Три варианта за магистралата Русе - Велико Търново

Дължината е около 133 км, а приблизителната цена - 600 млн. евро. Започват публични консултации за трасето

Очаква се новата магистрала да повиши значително сигурността в участъка от Бяло до Русе, койо сега е сред най-черните в хрониките на пътна полиция.
Очаква се новата магистрала да повиши значително сигурността в участъка от Бяло до Русе, койо сега е сред най-черните в хрониките на пътна полиция.
Очаква се новата магистрала да повиши значително сигурността в участъка от Бяло до Русе, койо сега е сред най-черните в хрониките на пътна полиция.    ©  Мария Съботинова
Очаква се новата магистрала да повиши значително сигурността в участъка от Бяло до Русе, койо сега е сред най-черните в хрониките на пътна полиция.    ©  Мария Съботинова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Откъде точно да минава така необходимата за Северна България магистрала от Русе до Велико Търново? Този въпрос ще дискутират през седмицата хората в региона, след като Агенция "Пътна инфраструктура" им представи доклад за оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение. Предвидени са общо 10 срещи в населените места, през които ще преминава аутобанът.

Кога са обсъжданията

28 ноември в Павликени, Горна Оряховица и Велико Търново.

29 ноември в Полски Тръмбеш, Ценово и Бяла.

30 ноември Борово, Две могили и Иваново.

1 декември Русе.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    plf avatar :-|
    plf
    • - 3
    • + 2

    Къде го видяха този терен с тунели???

    Нередност?
  • 2
    chushka avatar :-|
    chushka

    Избор на един от предложените варианти е важен за малките населени места. За щастие, в графиката на Капитал тези населени места са заличени. Това че един от вариантите се доближава значително до природния парк,не е чак тъй важно. Черният щъркел да се оправя.

    Нередност?
  • 3
    valdes avatar :-|
    Valdes
    • - 1
    • + 1

    Ще се построят три големи обхода (на Русе, Бяла и Търново) една връзка към несъществуващ мост и 30 км. магистрала ... И така ще намалим ПТП-тата по това направление? Глупости! Строителите ще усвоят 600 млн. евро (предполагам, че ще нараснат до 900 към финала) и ще се закове следващия голям обект за усвояване - втори мост при Русе.

    Нередност?
  • 4
    rossen_roussanov avatar :-|
    rossen_roussanov
    • + 1

    Защо не се разглежда вариант в участъка Обретеник -Долапите преди Русе (около 35 км) да се изгради платно успоредно на съществуващия път- терена го позволява, като цена е най-ефикасно. Всъшност ако се построи напълно ново трасе, то ще е трето за участъка Бяла- Русе, тъй като освен главния път за Румъния има и път успореден на ЖП линията, ще се получат 3 пътя през 5-10 километра. Нали уж парите са ограничени, а се търси къде да се харчат пари на вятъра?

    Нередност?
  • 5
    student2 avatar :-|
    student2
    • + 1

    До коментар [#1] от "plf":

    Разгледайте землищата на селата Пушево, Буковец, Шемшево и Леденик. Там Теренът преминава в средновисоки възвишения. Единствените тунели са в участъкът от пресичането на пътя София-Варна и включването в пътя за Шипка, южно от град Дебелец.

    Нередност?
Нов коментар