Държавата ще си поиска обратно БМФ по съдебен път
ВКС отмени спорното арбитражно решение, което позволяваше на приватизатора да не изпълнява клаузите по договора и спестяваше на Кирил Домусчиев неустойки за 55 млн. лева


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Дни след като Върховният касационен съд отмени спорното арбитражно решение, което позволяваше на собственика на Български морски флот Кирил Домусчиев да не изпълнява клаузите по договора и му спестяваше неустойки за 55 млн. лева, вицепремиерът Валери Симеонов отново обяви, че държавата ще иска да си върне собствеността в компанията. Пред радио Варна той каза, че държавата ще си иска по съдебен ред връщането на дружеството. "Ще оспорим в съда договора за приватизация на БМФ, а ако оспорването мине, сделката ще бъде призната за незаконна", обяви Симеонов. Именно той направи публичен казуса с БМФ и стана причина да бъде оспорено и отменено решението на Арбитражния съд към Българската търговско-промишлена палата, който през април обяви, че компанията на Домусчиев не дължи неустойки от 55 млн. лв. за неизпълнение на задължения по договора за приватизация на БМФ, тъй като икономическата криза му е попречила.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
17 коментара
"е било налице стопанска непоносимост и заради световната финансова и стопанска криза" - кишата, сушата... познати обстоятелства, но с съвременна интерпретация. Е, съвсем по български - не временна!
Смехотворно решение. За този съд очевидно няма нещо наречено грешно инвестиционно решение. Другия път като загубя пари на борсата ще се обърна за обезщетение към българския съд да ме компенсират със средства на Бг данъкоплатеца.
Дано Домусчиев стане първият крадец за последните 25 години, който да си плати за измамите със занижени цени на приватизация "срещу бъдещи розови обещания".
До коментар [#2] от "aussie":
Нищо не му е смехотворно на решението. Решението си е правилно. Бизнесът не е само да си носиш гелосания перчем и да внасяш тъмнокожи ритнитопковци от Африка. Този екземпляр Домусчиев ще остане с едно в спомените ни някой ден - че въведе в България категорията "афробългари" (нали в САЩ имат "афроамериканци") В бизнеса носиш и рисковете, не може да си само на комсомолска печалба. Като е "налапал" БМФ преди години Домусчиев хич не е имал никакво намерение да го поддържа или развива като бизнес. На тия комсомолци това им е капацитета - да вземат някой обект и да го нарежат на скрап. Примери колкото щеш - "Агрополихим", "Кремиковци" и т.н.
Много е интересно откъде се пръкна този "работодател" и комсомолски бизнесмен ? В развития свят за хората с мащаб в бизнеса се знае всичко от биографиите им. За нашите - нищо. Т.нар. "верен отряд на Партията" - разните Баневци, Домусчиевци, Гущеровци и сие комсомолски активисти и синове на родните милиционери нищо не създадоха. Те не са и способни.
Киро Гела очаква подкрепа от БФС и от ядящите кренвирши.
И през гела ще му се накъдри косъма
До коментар [#2] от "aussie":
Решението на съда има точно обратния ефект на това, което си написал.
До коментар [#3] от "mastikata":
Решението няма никаква тежест върху Домусчиев или върху занижената цена на приватизиране. Става въпрос за неизпълнение на планираните инвестиции и поддържаните работни места и корабен тонаж. Обезщетението се плаща от самата фирма и като цяло Домусчиев бълха го ухапала.
Друг е въпроса, че в затвора не трябва да е Домусчиев, а този, който е продал фирмите на безценица.
"Тричленен състав на Търговската колегия на Върховния касационен съд отмени решението на Арбитражния съд към БТПП, с което на компанията на Кирил Домусчиев "Параходство български морски флот" бяха спестени неустойки от 55 млн. лв., дължими за неизпълнение на задължения по приватизационния договор."
Господа редактори, това изречение е двусмислено, както можете да съдите по коментарите отдолу.
Шипингът е много специфичен бизнес, огромната част от хората си нямат никаква представа от търговска експлоатация на флота. БМФ излезе от кризата работещо и в момента върви стабилно нагоре. Много други корабни компании приключиха съществуването си през 2008-2009 или се върнаха 15-ина години назад в развитието си. Много по-нови и модерни кораби от тези на БМФ отидоха за скрап - корабособствениците нямаха избор. Домусчиев с основание търсеше преразглеждане. Това, че не го получава е лошо, но не е фатално за компанията. Ако БМФ стане отново държавно предприятие - това ще бъде краят фирмата.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.