Пътната агенция обяви търгове за ремонти за 44 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция обяви търгове за ремонти за 44 млн. лв.

Пътната агенция обяви търгове за ремонти за 44 млн. лв.

Става дума за поредната порция пари от "Региони в растеж": за 65 км третокласни пътища в Южна България

21985 прочитания

© Надежда Чипева


Проектите ще се финансират по оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка на обща стойност над 44 млн. лв. Рехабилитацията е на 65.5 км третокласни пътища в Южна България. Проектите ще се финансират по оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г. Обособени са три позиции, като кандидатите могат да подават офертите си до 4 януари 2018 г. включително. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 15 месеца.

Ще бъдат основно ремонтирани 27 км от пътя Смолян – Стойките - Широка лъка, 26 км от пътя Кърджали – Мост – Манастир и над 12 км от пътя за Мелник. За първата отсечка, която е лот 24, Смолян – Широка лъка, индикативната стойност е близо 23.3 млн. лв. По лот 25 – пътя за Мелник, прогнозната цена е 7.369 млн. лв. За отсечката от Кърджали до Манастир, лот 26, индикативната стойност е малко над 13.7 млн. лв. Цените са без ДДС.

Рехабилитацията на 12 км от кръстовището на първокласния път I-1 до град Мелник, която е включена в лот 25, предвижда ремонт на три моста и изграждане на ново съоръжение на мястото на съществуващия мост над река Мелнишка в отсечката Лозеница – Мелник.

Третокласният път в Кърджали е основна пътна връзка в областта. Отсечката, която ще бъде рехабилитирана, осигурява достъп на жителите на Седловина, Жинзифово, Чифлик, Мост до областния град, посочват от АПИ.

Със средства по "Региони в растеж" 2014 - 2020 г. ще бъдат основно ремонтирани и 63 км от третокласния път Смолян – Кричим. Ремонтът на 36 километра от пътя е включен в лот 22 и лот 23 по програмата. Обществената поръчка за избор на изпълнители е стартирана през юли 2017 г. и в момента тръжната комисия разглежда постъпилите оферти, се казва още в съобщението на агенцията.

Жалба след жалба

Това е втора порция ремонти в Южна България, за които АПИ пуска пари тази година по програмата. Първата такава обаче беше спряна от жалби и крайният срок за оферти беше удължен от средата на септември до края на октомври.

Същото се случи и през 2016 г., когато бяха обявени търгове по "Региони в растеж" за над 180 млн. лв., но възлагането им и съответно строителството се забави заради активно обжалване пред Комисията за защита на конкуренцията. Подобна беше и ситуацията в търга за близо 10-километровата отсечка на магистрала "Хемус" между Ябланица и Боаза.

Причината за масовите жалби и много по-голямата конкуренция в сектора на пътното строителство е негласното разпадане на картела на големите строители, който години наред доминираше поръчките.

Проектите ще се финансират по оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка на обща стойност над 44 млн. лв. Рехабилитацията е на 65.5 км третокласни пътища в Южна България. Проектите ще се финансират по оперативна програма "Региони в растеж" 2014 - 2020 г. Обособени са три позиции, като кандидатите могат да подават офертите си до 4 януари 2018 г. включително. Срокът за изпълнение на строително-монтажните работи е 15 месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    ivanko77 avatar :-?
    ivanko77

    Вчера се чудих, представете си следната ситуация - 2020 година, през 2019 са събрани от пътни такси(ТОЛ+винетки) над 1 млрд лв. Това са такси, а не данък, т.е. трябва да се изразходват по предназначение - ремонт и изграждане на пътища. И как мислите, може ли България за година да направи ремонти и нови пътища за 1 млрд лв., които да не са на 80% откраднати?

  • 2
    orchis avatar :-|
    orchis

    Добре де, между Стойките и Широка Лъка третокласен ли се води пътя?!?!?
    А и не знам какво точно ще му ремонтират точно там.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK