Всички големи български строители поискаха поръчките за пътя до Сърбия

Надпреварата е за четвърт милирад лева и идва след дълга липса на скъпи проекти

Пътят София-Калотина ще бъде разширен до магисрален габарит, но позволената скорост ще е 100-110 км в час.
Пътят София-Калотина ще бъде разширен до магисрален габарит, но позволената скорост ще е 100-110 км в час.    ©  Анелия Николова
Пътят София-Калотина ще бъде разширен до магисрален габарит, но позволената скорост ще е 100-110 км в час.
Пътят София-Калотина ще бъде разширен до магисрален габарит, но позволената скорост ще е 100-110 км в час.    ©  Анелия Николова

За проектирането и изграждането на скоростното трасе от София до Сърбия наддават всички големи местни строителни компании, като има и малко чуждо участие за цвят. По 12 оферти от едни и същи кандидати са подадени в двете обществени поръчки за разширението на пътя до Калотина. Едната е за 14.5 км от граничния пункт до пътен възел Драгоман, а другата - оттам до столицата.

Апетитът на строителните компании в проекта за близо 259 млн. лв. е изострен след повече от година на почти пълна суша откъм големи поръчки. А това е сигурен предвестник на жалби и дълго проточване на процедурата, което в крайна сметка може да отложи разширяването на пътя до сръбската граница за след 2021 г., какъвто е заложеният срок.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата