Ходенето на училище не трябва да бъде мъчение

Центърът за приобщаващо образование разказа за проект, който създава по-добра нагласа за учене

Създаването на училище, което привлича децата, а не ги отблъсква, е по-близо отколкото предполагаме.
Създаването на училище, което привлича децата, а не ги отблъсква, е по-близо отколкото предполагаме.
Създаването на училище, което привлича децата, а не ги отблъсква, е по-близо отколкото предполагаме.    ©  Георги Кожухаров
Създаването на училище, което привлича децата, а не ги отблъсква, е по-близо отколкото предполагаме.    ©  Георги Кожухаров

"Защо училището не е приятно за децата? Защото е задължително. Нищо задължително не е привлекателно." Така Милко Сарафов, директор на СУ "Христо Смирненски" от гр. Брезово, обобщи ребуса, с който деца, учители и родители се опитват да се справят, по време на участието си в дискусионен панел на конференция по приобщаващо образование миналата седмица. Тя беше фокусирана върху начините, по които могат да се създадат местни общности около училищата, и бе организирана от Центъра за приобщаващо образование (ЦПО).

Проблемът с интереса и мотивацията за учене не е само част от емоционалния комфорт, но има пряко влияние върху икономиката и политиката. Това беше една от причините през есента Министерството на образованието да започне инициатива за връщане на децата в училище. Най-общо по данни на ведомството се "губеха" около 200 000 деца. Само за последната година не са влезли в клас 21 000 от тях.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    potrebitel3 avatar :-|
    potrebitel3
    • - 4
    • + 2

    "Привличат и представители на местния бизнес. През първия срок децата посещават всяка от фирмите и опитват да участват в работния процес, разбира се, под надзора на учител. "

    Хайде по-сериозно. Това беше нормална част от училищното образование няколко десетилетия.
    Когато трудовото обучение се преподаваше хора които умееха сами да направят и поддържат работилница в училище, а не сега някакви лейди, които раздават тестови книжки и с това приключват.

    Наредбата за приобщаващо образование трябва да се премахне, тя има дискриминационен характер. Трябва да има само едни правила, и те да са достатъчно добре направени, че да не прогонват децата от училище.

    Нередност?
  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 4

    Когато училището не е място, в което ти диктуват "какво е мислил автора" (предъвкани 3 пъти разсъждения на учителката), тогава може да се говори за желанието за присъствие на училище.

    Дори недоразвитото съзнание на учениците осъзнава, че изучаваните предмети са неадекватни, материала е остарял и учителите налагат мнение, вместо да възпитават и учат.

    "Заедно в час" имат много добри инициативи - естествено доста различни от традиционните. Можете тях да потърсите за идеи.

    И все пак поздравявам организаторите на тази връзка между работодатели и училище. Тази система е гръбнака на немскоезичните икономики и това не е случайно.

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    До коментар [#1] от "potrebitel3":

    Трудовото обучение пращаше млади роби да копат ниви и събират продукция, докато ги храни с медузи (супа от неидентифицирана сланина).

    Когато целия този ужас свърши и се опре до връзката между ученик и предприятие, децата са имали свободен професионален избор - да послушат държавата или да бъдат принудени да я послушат.

    Нередност?
  • Mihail

    ХОДЕНЕТО НА УЧИЛИЩЕ ТРЯБВА ДА ТРАЕ 10 минути

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал