Три фирми искат поддръжката на светофарите в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Три фирми искат поддръжката на светофарите в София

Три фирми искат поддръжката на светофарите в София

Според сметките на Столичната община поддръжката ще струва 80 хил. лв. на месец, въпреки че в момента струва по 40 хил. лв.

Мария Манолова
27614 прочитания

© Цветелина Белутова


Три познати кандидата участват в търга за поддръжка на светофарите в София, която според сметките на Столичната община ще струва 14 млн. лв. за следващите четири години. Това са "Телелинк", обединение на строителната компания "Трейс груп холд" и консорциум между "Ю Ти Ай груп" АД и "Иновативни трафик системи" АД.

И трите фирми са редовни участници във всички обществени поръчки за системи, които обслужват трафика. Чест победител са "Ю Ти Ай груп" АД и "Иновативни трафик системи" АД, които и в момента изпълняват четиригодишен договор за поддръжка на светофарите в столицата. През лятото "Иновативни трафик системи" АД спечели и договор за монтиране на датчици за приоритетно преминаване на трамваи през 20 кръстовища в града на стойност 250 хил. лв.

Новата поръчка включва обслужване на 366 светофарни уредби, 41 пешеходни светофара и 100 кръстовища със зелена вълна, както и видеокамери на 197 кръстовища. Фирмата ще трябва да поддържа и системите за управление на трафика и приоритизация на градския транспорт, както и евентуално да ги разширява. Според условията максималната цена за месечна поддръжка на светофарната система в София е 80 хил. лв. на месец. Настоящият договор на "Консорциум Ю Ти Ай груп – Иновативни трафик системи" за тази дейност, който е подписан през 2013 г., е за двойно по-малка сума - 40.4 хил. лв. месечно.

Възможно е в новия търг да останат само два от участниците. Според протокола на Столичната община "Телелинк" не са доказали, че в последните три години са изпълнявали сходен проект, въпреки че са участвали в проектите за модернизация на кръстовища в София, Пловдив и Плевен.

"Модернизацията" на кръстовища в София започна през 2012 г., макар и резултатите от нея все още да не са напълно ясни. Парите бяха насочени основно по два проекта. Първият беше за интелигентна система за управление на трафика, която беше изградена от "Телелинк" в периода 2015-2016 г. за 8 млн. лв. и трябваше да дава приоритет на градския транспорт на основни кръстовища. Вторият проект беше на "Ю Ти Ай груп – Иновативни трафик системи", които изградиха светофарните уредби с бутони за пешеходци. И двете системи видимо все още не работят напълно.

Три познати кандидата участват в търга за поддръжка на светофарите в София, която според сметките на Столичната община ще струва 14 млн. лв. за следващите четири години. Това са "Телелинк", обединение на строителната компания "Трейс груп холд" и консорциум между "Ю Ти Ай груп" АД и "Иновативни трафик системи" АД.

И трите фирми са редовни участници във всички обществени поръчки за системи, които обслужват трафика. Чест победител са "Ю Ти Ай груп" АД и "Иновативни трафик системи" АД, които и в момента изпълняват четиригодишен договор за поддръжка на светофарите в столицата. През лятото "Иновативни трафик системи" АД спечели и договор за монтиране на датчици за приоритетно преминаване на трамваи през 20 кръстовища в града на стойност 250 хил. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    "Модернизацията" на кръстовища в София започна през 2012 г., макар и резултатите от нея все още да не са напълно ясни."

    И защо не са ясни резултатите? Няма кой да направи анализ или...? Щото на много места из града е достатъчно човек да "повиси" 10-ина минути, за да разбере, че си трябва регулировчик за отпушване на трафика. За малоумното изпълнение с бутоните за пешеходци да не говорим, приоритет винаги са били колите. С тоя начин на мислене (ако изобщо има някаква мисъл), никога няма да заприличаме на нормален европейски град...

  • 2
    starlighter avatar :-|
    starlighter

    и там е една яма.....

  • 3
    drilldo avatar :-P
    Георги Георгиев

    Еми да - 40 хил. лв. за сфетофарите, 40 хил. лв. за пФК Левски - да имат пари да си плащат дълговете към НАП!

    Ха, кръговрат...

  • 4
    starlighter avatar :-|
    starlighter

    Доколкото си спомням приоритизация за градски транспорт имаше в проекта на телелинки.
    Но така и никога не тръгна - ама нали беше с европари - давай.

    Отделно все още тези умни светофари се управляват от полицай ( справка Орлов мост)

  • 5
    keen avatar :-|
    keen

    "Иновативни трафик системи", които изградиха светофарните уредби с бутони за пешеходци."

    - Има ли някой, който може да ми обясни каква е ползата от тези "иновации"?
    (В кавички е, защото такива глупости в другите държави ги има само там, където още не са махнати от преди десетилетия, макар че отдавна не работят).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK