Мария Габриел: В Европа личните данни не са стока
Комисарят за цифровата икономика и цифровото общество пред "Капитал"
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Една от най-дразнещите практики в онлайн търговията е точно когато една стока бъде избрана, търговецът автоматично да пренасочва клиента към "националния му сайт". Както най-често се получава, там и цената е "национално съобразена" и понякога по-висока. Например при пазаруване от България беше по-изгодно стоката да бъде доставена на адрес в страната на търговеца и оттам транспортирана до купувача. Най-абсурдната ситуация беше, когато български потребител иска да си закупи почивка в България от германски сайт, но не може, тъй като офертата не важи за него.
Това е практиката на геоблокирането, която ще бъде официално забранена в Европейския съюз до края на следващата година,. Както се оказа обаче, цената да бъде одобрена промяната от европейските институции и страните членки е била извън обхвата на забраната да попаднат всички аудио-визуални продукти с авторски права. "Преговорите не бяха никак лесни, казва за "Капитал" комисарят за цифровата икономика и цифровото общество Мария Габриел, има много страни и заинтересовани лица, които имат своите интереси, но постигнахме съгласие след две години да преразгледаме въпроса." Тя посочва, че е имало опасност някои продукти на определени пазари да поскъпнат, ако напълно отпадне геоблокирането.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход