С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 11 дек 2017, 16:12, 36692 прочитания

"Метрополитен" подготвя проект за метрото до "Слатина" и The Mall

Подготвят се четири възможни посоки за развитие на метрото, но за никоя все още няма договорено финансиране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Разширението на третия лъч на софийското метро в посока квартал "Слатина" и бул. "Цариградско шосе" се придвижва с една стъпка напред, след като в края на миналата седмица "Метрополитен" обяви поръчка за идеен проект за трасето. Отсечката е с дължина 5.6 км и включва шест метростанции. Изготвянето на инженерен проект ще струва около 2.4 млн. лв., а общинската фирма очаква той да е готов в средата или края на 2019 г.

Все още няма договорено финансиране за строежа на отсечката, а точната цена ще стане ясна след изготвянето на идейния проект. Вероятно обаче разширението в посока The Mall ще струва около 250 - 300 млн. лв. "Целта е да подготвим отсечката, защото не можем да кандидатстваме за финансиране без проект. За да можем да я заявим за следващия програмен период, трябва да имаме готов проект", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Той не беше категоричен дали общинската фирма ще успее да договори средства от европейските програми, или ще се търсят други варианти за финансиране.


Трасе под "Цариградско шосе"

Новото разклонение на третата метролиния ще тръгва от района на ул. "Шипка" и Военна академия и ще стига до The Mall на "Цариградско шосе" (на картата е маркирано в жълто). Спирките по тази линия се намират край 31-во СУ "Иван Вазов" (бул. "Ситняково"), при 93-то СОУ "Александър Теодоров-Балан" (ул. "Гео Милев" и ул. "Николай Коперник"), при ул. "Гео Милев" и ул. "Иван Димитров–Куклата", при ул. "Асен Йорданов" и река Слатинска река, при "Арена Армеец" и при ИПК "Родина". Цялото трасе ще бъде подземно.

Този вариант беше избран от Общинския експертен съвет по устройство на територията през пролетта. Алтернативният вариант беше то да продължава до квартал "Дружба" под бул. "Проф. Цветан Лазаров". Според изчисленията на консултанта "Транспро" ООД обаче вторият вариант би обслужвал близо 6 хиляди души по-малко на ден.

Бъдещият изпълнител ще трябва да проучи съществуващите инженерни мрежи по трасето, да подготви Подробен устройствен план и да изготви идеен проект за цялата отсечка.



Посоки на разширение

Отклонението на третия метродиаметър е една от четирите посоки за разширение на софийското метро, по които "Метрополитен" работи. Всички са в различна фаза на готовност, но за нито една няма договорено финансиране.

"Имаме проучване за продължение от Бизнес парка до Симеоновския лифт - там има решение на експертен съвет и идеен проект", обясни инж. Братоев. В "Люлин" също има възможност за продължение от два километра и две допълнителни метростанции под бул. "Царица Йоанна". "Там няма нужда от предварителни проучвания, защото е елемент от Общия устройствен план. Там все още няма проект, но има одобрение на трасе и е въпрос на финансиране", коментира Братоев.

За разширението под бул. "Черни връх" след станция "Витоша" засега са завършени най-малко процедури. В момента приключват проучванията и предстои "Метрополитен" да се яви пред експертен съвет за избор на конкретно трасе. "Всичко зависи от финансирането, а едновременно едва ли ще се намерят пари за всички тези отсечки", обясни изпълнителният директор на общинското дружество.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пътят през Кресненското дефиле привлече всички големи български строители Пътят през Кресненското дефиле привлече всички големи български строители

В най-голямата пътна поръчка в България за последните години има само една чужда компания със самостоятелно участие и три в смесени консорциуми

15 фев 2019, 1165 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

15 фев 2019, 662 прочитания

24 часа 7 дни

15 фев 2019, 4972 прочитания

15 фев 2019, 3033 прочитания

15 фев 2019, 2753 прочитания

15 фев 2019, 2750 прочитания

15 фев 2019, 1909 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Износът се ускорява през октомври

Продажбите на стоки към страни извън ЕС растат с 22.5%

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

Ти декларира ли биткойна?

Данъчните отново напомниха, че печалбите от търговия и сделки с криптовалути се облагат

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за цената

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Отрова в руската салата

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 15.02.2019 Прочетете