Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Законопроект за единна камара на превозвачите скара сектора

Идеята е новият орган да обедини всички участници в сектора и да има правото да предлага даването и отнемането на лицензи

Сега в сектора съществуват десетки хиляди фирми и много сдружения. Държавата иска един представител, с когото да говори
Сега в сектора съществуват десетки хиляди фирми и много сдружения. Държавата иска един представител, с когото да говори
Сега в сектора съществуват десетки хиляди фирми и много сдружения. Държавата иска един представител, с когото да говори    ©  Надежда Чипева
Сега в сектора съществуват десетки хиляди фирми и много сдружения. Държавата иска един представител, с когото да говори    ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

ГЕРБ представиха в парламента проект за създаването на автомобилна камара, която да обедини превозвачите на пътници и товари в България. Обсъждането на законопроекта предизвика бурни спорове между различните играчи в сектора, като по-малките бяха категорични, че идеята е в полза на големите фирми.

Според проекта се създава Българска автомобилна камара, която ще помага на Агенция "Автомобилна администрация" в задълженията й. Камарата ще има възможност да предлага на министъра на транспорта да спира, отнема или издава лицензи за превоз и също така ще следи да се спазват изискванията и разпоредбите на закона. Членуването в националния компетентен орган ще е задължително, се казва в закона - т.е. всеки съществуващ превозвач, както и тези, които искат да влязат в сектора, ще трябва да подават молба за членство и да бъдат проверени. Ще има и публичен регистър на превозвачите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dage avatar :-|
    dage

    Ако ИААА си беше на мястото, в БГ щеше да има 200-300 камиона и автобуси с БГ-номера. Браншовата камара не може да издава лицензи, но може да дава мнение при кандидатстването за лиценз и при проверки от ИААА. Освен това може да учреди фонд, с който да се гарантира плащането на глобите по време на обжалванията. И много други неща. Идеята не е лишена от логика, но трябва да се направи по-широко обсъждане, преди да се приеме закон.

    Нередност?
  • 2
    valdes avatar :-|
    Valdes

    Така погледнато да обединим със закон и синдикатите, университетите, училищата, болниците, бензиностанциите, аптеките, банките ...
    На мен ми се струва страшно тъпо! Това си е Централизация!

    Нередност?
Нов коментар