Всички големи български строители поискаха поръчките за пътя до Сърбия

Надпреварата е за четвърт милирад лева и идва след дълга липса на скъпи проекти

Пътят София-Калотина ще бъде разширен до магисрален габарит, но позволената скорост ще е 100-110 км в час.
Пътят София-Калотина ще бъде разширен до магисрален габарит, но позволената скорост ще е 100-110 км в час.
Пътят София-Калотина ще бъде разширен до магисрален габарит, но позволената скорост ще е 100-110 км в час.    ©  Анелия Николова
Пътят София-Калотина ще бъде разширен до магисрален габарит, но позволената скорост ще е 100-110 км в час.    ©  Анелия Николова

За проектирането и изграждането на скоростното трасе от София до Сърбия наддават всички големи местни строителни компании, като има и малко чуждо участие за цвят. По 12 оферти от едни и същи кандидати са подадени в двете обществени поръчки за разширението на пътя до Калотина. Едната е за 14.5 км от граничния пункт до пътен възел Драгоман, а другата - оттам до столицата.

Апетитът на строителните компании в проекта за близо 259 млн. лв. е изострен след повече от година на почти пълна суша откъм големи поръчки. А това е сигурен предвестник на жалби и дълго проточване на процедурата, което в крайна сметка може да отложи разширяването на пътя до сръбската граница за след 2021 г., какъвто е заложеният срок.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    jumbojet avatar :-|
    Дневник пропагандна газета
    • + 13

    "В същото време Сърбия успя да изгради магистрала от Ниш до българската граница. От 1 януари тази година са въведени и тол-такси за използването на шосето. "

    Магистралата още се строи, оня ден минах от там. Има недовършени тунели и мостове, а на много места движението е в едното платно. Което не пречи на сърбите да събират такси като за готова магистрала. При нас, доколкото знам няма да има такси.

    Иначе ще я построят доста преди нас.

    Нередност?
  • 2
    judjuk avatar :-|
    Judjuk
    • - 3
    • + 6

    Всички строителни фирми са кандидати за един единствен път, който даже не е магистрала, въпреки че е един от 10-те най-главни в Европа. Ето това е днес развиваща се европейска България. Но пък си имаме европредседателство за 200 млн.

    Нередност?
  • 3
    pag avatar :-|
    pag
    • - 1
    • + 5

    Сърбия строи с пари от ЕС, а и всъщност строят български, гръцки и австрийски фирми.
    Построена е по-малко от половината магистрала, като най-трудните участъци покрай Нишава още не са започнати. По план трябва да е готова след 4 години, така че по-полека с вайканията "колко сме изостанали"..........

    Нередност?
  • 4
    subaru avatar :-|
    subaru
    • - 1
    • + 1

    "Бърз път вместо магистрала"
    СРАМ

    Нередност?
Нов коментар