Лизинговото дружество "София моторс" ще достави на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в София 60 автомобила, които ще обслужват новоразширената зелена зона в града, показва справка в регистъра на обществените поръчки. Търгът на общинското дружество за 30 бензинови автомобила тип "ван", 20 дизелови вана 10 леки бензинови коли тип "хечбек" тръгна през лятото с бюджет от 1.5 млн. лв.
Фирми от автомобилния бранш критикуваха процедурата заради странните ограничителни условия. Според документацията на ЦГМ бензиновите ванове трябваше да са с изключително конкретни измерения: междуосие минимум 2800 мм и дължина не повече от 4400 мм. Както проучване на "Капитал" откри, повечето превозни средства в тази категория не покриват тези изисквания, с изключение на Dacia Dokker. С този модел е участвала и "София моторс" в търга. Фирмата ще достави и 20 броя Ford Transit Courier, както и 10 броя Opel Corsa. Центърът за градска мобилност ще плати 1.39 млн. лв.
Единствен друг участник в процедурата беше вносителят на Opel "София ауто България". Офертата на фирмата за по-малките позиции също е за Ford Transit Courier и за Opel Corsa. Предложеният модел бензинови ванове обаче е Renault Kangoо, който според официалните спецификации е с дължина на междуосието 2697 мм и не покрива минималните изисквания в търга. Въпреки това участникът не е отстранен от търга.
"София моторс" е спечелила обществената поръчка, тъй като в офертата си не е поискала гаранционен депозит за автомобилите, докато "София ауто България" е предложила гаранционен депозит в размер на 108 хил. лв. Представител на втората фирма не присъстваше на отварянето на офертите в края на септември.
Според условията на договора за лизинг ЦГМ ще плаща на "София моторс" по 26 хил. лв. месечно в рамките на 54 месеца, или четири години и половина. Според обяснението на общинското дружество "пресметнато за по-малко от пет години [това] прави икономически изгодна сума за нова кола, особено на фона на разходите за ремонт на стар автомобил".
"София моторс" е лизингово дружество от групата на "Еврохолд България". Застрахователната компания обединява автомобилните си интереси в дружеството "Авто юнион".
Лизинговото дружество "София моторс" ще достави на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) в София 60 автомобила, които ще обслужват новоразширената зелена зона в града, показва справка в регистъра на обществените поръчки. Търгът на общинското дружество за 30 бензинови автомобила тип "ван", 20 дизелови вана 10 леки бензинови коли тип "хечбек" тръгна през лятото с бюджет от 1.5 млн. лв.
Фирми от автомобилния бранш критикуваха процедурата заради странните ограничителни условия. Според документацията на ЦГМ бензиновите ванове трябваше да са с изключително конкретни измерения: междуосие минимум 2800 мм и дължина не повече от 4400 мм. Както проучване на "Капитал" откри, повечето превозни средства в тази категория не покриват тези изисквания, с изключение на Dacia Dokker. С този модел е участвала и "София моторс" в търга. Фирмата ще достави и 20 броя Ford Transit Courier, както и 10 броя Opel Corsa. Центърът за градска мобилност ще плати 1.39 млн. лв.
2 коментара
ЦГМ обявява "Процедура с предварително избран купувач". Срок на кандидатстване: 27 август. Срок на отваряне на офертите: ако изобщо има значение...
СИК