Закон опитва да пренареди пазара на води

Текстовете премахват сегашните брандове и задължават бутилиращите изворна вода да прекръстят продукта на името на находището

Промяната ще задължи "Девин" да прекръсти изворната си вода с името на по-младия и малък конкурент "Балдаран"
Промяната ще задължи "Девин" да прекръсти изворната си вода с името на по-младия и малък конкурент "Балдаран"    ©  Велко Ангелов
Промяната ще задължи "Девин" да прекръсти изворната си вода с името на по-младия и малък конкурент "Балдаран"
Промяната ще задължи "Девин" да прекръсти изворната си вода с името на по-младия и малък конкурент "Балдаран"    ©  Велко Ангелов
Промените отварят вратата и за нарушаване на принципа "едно находище - един концесионер", който се прилага в цяла Европа и който беше въведен в България през 2009 г.

Новият Закон за храните рязко може да пренареди и бизнеса на компаниите, които бутилират минерална и изворна вода. Сега в гласуваната на първо четене версия се предвижда търговските марки да отпаднат и продуктът да носи името на извора. Звучи като дребен детайл, но това например означава лидерът в сектора да смени името на изворната си вода. Връща се и опцията едно находище на минерална вода да се ползва от повече концесионери. А в цялата история най-опасна е промяната на правилата в движение и с неясни мотиви. Това със сигурност не създава добра среда за нови инвестиции в сектора. А потенциалът за това е голям - в България има 144 доказани находища на минерални води, от които се експлоатират едва 13.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата