С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 29 ное 2017, 18:05, 38227 прочитания

Входът към комплекса "Витоша парк" ще бъде изместен

За това са се споразумели "Въжени линии" и блокираните от тях собственици на апартаменти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Входът към затворения жилищен комплекс "Витоша парк" ще бъде изместен, така че да не минава през паркинга на Симеоновския лифт. За това са се споразумели спорещите страни в абсурдния градоустройствен казус, в който хиляди столичани се оказаха без достъп от и до домовете. Информацията беше потвърдена пред "Капитал" от представител на собствениците в комплекса.

До драмата с отцепените от света жилищни блокове в Симеоново се стигна, след като стопанинът на паркинга - "Въжени линии" (дъщерно на собственика на ски съоръженията на Витоша - "Витоша ски"), загради терена си, на който се намираше респективно и единственият вход към комплекса. След размирици, намесата на полиция, прокуратура и медии се е стигнало до компромисно решение входът да се измести, така че да подминава паркинга, лифт станцията и малко след нея да се свързва с жилищните блокове. Според неофициална информация от собствениците този вариант е подкрепен и от Столичната община, която щяла да отчужди имоти и да обособи входа.


Как се стигна до абсурда

Досега Столичната община и район "Витоша", където се намира комплексът, се разграничаваха от конфликта и го наричаха "спор между частни лица". В основата му обаче са градоустройствени абсурди, до които се е стигнало с участието или пък с бездействието на общината. Комплексът "Витоша парк" е построен с разрешение от бившия главен архитект на София Петър Диков върху терени извън регулация. Повече от 10 години за района с хиляди жители не е изработен подробен устройствен план и не е осигурен достъп - общински път или улица, по която хората да стигат до домовете си.

Макар да имат административен адрес и да плащат данъци, те разчитат на благоволението на "Въжени линии", за да стигат до дома си, за което плащат месечен наем от близо 1800 лв. без ДДС, определен през 2006 г. Към онзи момент "Въжени линии" е общинско дружество. То сключва договор с инвеститора в комплекса "Симеоново резиденшъл парк" за временно отстъпено право на преминаване. В анекс към договора е посочено, че той става безсрочен - "до учредяване на постоянно право на ползване от Столичния общински съвет". Нещо, което не се е случило до ден днешен.



Междувременно "Въжени линии" и неговият собственик "Витоша ски" са приватизирани от компания с офшорна собственост, свързвана с председателя на Българската федерация по ски и мажоритарен акционер в Първа инвестиционна банка Цеко Минев.

Проблемът с градския транспорт

До ескалацията на конфликта между "Въжени линии" и собствениците във "Витоша парк" пък се е стигнало заради неплащане на наема за преминаване от компанията мениджър, свързана с фирмата инвеститор. Заграденият паркинг на Симеоновския лифт обаче се оказва проблем не само за хилядите обитатели на затворения комплекс, но и за всички жители и гости на столицата, които искат да стигнат до гондолата. Центърът за градска мобилност се е принудил да закрие последната спирка на автобуси 122 и 123 за неопределен период, тъй като заради загражденията няма място за обръщане. Тепърва представители на "Витоша ски", местната власт и Центъра за градска мобилност ще търсят решение на проблема.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борисов се отказа да купува нов правителствен самолет 1 Борисов се отказа да купува нов правителствен самолет

Средствата ще бъдат насочени към стадионите на пловдивските "Локомотив" и "Ботев", както и за училищни физкултурни салони

27 фев 2020, 715 прочитания

Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора 2 Финансовото министерство ще създаде платформа за диалог с финтех сектора

Sofia RegTech Sandbox ще позволи на глобални компании да тестват своите иновативни продукти и услуги в сигурна регулаторна среда

27 фев 2020, 911 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
"Овергаз" подготвя нов сигнал до Брюксел за газовата мрежа

Компанията ще атакува входно-изходния модел, по който се формират тарифите на "Булгартрансгаз"

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

Нова книга: "Математика на живот и смърт" от Кит Йейтс

Истории за ключовата роля на математиката от съдебната зала до медицината и изборите ни в живота

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10