Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
27 14 яну 2018, 13:54, 13706 прочитания

Магистралата Русе - Велико Търново е с одобрено трасе, за "Хемус" ще се прави ново

И за двата обекта обаче няма осигурено финансиране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Започва подготовката за изграждането на "Струма" през Кресненското дефиле

Агенция "Пътна инфраструктура" трябва да изготви подробен устройствен план за трасето между Крупник и Кресна

4 яну 2018

250 млн. лв. за тунел "Железница" привлякоха 28 оферти

За най-скъпата част - тунелното съоръжение, кандидатите са 13, основно местни строителни компании

28 ное 2017

Три варианта за магистралата Русе - Велико Търново

Дължината е около 133 км, а приблизителната цена - 600 млн. евро. Започват публични консултации за трасето

27 ное 2017

Държавата ще похарчи 2.5 млрд. лв. повече догодина

ЕК предупреди, че ръстът на производителността на труда в България е по-бавен от този на възнагражденията

13 окт 2017
Готови са новите идейни проекти за изграждането на първите 34 километра от магистрала "Хемус" след пътен възел "Боаза" (км 87+800). Това са двете отсечки от "Боаза" до Дерманци и от там до пътен възел "Каленик", за които преди време дори бяха избрани изпълнители, но по нареждане на премиера Бойко Борисов процедурите бяха прекратени в началото на 2016 г. Тогава от Агенция "Пътна инфраструктура" обявиха, че готовият проект за трасето е прекалено скъп, поради което бе възложено да се направи нов идеен проект. Сега ведомството е публикувало обява за инвестиционно предложение за разработването и на техническо задание.

Междувременно Висшият експертен екологичен съвет към Министерството на околната среда и водите предложи да се издаде решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за одобряване на инвестиционното предложение за автомагистрала Русе – Велико Търново. Все още обаче няма осигурено финансиране.


"Хемус" с ограничение от 120 км в час

За изграждането на участъка от магистрала "Хемус" между пътните възли "Боаза" и "Каленик" има готов идеен проект още от 2015 година. Той бе разработен от закритата вече Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" и предвиждаше път с габарит 29 метра и проектна скорост от 140 км/час. Това трасе е одобрено от екоминистерстовото и в края на 2015 г. дори бяха избрани строителите - обединение "АМ Хемус Лот 1" с водещ партньор "Джи Пи Груп" ООД за първата отсечка до Дерманци и обединение "ПСТ Хемус 2" с водещ партньор "ПСТ Груп" ЕАД за втората - до "Каленик".

След прекратяването на процедурата АПИ прецени, че реализирането на този вариант (т. нар. Червен вариант) изисква прекалено много средства заради планинския терен. По тази причина бе решено габаритът на участъка да бъде намален до 27 метра, а проектната скорост - до 120 км/час. Също така е оптимизирано и самото трасе, като са разработени два варианта (зелен и виолетов), които обаче попадат в одобрения от МОСВ коридор с ширина 400 метра, така че да не се налага нова екооценка. В резултат на това е намалена височината на големите съоръжения и е отпаднала необходимостта от тунел.



От пътната агенция посочват, че прилагането на комбинацията от зеления и виолетовия вариант за трасе на магистрала "Хемус" ще спести 262 млн. лева. Точната стойност за въпросните 34 километра обаче ще стане ясна, когато се изготвят съответните технически проекти. Но макар и значително по-малко, необходимите средства все още не са осигурени.

Русе - Велико Търново - с пари от тол-системата

Магистралата, чиято приблизителна дължина е 133 км, е разделена на три подучастъка. Това са Русе – Бяла (40км), обход на самия град Бяла (почти 36км), както и Бяла – Велико Търново (малко над 58км). Индикативната стойност на целия проект се движи около 600 млн. евро, които обаче все още не са осигурени. Надеждите на управляващите са, че необходимото финансиране ще бъде набавено или чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", или чрез събраните в бъдеще такси от тол-системата.

Одобреният сега от Висшия експертен екологичен съвет комбиниран вариант предвижда пътят да е с габарит от 27 метра. При него, като започне на 3 километра източно от Дунав мост, шосето пресича пътя Русе - Силистра и продължава в посока юг-югозапад. Автомагистралата продължава в югозападна посока, след което пресича пътя Русе - Варна и се насочва в южна посока. След това минава над р. Янтра с голямо мостово съоръжение югоизточно от с. Белцов. По-нататък е предвидено при 102-ия километър тази магистрала да пресече "Хемус" - в близост до с. Паскалевец, при което продължава право на юг.

Тъй като релефът на терена след река Янтра е планински, с дълбоки дерета и високи върхове, се налага изграждането на големи съоръжения - 4 тунела по лявото платно и 2 по дясното, както и 22 моста и виадукти, с обща дължина 14 853 метра. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Също така ще има 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. В този вариант са проектирани 8 площадки за краткотраен отдих.

С решението по ОВОС са предложени условия и мерки за предотвратяване, намаляване или възможно най-пълно отстраняване на предполагаеми неблагоприятни въздействия върху околната среда за различните етапи на реализация на инвестиционното предложение. Проведени са и срещи за обществено обсъждане в общините Русе, Иваново, Две могили, Борово, Ценово, Бяла, Полски Тръмбеш, Павликени, Велико Търново, Горна Оряховица.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Меркел даде надежда за поетапно влизане на България в Шенген; Американското правителство ограничава дейността си; Григор Димитров е сред най-добрите осем на Australian Open; Предупреждения за силен сняг и вятър в понеделник в страната

21 яну 2018, 1698 прочитания

Чуждите инвестиции колебливо нарастват през ноември Чуждите инвестиции колебливо нарастват през ноември

Сумата достига 884 млн. евро от началото на 2017 г., което все още е малко под нивото от предходната година

21 яну 2018, 1739 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Паника в Хавай след фалшива тревога за балистична ракета; Държавата иска по-строг контрол на санирането от общините;Тръмп удължи облекчаването на санкциите за Иран "за последно"; Ратификацията на Истанбулската конвенция предизвика поредните трусове в БСП; Онлайн плащанията в ЕС вече са по-евтини и сигурни

Facebook приключи с качествената журналистика. Примирете се

Собствениците на медии трябва да спрат да хленчат и да продължат напред

Операторите на ПИБ

Миналата година банката е дала заеми за над 100 млн. лв. на новите собственици на "Нет 1" и активите на "Макс телеком", а новите компании са на един адрес

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Много преди фалшивите новини

Писателят Милош Урбан, когото наричат чешкия Умберто Еко, за мистификацията, порно хоръра и бежанците

Портрет на художника като номад

Борис Праматаров за това как различните градове променят артиста

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, "Биомашиностроене" ще удвои производството си с инвестиция за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 22.01.2018 Прочетете