Нека се изложим пред чужденците

Какво трябваше да се каже в кампанията за България по случай председателството на ЕС, ако правителството можеше да говори честно

Публичните действия на българските институции често дават поводи за усмивки, а понякога - и осмиване. Така се случи и със злополучната кампания на Министерството за Европейското председателство на Съвета на ЕС в Twitter, озаглавена "България в 30 факта", която вървеше през декември и предизвика не един и два шаржа в социалните мрежи.

Въпреки че сред "фактите" имаше и добри попадения (високия брой жени в ИТ сектора, постиженията на българския бизнес в производството на лавандула, розово масло и храна за Космоса), с други имаше сериозни проблеми - фактологически (хем "се смята, че лактобацилус булгарикус в киселото мляко е отговорен за дълголетието на българите", хем страната ни има най-ниската средна продължителност на живота в ЕС), естетически (изборът на снимки с чардаци и колела на каруци като от реклама на "Балкантурист") и странни преводачески решения ("blagodarya" is Bulgarians being thankeful"?!).


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове