Търгът за нова тикет система в столичния градски транспорт тръгва отново в края на тази седмица, съобщи директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров в четвъртък. Бъдещата система трябва да замени всички съществуващи практики за таксуване в обществения транспорт - перфориране на билети, електронни карти и автомати за билети, с един електронен билет. По изчисления на Столична община това ще струва около 88 млн. лв.
Обществената поръчка започна през май 2017 г., но беше спряна заради четири жалби на фирмите участници. Комисията за защита на конкуренцията отхвърли жалбите през септември. Във вторник и Върховният административен съд (ВАС) се произнесе в полза на ЦГМ. По думите на Христиан Петров процедурата е започнала отново, макар че това все още не е отразено на сайта на ЦГМ и Агенцията за обществени поръчки. Общинското дружество ще събира документи за участие до 20 ноември.
Конкурс безкрай
Проектът за нова билетна система включва нови устройства за продажба на електронни превозни документи, валидиращи устройства и видеонаблюдение във всички 1300 превозни средства от системата на градския транспорт. Електронният билет трябва да позволява таксуване на база изминато разстояние или време за пътуване и да важи за всички видове транспорт, включително и влаковете на БДЖ. Мрежата за продажба на билети също трябва да бъде изцяло подменена с новата система, а билети и карти ще се продават и онлайн. Проектът е структуриран така, че бъдещият изпълнител ще получава по 730 хил. лв. за изграждане и поддръжка на системата всеки месец в продължение на 10 години.
Условията на конкурса бяха обжалвани през юни от фирмите "Аосиа България", "Бърнърс енд Зимар" и "Глобал софтуер солюшънс", както и от "Юником Сървисиз" ООД и Центърът за градска мобилност спря временно процедурата.
Идеята за нова билетна система се появи в началото на 2016 г. Според първоначалните изчисления тя трябваше да струва 20.5 млн. лв. Няколко седмици по-късно тогавашният директор на ЦГМ Симеон Арнаудов подаде оставка. Със смяната на ръководството на дружеството се смени и концепцията за тикет системата. Цената се покачи четворно, а срокът за поддръжка се увеличи от три на десет години.
Новата година за ЦГМ
От месец Центърът за градска мобилност има нов уебсайт, който по думите на Христиан Петров все още не е с пълна функционалност. До две седмици трябва да тръгнат нови страници за разписанията и виртуалните табла за превозните средства. "Със стария сайт отчитахме по около 30 хил. посещения на ден, а с новия вече са над 40 хил. - значи сме си свършили работата", коментира Петров. ЦГМ предлага и приложение за планиране на пътуванията с градския транспорт, което по думите на Петров се използва от около седем хиляди души всеки ден.
Приоритетите на ЦГМ за 2018 г. включват изграждането на зарядни станции за електромобили в обектите на дружеството - най-вече паркингите от системата на метрото. Пред следващата година трябва да бъдат поставени и автомати за билети на ключови места в града. "Транспортната задача ще бъде увеличена. Ще подсигурим линии, които да свързват центъра на града с планината", заяви още изпълнителният директор на ЦГМ.
Търгът за нова тикет система в столичния градски транспорт тръгва отново в края на тази седмица, съобщи директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров в четвъртък. Бъдещата система трябва да замени всички съществуващи практики за таксуване в обществения транспорт - перфориране на билети, електронни карти и автомати за билети, с един електронен билет. По изчисления на Столична община това ще струва около 88 млн. лв.
Обществената поръчка започна през май 2017 г., но беше спряна заради четири жалби на фирмите участници. Комисията за защита на конкуренцията отхвърли жалбите през септември. Във вторник и Върховният административен съд (ВАС) се произнесе в полза на ЦГМ. По думите на Христиан Петров процедурата е започнала отново, макар че това все още не е отразено на сайта на ЦГМ и Агенцията за обществени поръчки. Общинското дружество ще събира документи за участие до 20 ноември.
6 коментара
Да видим какво ще се сътвори тоя път, щото досега доста безумия се натвориха в центаралата на СКГТ. И да не вземат да сложит някакви безумни тарифи на изминат км, че тогава ще ядат дървото наистина...
Не сложиха ли автоматите доста скоро?
" Електронният билет трябва да позволява таксуване на база изминато разстояние или време за пътуване и да важи за всички видове транспорт, включително и влаковете на БДЖ."
Звучи доста добре, но това го чуваме поне от 2010 година, та да видим какво ще е в крайна сметка.
88 млн.!!! Това е шега, нали? Трябва да е шега, просто не е възможно да е реална цена за услуга. Ако общината приеме тази цена ще имам * около * 88млн причини да искам оставки!
Считам Центъра за градска мобилност за много корумпирана организация. Ако става въпрос за 88 млн. , голяма хапка си е.
Толкова пари за една билетна система?
Доста пари ще се откраднат :(
http://call-sofia.com/виртуални_табла/