"Метрополитен" подготвя проект за метрото до "Слатина" и The Mall

Подготвят се четири възможни посоки за развитие на метрото, но за никоя все още няма договорено финансиране

Разширението на третия лъч на софийското метро в посока квартал "Слатина" и бул. "Цариградско шосе" се придвижва с една стъпка напред, след като в края на миналата седмица "Метрополитен" обяви поръчка за идеен проект за трасето. Отсечката е с дължина 5.6 км и включва шест метростанции. Изготвянето на инженерен проект ще струва около 2.4 млн. лв., а общинската фирма очаква той да е готов в средата или края на 2019 г.

Все още няма договорено финансиране за строежа на отсечката, а точната цена ще стане ясна след изготвянето на идейния проект. Вероятно обаче разширението в посока The Mall ще струва около 250 - 300 млн. лв. "Целта е да подготвим отсечката, защото не можем да кандидатстваме за финансиране без проект. За да можем да я заявим за следващия програмен период, трябва да имаме готов проект", коментира пред "Капитал" изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев. Той не беше категоричен дали общинската фирма ще успее да договори средства от европейските програми, или ще се търсят други варианти за финансиране.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chinaski avatar :-|
    chinaski
    • + 7

    Ще е много хубаво да се изградят нови линии, но няма да е лошо и да се помисли малко, преди това.
    Ако се осъществи жълтата линия, нека да се свърже и с някоя станция от червената, защото иначе, на някого ако му трябва да стигне до Гео Милев или Арена Армеец с метро, от Дружба примерно, трябва да стигне до Сердика, да се прекачи до НДК и после да хване трети влак, за да се качи и на четвърти, та да стигне.
    На бас, че повечето хора ще изберат колата пред метрото, в подобен случай!

    Нередност?
  • 2
    ear1452779803485724 avatar :-|
    Ангел Митков
    • - 1
    • + 3


    До коментар [#1] от "
    chinaski
    ":

    От Дружба до Арена Армеец има тролей и трамвай, никой няма да тръгне да обикаля тунелите на метрото :D

    Нередност?
  • 3
    twv01366550 avatar :-|
    twv01366550
    • - 1
    • + 2

    Хвани си ти трамвая от дружба 2 до Слатина

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • - 4
    • + 3

    Вместо да свържат южните квартали, ще строят успоредна линия за мола. Е**ти планирането, нямам думи!

    Нередност?
  • 5
    g.e.m. avatar :-|
    ГЕМ
    • + 2

    Метрото трябва да се разширява, това е задължително. И трябва да се разширява в посоки, в които има голям пътникопоток, който сега ползва лични автомобили за придвижване, защото е игнориран от основните линии на градския транспорт. Демек - трябва нещата да станат с мисъл, а не на парче, с проучвания. Дано се случат нещата както трябва, ако ще и в по-далечно бъдеще да е!

    Нередност?
  • 6
    zo avatar :-|
    zo
    • + 2

    Защо да забиват метрото в лифта, а не го продължат към Горубляне?!? В услуга на мола/икеа и „Витоша ски“ ли?!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал