С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 3 ное 2017, 17:00, 25741 прочитания

Законопроект за единна камара на превозвачите скара сектора

Идеята е новият орган да обедини всички участници в сектора и да има правото да предлага даването и отнемането на лицензи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ГЕРБ представиха в парламента проект за създаването на автомобилна камара, която да обедини превозвачите на пътници и товари в България. Обсъждането на законопроекта предизвика бурни спорове между различните играчи в сектора, като по-малките бяха категорични, че идеята е в полза на големите фирми.

Според проекта се създава Българска автомобилна камара, която ще помага на Агенция "Автомобилна администрация" в задълженията й. Камарата ще има възможност да предлага на министъра на транспорта да спира, отнема или издава лицензи за превоз и също така ще следи да се спазват изискванията и разпоредбите на закона. Членуването в националния компетентен орган ще е задължително, се казва в закона - т.е. всеки съществуващ превозвач, както и тези, които искат да влязат в сектора, ще трябва да подават молба за членство и да бъдат проверени. Ще има и публичен регистър на превозвачите.


Ще има саморегулация на сектора, като управителният съвет на камарата ще бъде избиран от самите превозвачи. Тя ще има две комисии - една за пътнически и една за товарни превози. Камарата ще се самоиздържа чрез членски внос, което ще покрива и разходите за проверка и лицензиране на превозвачите.

Според министър Ивайло Московски е добре да има "единен субект", с който правителството да разговаря за сектора. "Подкрепяме създаването на такава камара, защото това ще подобри взаимоотношенията в сектора и ще въведе ясни правила", добави той.

Членът на УС на КРИБ Христо Христов заяви, че работодателската организация подкрепя законопроекта. "Няма по-добра формула от тази бизнесът сам да определя правилата, по които да работи", каза Христов. Той предложи камарата освен да участва при предлагането и отнемането на лицензите на превозвачите, да има право да прави предложенията и за подновяването на разрешителните. Според него в камарата трябва да участват и представителите на пътническите превози.



Красимир Лалов от Националното сдружение на българските превозвачи попита дали чрез този законопроект ще се прави браншова организация или политическа партия. "Електронен регистър има от четири години", припомни той. Лалов каза още, че в законопроекта се регламентират предимно международните превози. "Ако се прави камара, тя трябва да обхваща всички", заяви Лалов.

Според участници в срещата от законопроекта не става ясно какъв ще е статутът на камарата - дали ще е юридическо лице със стопанска цел, или в нея ще участват браншови организации.

Койчо Русев, председател на Националната транспортна камара, каза, че регламентът на ЕС е от 2009 г. и според него органът, който се занимава с даването и отнемането на лицензите на превозвачите, е "Автомобилна администрация". Според Русев създаването на такава камара ще създаде напрежение, защото в нея ще участват хора от бранша, които са в конкуренция.

Бившият министър на транспорта в правителството на Сергей Станишев Петър Мутафчиев посочи, че в момента има над 15 хиляди превозвачи, които няма как всички да бъдат вкарани в тази камара. "Не правете неща, които ще изпокарат бранша", призова той.

В крайна сметка по време на дискусията беше решено да се създаде работна група, която да продължи да обсъжда текстовете на законопроекта.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП се сниши за КПКОНПИ, ДПС обяви Цацаров за "богатство" 2 БСП се сниши за КПКОНПИ, ДПС обяви Цацаров за "богатство"

"Патриотите" щели първо да изслушат номинирания от ГЕРБ кандидат, преди да решат дали да го подкрепят

20 ное 2019, 1019 прочитания

Вечерни новини: Премиерът отстрани директорите на три болници заради починало дете, БСП се скри за "Цацаров - шеф на антикорупционната комисия" 2 Вечерни новини: Премиерът отстрани директорите на три болници заради починало дете, БСП се скри за "Цацаров - шеф на антикорупционната комисия"

И още: Доналд Туск стана лидер на Европейската народна партия, Малта арестува известен бизнесмен за убийството на журналистка

20 ное 2019, 1232 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
ДПС ще "демонтира" националистите от властта

Според Мустафа Карадайъ преформатирането на управляващото мнозинство е неизбежно

Още от Капитал
Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10