С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
27 14 яну 2018, 13:54, 28251 прочитания

Магистралата Русе - Велико Търново е с одобрено трасе, за "Хемус" ще се прави ново

И за двата обекта обаче няма осигурено финансиране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Готови са новите идейни проекти за изграждането на първите 34 километра от магистрала "Хемус" след пътен възел "Боаза" (км 87+800). Това са двете отсечки от "Боаза" до Дерманци и от там до пътен възел "Каленик", за които преди време дори бяха избрани изпълнители, но по нареждане на премиера Бойко Борисов процедурите бяха прекратени в началото на 2016 г. Тогава от Агенция "Пътна инфраструктура" обявиха, че готовият проект за трасето е прекалено скъп, поради което бе възложено да се направи нов идеен проект. Сега ведомството е публикувало обява за инвестиционно предложение за разработването и на техническо задание.

Междувременно Висшият експертен екологичен съвет към Министерството на околната среда и водите предложи да се издаде решение по оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) за одобряване на инвестиционното предложение за автомагистрала Русе – Велико Търново. Все още обаче няма осигурено финансиране.



"Хемус" с ограничение от 120 км в час

За изграждането на участъка от магистрала "Хемус" между пътните възли "Боаза" и "Каленик" има готов идеен проект още от 2015 година. Той бе разработен от закритата вече Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" и предвиждаше път с габарит 29 метра и проектна скорост от 140 км/час. Това трасе е одобрено от екоминистерстовото и в края на 2015 г. дори бяха избрани строителите - обединение "АМ Хемус Лот 1" с водещ партньор "Джи Пи Груп" ООД за първата отсечка до Дерманци и обединение "ПСТ Хемус 2" с водещ партньор "ПСТ Груп" ЕАД за втората - до "Каленик".

След прекратяването на процедурата АПИ прецени, че реализирането на този вариант (т. нар. Червен вариант) изисква прекалено много средства заради планинския терен. По тази причина бе решено габаритът на участъка да бъде намален до 27 метра, а проектната скорост - до 120 км/час. Също така е оптимизирано и самото трасе, като са разработени два варианта (зелен и виолетов), които обаче попадат в одобрения от МОСВ коридор с ширина 400 метра, така че да не се налага нова екооценка. В резултат на това е намалена височината на големите съоръжения и е отпаднала необходимостта от тунел.



От пътната агенция посочват, че прилагането на комбинацията от зеления и виолетовия вариант за трасе на магистрала "Хемус" ще спести 262 млн. лева. Точната стойност за въпросните 34 километра обаче ще стане ясна, когато се изготвят съответните технически проекти. Но макар и значително по-малко, необходимите средства все още не са осигурени.

Русе - Велико Търново - с пари от тол-системата

Магистралата, чиято приблизителна дължина е 133 км, е разделена на три подучастъка. Това са Русе – Бяла (40км), обход на самия град Бяла (почти 36км), както и Бяла – Велико Търново (малко над 58км). Индикативната стойност на целия проект се движи около 600 млн. евро, които обаче все още не са осигурени. Надеждите на управляващите са, че необходимото финансиране ще бъде набавено или чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", или чрез събраните в бъдеще такси от тол-системата.

Одобреният сега от Висшия експертен екологичен съвет комбиниран вариант предвижда пътят да е с габарит от 27 метра. При него, като започне на 3 километра източно от Дунав мост, шосето пресича пътя Русе - Силистра и продължава в посока юг-югозапад. Автомагистралата продължава в югозападна посока, след което пресича пътя Русе - Варна и се насочва в южна посока. След това минава над р. Янтра с голямо мостово съоръжение югоизточно от с. Белцов. По-нататък е предвидено при 102-ия километър тази магистрала да пресече "Хемус" - в близост до с. Паскалевец, при което продължава право на юг.

Тъй като релефът на терена след река Янтра е планински, с дълбоки дерета и високи върхове, се налага изграждането на големи съоръжения - 4 тунела по лявото платно и 2 по дясното, както и 22 моста и виадукти, с обща дължина 14 853 метра. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Също така ще има 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. В този вариант са проектирани 8 площадки за краткотраен отдих.

С решението по ОВОС са предложени условия и мерки за предотвратяване, намаляване или възможно най-пълно отстраняване на предполагаеми неблагоприятни въздействия върху околната среда за различните етапи на реализация на инвестиционното предложение. Проведени са и срещи за обществено обсъждане в общините Русе, Иваново, Две могили, Борово, Ценово, Бяла, Полски Тръмбеш, Павликени, Велико Търново, Горна Оряховица.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Британските власти откриха 39 тела в камион от България, кметът на Несебър вече е в ареста Вечерни новини: Британските власти откриха 39 тела в камион от България, кметът на Несебър вече е в ареста

И още: Правителството разреши на "ЦСКА-София" да строи в Борисовата градина, а Путин и Ердоган се разбраха за буферна зона в Сирия

23 окт 2019, 726 прочитания

Премиерът разпореди: "Български пощи" ще доставя и продава вестници 1 Премиерът разпореди: "Български пощи" ще доставя и продава вестници

Така държавната компания може да поеме от Пеевски най-неатрактивната дейност - нощната логистика

23 окт 2019, 1614 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Паника в Хавай след фалшива тревога за балистична ракета; Държавата иска по-строг контрол на санирането от общините;Тръмп удължи облекчаването на санкциите за Иран "за последно"; Ратификацията на Истанбулската конвенция предизвика поредните трусове в БСП; Онлайн плащанията в ЕС вече са по-евтини и сигурни

Още от Капитал
Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Максимилиан Калед: Даваме на клиента бърз външен поглед за 48 часа

Съоснователят на рекламната агенция Pop Up Agency пред "Капитал"

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10