Държавата няма да влага повече средства в "Белене", уверява Теменужка Петкова
Зад оптимизма на ресорния министър личат сериозни намерения на управляващите да опитат да съживят проекта


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Ако проектът за АЕЦ "Белене" бъде подновен, държавата ще участва единствено с апортна вноска на вече съществуващите активи. Няма вариант да се дават допълнително пари. Това каза в интервю за БНТ в събота министърът на енергетиката Теменужка Петкова. Тя коментира заключенията на представения по-рано доклад на БАН, който оценява различни варианти за осъществяване на проекта, в който държавата досега е вложила 3 млрд. лв.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
"Предстои авторите на доклада да го представят в парламента и заключенията им да бъдат обсъдени в правната, енергийната и икономическата комисия. Решение ще бъде взето на основата на обсъжданията с депутатите и с професионалната общност, увери още в края на миналата седмица Петкова."
В комисиите ще има консенсус, защото в парламента няма опозиция. Професионалната общност ще бъде "за", защото ако няма ядрена енергетика, няма да я има и тази професионална общност. На съда е ясно, да влезе убитият.
Интересно на кого се гласят да подарят чайника? Времето ще покаже.
Като чуя някакви лелки да ми говорят за ядрена енергетика и започва да ми се привижда ядрена зима, дано не съм прав
Оставете въпроса: лелки или млади мошеници (+ некомпетентни). мисля, че същественото е: ние, България, поемаме 100% риска при авария, не дай си Боже. Дали е частна или смесена собственост рискът е за нашата територия. Срещу този риск ще получим хипотетична - в момента всички прогнози са с ниска достоверност - печалба.
Логиката: изгубили сме до сега 3 милиарда, да извлечем поне някаква полза е много грешна. Ако купите нов автобус проектиран преди 50 години и след това го пуснете да превозва хора, само добавяте риск.
Резюме: ясен 100% риск за България при авария срещу абсолютно неясна финансова изгода.
КОГА влиза в сила това твърдение, най-сетне, Боже мой?!
Според мен кризата ще ни удари точно в средата на изпълнението на проекта, ако продължават да действат с тези темпове.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.