Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
2 3 ное 2017, 17:00, 22497 прочитания

Законопроект за единна камара на превозвачите скара сектора

Идеята е новият орган да обедини всички участници в сектора и да има правото да предлага даването и отнемането на лицензи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Депутат от ГЕРБ е съсобственик във фирмата с обърнатия автобус

"Не виждам конфликт на интереси", заяви по повод проверките в "Юнион-Ивкони" Ивайло Константинов, който е и член на транспортната комисия в парламента

31 окт 2017

Най-големите транспортни компании: Гладни за шофьори, гладни за релси

Сухопътните превозвачи губят бизнес заради нови регулации в ЕС и нови непредсказуеми зони като Турция

29 авг 2017
ГЕРБ представиха в парламента проект за създаването на автомобилна камара, която да обедини превозвачите на пътници и товари в България. Обсъждането на законопроекта предизвика бурни спорове между различните играчи в сектора, като по-малките бяха категорични, че идеята е в полза на големите фирми.

Според проекта се създава Българска автомобилна камара, която ще помага на Агенция "Автомобилна администрация" в задълженията й. Камарата ще има възможност да предлага на министъра на транспорта да спира, отнема или издава лицензи за превоз и също така ще следи да се спазват изискванията и разпоредбите на закона. Членуването в националния компетентен орган ще е задължително, се казва в закона - т.е. всеки съществуващ превозвач, както и тези, които искат да влязат в сектора, ще трябва да подават молба за членство и да бъдат проверени. Ще има и публичен регистър на превозвачите.

Ще има саморегулация на сектора, като управителният съвет на камарата ще бъде избиран от самите превозвачи. Тя ще има две комисии - една за пътнически и една за товарни превози. Камарата ще се самоиздържа чрез членски внос, което ще покрива и разходите за проверка и лицензиране на превозвачите.

Според министър Ивайло Московски е добре да има "единен субект", с който правителството да разговаря за сектора. "Подкрепяме създаването на такава камара, защото това ще подобри взаимоотношенията в сектора и ще въведе ясни правила", добави той.

Членът на УС на КРИБ Христо Христов заяви, че работодателската организация подкрепя законопроекта. "Няма по-добра формула от тази бизнесът сам да определя правилата, по които да работи", каза Христов. Той предложи камарата освен да участва при предлагането и отнемането на лицензите на превозвачите, да има право да прави предложенията и за подновяването на разрешителните. Според него в камарата трябва да участват и представителите на пътническите превози.



Красимир Лалов от Националното сдружение на българските превозвачи попита дали чрез този законопроект ще се прави браншова организация или политическа партия. "Електронен регистър има от четири години", припомни той. Лалов каза още, че в законопроекта се регламентират предимно международните превози. "Ако се прави камара, тя трябва да обхваща всички", заяви Лалов.

Според участници в срещата от законопроекта не става ясно какъв ще е статутът на камарата - дали ще е юридическо лице със стопанска цел, или в нея ще участват браншови организации.

Койчо Русев, председател на Националната транспортна камара, каза, че регламентът на ЕС е от 2009 г. и според него органът, който се занимава с даването и отнемането на лицензите на превозвачите, е "Автомобилна администрация". Според Русев създаването на такава камара ще създаде напрежение, защото в нея ще участват хора от бранша, които са в конкуренция.

Бившият министър на транспорта в правителството на Сергей Станишев Петър Мутафчиев посочи, че в момента има над 15 хиляди превозвачи, които няма как всички да бъдат вкарани в тази камара. "Не правете неща, които ще изпокарат бранша", призова той.

В крайна сметка по време на дискусията беше решено да се създаде работна група, която да продължи да обсъжда текстовете на законопроекта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Вечерни новини: До 35% от енергията в ЕС до 2030 г. да е от ВЕИ поиска европарламентът, кабинетът с крачка към по-евтин роуминг с Македония Вечерни новини: До 35% от енергията в ЕС до 2030 г. да е от ВЕИ поиска европарламентът, кабинетът с крачка към по-евтин роуминг с Македония

И още: "Теленор" се продава, китайският растеж се ускорява за пръв път от седем години, а имиджът на САЩ при управлението на Тръмп пада

18 яну 2018, 1296 прочитания

Порожанов: България е най-голям износител на лавандулово масло за 2017 г. 2 Порожанов: България е най-голям износител на лавандулово масло за 2017 г.

Страната ще се стреми да набляга на производство на продукти с добавена стойност, каза министърът преди откриването на "Зелената седмица" в Берлин

18 яну 2018, 1102 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ДПС ще "демонтира" националистите от властта

Според Мустафа Карадайъ преформатирането на управляващото мнозинство е неизбежно

Как Делян Пеевски уби "Булгартабак" за шест години

Холдингът, който беше приватизиран през 2011 г., днес е с продадени марки, софийският завод не работи, този в Плевен е почти без служители, а в Благоевград 60% са напуснали

Северът отказва да умре

Всички виждат как един регион на страната запада и никой не прави нищо по въпроса. Това ще става все по-голям проблем

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Стил по водите

"Презокеанските кораби: Стил и скорост" е една от най-чаканите изложби на годината в Лондон

Комунизмът (не) си отива

Най-обемният труд за социалистическия концлагер в Белене и други проекти, свързани с близкото минало

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Telenor продава българския си оператор на американски фонд

Емисия

DAILY @7AM // 19.01.2018 Прочетете