PISA: Половината български ученици не се справят с работа в екип
Едва 2% показват високо ниво на сътрудничество и ефективни действия за решаване на конфликти
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Българските ученици на 15 и 16 години имат добри нагласи, но едва умерени умения за работа в екип. Така са обобщени данните от задачите за решаване на проблеми в сътрудничество от последното международно изследване PISA. То бе проведено през 2015 г. и в него участваха над 6 хил. български ученици от девети клас. Миналата година организацията публикува резултатите в основните области - четене, математика и природни науки, които за пореден път разкриха притеснителни резултати на българските деветокласници, а сега обобщава и изводите за т.нар. меки умения (soft skills) като работа в екип, решаване на конфликти, разпределение на роли и др.
В изследването участват около половин милион ученици от 51 държави и региони. То се провежда на всеки три години, а следващите тестове ще са през 2018 година.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
Нормално , по-добри сме в индивидуалните спортове . Гришо , Пулев , Топалов ... и много други мачкат на пук и без поткрепа от род и родина :-)
"А от избора на ученика се преценява дали той може да комбинира различни роли, да спазва уговорки за работата между партньори, да разрешава конфликти сред хората в екипа и да стигне до решение на даден проблем."
Вие май искате управленски умения от 15-годишен хлапак? Ами защо не му дадете поне шофьорска книжка тогава?
И откога индивидуализмът се върна сред мръсните думи? Мръщите се на спомените за комунизма, а думите колективна работа и работа в екип значат едно и също.
Както винаги, типечните просташки оправдания в коментари за нашия не образован и некадърен народ. Може да не си индивидулист до степън на его манияк, и също бес типичните, глупави оправдания за "по времето на куминизма".
Как да работят в екип, като училището насърчава конкуренцията от най-ранна възраст? Не бяха състезания, не бяха медали. А споделянето на материали в малките класове беше забранено от учителката ни - да се научели всички да са редовни. За насърчаването на шпионирането и доносниченето не ми се отваря дума. Учителят има да цел да гради връзка с децата, и то някои, които могат да са му полезни. Децата днес са контролирани и ограничени, цялото им време е организирано, нямат възможност да изградят естествени отношения помежду си. Оттам идва агресията, не заради липса на дисциплина или видеоигрите.
Това е невероятен успех, като се има предвид, че екипна работа в нашата система има само в часовете по физическо...
За сметка на това преписваме мислите на даскалката по БЕЛ, какво си е мислил автора на Хамлет, докато е писал че покривката на масата е зелена. 5 часа в седмицата. За сметка на Бългаския език, щото "изоставаме от матерЯла"...
До коментар [#2] от "Костадин Иванов":
Разбира се. И повечето държави искат, и го получават. От детската градина първата и основната задача е да ги научат да работят в екип. Ние се изпитваме по номер.
После дойде някой либерал, изреже 2-3 стихотворения от учебника, обявява го за "образователна реформа". А преподаването си остава т-о-т-а-л-н-а м-ъ-к-а. Диктуване по тетрадка. После иди се чуди защо аджеба сме функционално неграмотни. Ние даже не знаем какво значи това словосъчетание.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.