Падна първото препятствие за мегаремонтите в жп сектора

КЗК отхвърли жалбите, които спираха поръчките за модернизация на жп трасето от Елин Пелин до Септември, чиято стойност е близо 1.4 млрд. лева

След приключването на ремонтните дейности влаковете ще се движат със скорост до 160 км. в час.
След приключването на ремонтните дейности влаковете ще се движат със скорост до 160 км. в час.
След приключването на ремонтните дейности влаковете ще се движат със скорост до 160 км. в час.    ©  Мария Съботинова
След приключването на ремонтните дейности влаковете ще се движат със скорост до 160 км. в час.    ©  Мария Съботинова

Жалбите, които спъваха двете големи обществени поръчки за модернизация на жп участъците Елин Пелин - Костенец и Костенец - Септември, са отхвърлени от Комисията за защита на конкуренцията. Така повече от четири месеца след старта процедурите за избор на изпълнители на обща стойност над 1.3 млрд. лв. могат най-сетне да продължат, ако не бъде сезирана и втората инстанция - Върховният административен съд.

Търговете бяха блокирани в началото на август от дружествата "Инженеринг груп 04" и "Интерпром", като и двете оспориха самото решение на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) за откриването на поръчките. "Инженеринг груп 04" се прицели в проекта за Елин Пелин - Костенец, чиято стойност е 1 млрд. лв. без ДДС, а "Интерпром" атакува надпреварата за трасето до Септември, за което са предвидени още 361 млн. лева.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    А кога ще върнат важна поръчка в тази държава заради ограничителни условия? То докато обжалването е глас в пустиня, няма как да има какъвто и да било прогрес по отношение на обективните държавни поръчки.

    Нередност?
Нов коментар