Три варианта за магистралата Русе - Велико Търново
Дължината е около 133 км, а приблизителната цена - 600 млн. евро. Започват публични консултации за трасето


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Откъде точно да минава така необходимата за Северна България магистрала от Русе до Велико Търново? Този въпрос ще дискутират през седмицата хората в региона, след като Агенция "Пътна инфраструктура" им представи доклад за оценка на въздействието върху околната среда на инвестиционното предложение. Предвидени са общо 10 срещи в населените места, през които ще преминава аутобанът.
Кога са обсъжданията
28 ноември в Павликени, Горна Оряховица и Велико Търново.29 ноември в Полски Тръмбеш, Ценово и Бяла.
30 ноември Борово, Две могили и Иваново.
1 декември Русе.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
5 коментара
Къде го видяха този терен с тунели???
Избор на един от предложените варианти е важен за малките населени места. За щастие, в графиката на Капитал тези населени места са заличени. Това че един от вариантите се доближава значително до природния парк,не е чак тъй важно. Черният щъркел да се оправя.
Ще се построят три големи обхода (на Русе, Бяла и Търново) една връзка към несъществуващ мост и 30 км. магистрала ... И така ще намалим ПТП-тата по това направление? Глупости! Строителите ще усвоят 600 млн. евро (предполагам, че ще нараснат до 900 към финала) и ще се закове следващия голям обект за усвояване - втори мост при Русе.
Защо не се разглежда вариант в участъка Обретеник -Долапите преди Русе (около 35 км) да се изгради платно успоредно на съществуващия път- терена го позволява, като цена е най-ефикасно. Всъшност ако се построи напълно ново трасе, то ще е трето за участъка Бяла- Русе, тъй като освен главния път за Румъния има и път успореден на ЖП линията, ще се получат 3 пътя през 5-10 километра. Нали уж парите са ограничени, а се търси къде да се харчат пари на вятъра?
До коментар [#1] от "plf":
Разгледайте землищата на селата Пушево, Буковец, Шемшево и Леденик. Там Теренът преминава в средновисоки възвишения. Единствените тунели са в участъкът от пресичането на пътя София-Варна и включването в пътя за Шипка, южно от град Дебелец.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.