С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 31 окт 2017, 17:30, 24851 прочитания

Депутат от ГЕРБ е съсобственик във фирмата с обърнатия автобус

"Не виждам конфликт на интереси", заяви по повод проверките в "Юнион-Ивкони" Ивайло Константинов, който е и член на транспортната комисия в парламента

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Депутатът от ГЕРБ и член на парламентарната комисия по транспорт Ивайло Константинов е собственик на 24.5% от транспортната фирма "Юнион-Ивкони", чийто автобус се обърна на автомагистрала "Тракия" тази нощ в района на Стралджа.

При инцидента пострадаха 17 пътници. Районният прокурор на Ямбол Мина Грънчарова каза пред "Капитал", че ДАИ са констатирали, че автобусът е бил със стара тахографска шайба на името на друго лице и не може да се установи маршрутът и дали са били спазвани изискванията за почивка. Това е сериозно нарушение на правилата за превоз.
1.7 млн. евро
заем от Общинска банка (чийто мажоритарен собственик е контролираната от ГЕРБ Столична община) е получила преди година "Юнион-Ивкони".

Ивайло Константинов, който е първи мандат народен представител от ГЕРБ, е бил управител на "Юнион Ивкони" до пролетта на тази година. След това излиза от управлението, но остава съсобственик. Пред "Капитал" той коментира: "Аз имам миноритарен дял. Това, че съм собственик, не попречи преди месец да има комплексна проверка на фирмата. Не виждам конфликт на интереси, законът позволява. Кой да е в комисията по транспорт, ако не хора, които разбират от транспорт?"


На въпрос как е възможно месец след такава проверка в автобуса да са открити такива сериозни нередности, Константинов прехвърли отговора към управителя. "Питайте управителя на фирмата и хората, които се занимават с оперативната дейност."

Сутринта пред bTV актуалният управител на "Юнион-Ивкони" Георги Атанасов разви версията, че кола е засякла автобуса и това е причинило катастрофата. Той обясни, че служителят е от година и половина във фирмата, а автобусът е на 12 години, като е минал технически преглед преди 10 дни.

Във вторник сутринта пред bTV обаче пътници, пътували в автобуса, дадоха друга версия. Според тях автобусът внезапно тръгнал към канавката без видима причина, а други казват, че по време на пътуването отпред се е чувало тракане. Жена твърди, че същият шофьор по-рано през деня е карал в обратната посока – нещо, което при единствен водач не е допустимо. Според разписанието на сайта на "Юнион-Ивкони" рейсът тръгва в 6:10 от морето и стига в 13:10 в София, а обратният рейс е в 17 ч. Катастрофата е станала малко след 22 ч.



Контролът на автобусните превози се осъществява от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (бившето ДАИ), която е под шапката на министъра на транспорта Ивайло Московски. Дейността на Московски се контролира именно от комисията, на която Константинов е член. Между другото в това му качество и по-малко от 24 часа след инцидента с автобуса на фирмата му Ивайло Константинов организира среща с автобусни превозвачи, на която да бъдат обсъдени "актуални проблеми в Закона за автобусните превозвачи".

През годините името на автобусния превозвач понякога се свързваше с това на депутата от ДПС Рамадан Аталай заради участието на сина му Ревин Рамадан Аталай в свързаната с "Юнион Ивкони" "Ивкони" ООД, занимаваща се с търговия на дребно с автомобилни горива и смазочни материали.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Атаката на Гешев срещу президента ескалира със записи до медиите; Китайският вирус заразява все повече хора 1 Вечерни новини: Атаката на Гешев срещу президента ескалира със записи до медиите; Китайският вирус заразява все повече хора

И още: Руският монопол при газа в България няма да спре преди 2021 г.; Столичният общински съвет одобри аварийното водоподаване към Перник

28 яну 2020, 655 прочитания

Столичните общинари подкрепиха "доклад, писан на коляно" за водата, за да помогнат на Перник Столичните общинари подкрепиха "доклад, писан на коляно" за водата, за да помогнат на Перник

Планът на управляващите е неясен и в него липсват конкретика и финансови разчети, но съветниците го гласуваха почти единодушно в името на разрешаването на водната криза

28 яну 2020, 636 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Председателят на КЕВР: България няма нужда от нови големи енергийни мощности до 2035 г.

При очакваните средни цени на електроенергията през 2050 г. нова ядрена мощност няма да бъде финансово устойчива, смятат от Центъра за изследване на демокрацията

Още от Капитал
Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10