София спря поръчка за 40 млн. лв. заради грешка в условията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

София спря поръчка за 40 млн. лв. заради грешка в условията

София спря поръчка за 40 млн. лв. заради грешка в условията

След отварянето на 7-те технически оферти за приоритетния ремонт на линията на трамвай 5, общината открила несъответствие между проекта и количествените сметки

10323 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Заради несъответствие между проекта и количествените сметки Столичната община е прекратила обществена поръчка за 40 млн. лева за ремонт на трамвайното трасе на линия 5 от Съдебната палата до Княжево. Търгът беше обявен през май. От сайта на агенцията се вижда, че е прекратен, след като са били отворени техническите оферти на 7-те участника.

Ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III" беше посочен от кмета на София Йорданка Фандъкова като един от приоритетните при представянето на бюджета за 2018 г. Същевременно кметът на София е прекратила процедурата със свое решение от края на ноември.

Грешка в сметките

Като мотив за спирането са посочени "констатирани несъответствия между проектната документация на обекта и количествените сметки", като за отстраняването им би била необходима "съществена промяна, която би променила кръга на заинтересованите лица". "Дневник" не успя да се свърже с пресцентъра на Столичната община за повече информация за причините за несъответствията.

Оферти за участие в обществената поръчка подадоха 7 участника - 6 обединения, а строителната фирма "Трейс груп холд", която ремонтира булевард "Дондуков", участваше самостоятелно. Сроковете за подаване на документи за участие и отварянето на техническите оферти бяха удължени с по един месец. Забавянето се наложи, защото кандидатите бяха изпратили общо 15 въпроса по процедурата.

Практика на спиране

В последната година 3 други обществени поръчки на Столичната община за общо 130 млн. лева бяха спрени заради промяна на условията или заради обжалването им.

През май общината спря две обществени поръчки за 42 млн. лева за ремонти в две зони в централната градска част - за реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев" (22 млн.лв.), като ремонтът е отложен за 2018 г. Другата поръчка бе за 20 млн. лева и бе за ремонти на площадите около "Св. Александър Невски" и Народното събрание. Мотивът за спирането им също бе необходима "съществена промяна" в условията, която ще доведе до "промяна на кръга от заинтересовани".

В средата на ноември жалба пък спря за четвърти пък поръчката за нова система за таксуване в градски транспорт с прогнозна стойност 88 млн. лева.

Кой участваше в търга

Документи за участие в процедурата за реконструкция на трамвайното трасе бяха подали 4 обединения с изцяло българско участие: "Хидро вод строй", ("Хидрострой" на Жеко Великов и дъщерната й "Водстрой 98"), "Инфра груп 2017" ("Джи Пи груп" и "РВП Илиенци"), "Геопът Борис" ( "Геострой", "Трансремонтстрой", "Пътища и съоръжения" и "Улично осветление"), "Трамвай №5 2017" (Х.С.С. и "Монолит София"). "Трейс груп холд" участваше самостоятелно.

Освен тях в процедурата участваха и две обединения с чуждестранни компании. Едното бе "ИСАФ С.А. Колас Рейл С.А.", което включваше подразделения на френската транспортна група, британската компания за товарни превози "Колас рейлс" и румънската "Исаф". Втория чуждестранен участник бе консорциум "Страбаг Витоша", в който участваше австрийската "Щрабаг".

Заради несъответствие между проекта и количествените сметки Столичната община е прекратила обществена поръчка за 40 млн. лева за ремонт на трамвайното трасе на линия 5 от Съдебната палата до Княжево. Търгът беше обявен през май. От сайта на агенцията се вижда, че е прекратен, след като са били отворени техническите оферти на 7-те участника.

Ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III" беше посочен от кмета на София Йорданка Фандъкова като един от приоритетните при представянето на бюджета за 2018 г. Същевременно кметът на София е прекратила процедурата със свое решение от края на ноември.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • atanas_65.iliev

    Доста странна меко казано обосновка на възложител. Къде е гледал като е обявявал търга. И колко удобно да се прекрати търг СЛЕД ОТВОРЯНЕТО !!! на техническите оферти , нали ? Така " нашите " да си знаят конкуренцията и да се подготвят съответно. Практиката показва и може " Капитал " да се обзаложи , че " новия " търг ще е със същите или от кумова срама с незначително променени количествени сметки. И нови технически оферти не ще могат да се измислят , но оценките вече ще могат по-лесно. Нищо ново всъщност за СО.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK