска се задръства не от велоалеята, а заради спрелите неправилно, на аварийки бусчета, таксита и други форми на доствчици. Много е видно вечер след работа пред Лидл и Билла как някой си оставят колите на платното и влизат да си пазаруват. Така че велоалеята ни е най-малкият проблем. Снегопочистването на платното с тези ограничители ще е истинският тест за идеята на общината. Дано да са го измислили, и този път ни изненада Общината, а не зимата.

  • 10
    001 avatar :-?
    001

    Ясно е че е модерно да си веган, гей и колоездач и всички трябва да ти правят евала, ама все пак да видим какво се случи с Раковска.
    От 4 ленти за движение в момента са 2 ленти за движение и две ленти за велосипеди, а съвсем спокойно можеше да са двупосочна велоалея и пак щеше да остава място за три ленти за движение, които да са така разпределени, че за всички да е удобно.
    Другото смешно е как все се сравняваме с Нидереландия. От 50 страни като става въпрос за велоалеи и сам натам ни влече.
    София е в средата и по използвани автомобили спрямо другите столици, така че излишна драма, да не говорим, че в Холандия около 40% от населението е склонно да се предвижва с велосипед, а в София говорим за под 1-2% , ако ще и веломагистрала да им се направи, ще виждаме пусти велосипедни ленти и задръстени автомобилни.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход