Депутат от ГЕРБ е съсобственик във фирмата с обърнатия автобус
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Депутат от ГЕРБ е съсобственик във фирмата с обърнатия автобус

Ивайло Константинов

Депутат от ГЕРБ е съсобственик във фирмата с обърнатия автобус

"Не виждам конфликт на интереси", заяви по повод проверките в "Юнион-Ивкони" Ивайло Константинов, който е и член на транспортната комисия в парламента

25527 прочитания

Ивайло Константинов

© Анелия Николова


Депутатът от ГЕРБ и член на парламентарната комисия по транспорт Ивайло Константинов е собственик на 24.5% от транспортната фирма "Юнион-Ивкони", чийто автобус се обърна на автомагистрала "Тракия" тази нощ в района на Стралджа.

При инцидента пострадаха 17 пътници. Районният прокурор на Ямбол Мина Грънчарова каза пред "Капитал", че ДАИ са констатирали, че автобусът е бил със стара тахографска шайба на името на друго лице и не може да се установи маршрутът и дали са били спазвани изискванията за почивка. Това е сериозно нарушение на правилата за превоз.

1.7 млн. евро

заем от Общинска банка (чийто мажоритарен собственик е контролираната от ГЕРБ Столична община) е получила преди година "Юнион-Ивкони".

Ивайло Константинов, който е първи мандат народен представител от ГЕРБ, е бил управител на "Юнион Ивкони" до пролетта на тази година. След това излиза от управлението, но остава съсобственик. Пред "Капитал" той коментира: "Аз имам миноритарен дял. Това, че съм собственик, не попречи преди месец да има комплексна проверка на фирмата. Не виждам конфликт на интереси, законът позволява. Кой да е в комисията по транспорт, ако не хора, които разбират от транспорт?"

На въпрос как е възможно месец след такава проверка в автобуса да са открити такива сериозни нередности, Константинов прехвърли отговора към управителя. "Питайте управителя на фирмата и хората, които се занимават с оперативната дейност."

Сутринта пред bTV актуалният управител на "Юнион-Ивкони" Георги Атанасов разви версията, че кола е засякла автобуса и това е причинило катастрофата. Той обясни, че служителят е от година и половина във фирмата, а автобусът е на 12 години, като е минал технически преглед преди 10 дни.

Във вторник сутринта пред bTV обаче пътници, пътували в автобуса, дадоха друга версия. Според тях автобусът внезапно тръгнал към канавката без видима причина, а други казват, че по време на пътуването отпред се е чувало тракане. Жена твърди, че същият шофьор по-рано през деня е карал в обратната посока – нещо, което при единствен водач не е допустимо. Според разписанието на сайта на "Юнион-Ивкони" рейсът тръгва в 6:10 от морето и стига в 13:10 в София, а обратният рейс е в 17 ч. Катастрофата е станала малко след 22 ч.

Контролът на автобусните превози се осъществява от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (бившето ДАИ), която е под шапката на министъра на транспорта Ивайло Московски. Дейността на Московски се контролира именно от комисията, на която Константинов е член. Между другото в това му качество и по-малко от 24 часа след инцидента с автобуса на фирмата му Ивайло Константинов организира среща с автобусни превозвачи, на която да бъдат обсъдени "актуални проблеми в Закона за автобусните превозвачи".

През годините името на автобусния превозвач понякога се свързваше с това на депутата от ДПС Рамадан Аталай заради участието на сина му Ревин Рамадан Аталай в свързаната с "Юнион Ивкони" "Ивкони" ООД, занимаваща се с търговия на дребно с автомобилни горива и смазочни материали.

Депутатът от ГЕРБ и член на парламентарната комисия по транспорт Ивайло Константинов е собственик на 24.5% от транспортната фирма "Юнион-Ивкони", чийто автобус се обърна на автомагистрала "Тракия" тази нощ в района на Стралджа.

При инцидента пострадаха 17 пътници. Районният прокурор на Ямбол Мина Грънчарова каза пред "Капитал", че ДАИ са констатирали, че автобусът е бил със стара тахографска шайба на името на друго лице и не може да се установи маршрутът и дали са били спазвани изискванията за почивка. Това е сериозно нарушение на правилата за превоз.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    dessislavapr avatar :-|
    Dessislava

    Напълно възможно е шофьорът да е карал повече часове от позволеното по закон. В същата фирма, която миналата година имаше линии в градския транспорт в София, шофьорите в месеца преди да предадат линията отново на общината от фирмата, поради изтичане срока на договора, работеха по 13-14 дни без почивен ден...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK