Мария Габриел: В Европа личните данни не са стока

Комисарят за цифровата икономика и цифровото общество пред "Капитал"

Една от най-дразнещите практики в онлайн търговията е точно когато една стока бъде избрана, търговецът автоматично да пренасочва клиента към "националния му сайт". Както най-често се получава, там и цената е "национално съобразена" и понякога по-висока. Например при пазаруване от България беше по-изгодно стоката да бъде доставена на адрес в страната на търговеца и оттам транспортирана до купувача. Най-абсурдната ситуация беше, когато български потребител иска да си закупи почивка в България от германски сайт, но не може, тъй като офертата не важи за него.

Това е практиката на геоблокирането, която ще бъде официално забранена в Европейския съюз до края на следващата година,. Както се оказа обаче, цената да бъде одобрена промяната от европейските институции и страните членки е била извън обхвата на забраната да попаднат всички аудио-визуални продукти с авторски права. "Преговорите не бяха никак лесни, казва за "Капитал" комисарят за цифровата икономика и цифровото общество Мария Габриел, има много страни и заинтересовани лица, които имат своите интереси, но постигнахме съгласие след две години да преразгледаме въпроса." Тя посочва, че е имало опасност някои продукти на определени пазари да поскъпнат, ако напълно отпадне геоблокирането.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар