С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 27 окт 2017, 11:25, 28724 прочитания

София рестартира поръчката за нова билетна система в градския транспорт

КЗК и ВАС отхвърлиха жалбите на участници в процедурата срещу Центъра за градска мобилност

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Търгът за нова тикет система в столичния градски транспорт тръгва отново в края на тази седмица, съобщи директорът на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров в четвъртък. Бъдещата система трябва да замени всички съществуващи практики за таксуване в обществения транспорт - перфориране на билети, електронни карти и автомати за билети, с един електронен билет. По изчисления на Столична община това ще струва около 88 млн. лв.

Обществената поръчка започна през май 2017 г., но беше спряна заради четири жалби на фирмите участници. Комисията за защита на конкуренцията отхвърли жалбите през септември. Във вторник и Върховният административен съд (ВАС) се произнесе в полза на ЦГМ. По думите на Христиан Петров процедурата е започнала отново, макар че това все още не е отразено на сайта на ЦГМ и Агенцията за обществени поръчки. Общинското дружество ще събира документи за участие до 20 ноември.


Конкурс безкрай

Проектът за нова билетна система включва нови устройства за продажба на електронни превозни документи, валидиращи устройства и видеонаблюдение във всички 1300 превозни средства от системата на градския транспорт. Електронният билет трябва да позволява таксуване на база изминато разстояние или време за пътуване и да важи за всички видове транспорт, включително и влаковете на БДЖ. Мрежата за продажба на билети също трябва да бъде изцяло подменена с новата система, а билети и карти ще се продават и онлайн. Проектът е структуриран така, че бъдещият изпълнител ще получава по 730 хил. лв. за изграждане и поддръжка на системата всеки месец в продължение на 10 години.

Условията на конкурса бяха обжалвани през юни от фирмите "Аосиа България", "Бърнърс енд Зимар" и "Глобал софтуер солюшънс", както и от
"Юником Сървисиз" ООД и Центърът за градска мобилност спря временно процедурата.



Идеята за нова билетна система се появи в началото на 2016 г. Според първоначалните изчисления тя трябваше да струва 20.5 млн. лв. Няколко седмици по-късно тогавашният директор на ЦГМ Симеон Арнаудов подаде оставка. Със смяната на ръководството на дружеството се смени и концепцията за тикет системата. Цената се покачи четворно, а срокът за поддръжка се увеличи от три на десет години.

Новата година за ЦГМ

От месец Центърът за градска мобилност има нов уебсайт, който по думите на Христиан Петров все още не е с пълна функционалност. До две седмици трябва да тръгнат нови страници за разписанията и виртуалните табла за превозните средства. "Със стария сайт отчитахме по около 30 хил. посещения на ден, а с новия вече са над 40 хил. - значи сме си свършили работата", коментира Петров. ЦГМ предлага и приложение за планиране на пътуванията с градския транспорт, което по думите на Петров се използва от около седем хиляди души всеки ден.

Приоритетите на ЦГМ за 2018 г. включват изграждането на зарядни станции за електромобили в обектите на дружеството - най-вече паркингите от системата на метрото. Пред следващата година трябва да бъдат поставени и автомати за билети на ключови места в града. "Транспортната задача ще бъде увеличена. Ще подсигурим линии, които да свързват центъра на града с планината", заяви още изпълнителният директор на ЦГМ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новата дългова криза на здравната каса Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

15 ное 2019, 282 прочитания

Ще се вдигат ли данъците Ще се вдигат ли данъците

Откъде общината ще повиши приходите си, след като намалее притокът от еврофондовете

15 ное 2019, 377 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Безпрецедентен мораториум за нови лекарства и болници предлага здравната каса

Бюджетът й за 2018 г. предвижда 400 млн. лв. повече, но надзорният й съвет гласува той да се използва за финансиране само на същестуващи дейности. Парламентът може да промени това

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

К като "Култура", К като "край"

"К - вестник за критика, дебати и културни удоволствия" спира да излиза в началото на следващата година

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10