Кога ще заработи тол-системата и кого засяга

Днес бе подписан договорът за изграждането на проекта, от който държавата очаква годишно да носи 1 млрд. лв. в бюджета

Агенция "Пътна инфраструктура" най-накрая подписа договора за изграждане на тол-системата. След 8 години обсъждане и година и половина административни процедури (сред които абсурдно къс срок за оферти от 24 чака и доста обжалвания) австрийската "Капш телематик технолоджис България" спечели поръчката за 150 млн. лв.

Ето какво да очакваме да се случи в следващата година и половина:


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991
    • + 13

    Браво, подкрепям подхода, време е камионите и автобусите да започнат да плащат повече.... Само това да го доизмислят да нестане така, че само начисляват, а нищо не се плаща: "Те ще се заплащат на терминали или предварително, или впоследствие".

    Нередност?
  • 2
    jumbojet avatar :-|
    Дневник пропагандна газета
    • + 11

    Най-сетне. А и фирмата изпълнител вече има няколко направени такива системи в различни държави. Имаше пак подобаващо плюене де, ама нали трябва троловете да работят.

    Нередност?
  • 3
    keepwalking avatar :-|
    keepwalking
    • + 11

    Това по мое мнение е едно от най значимите неща,дето са се случвали на БГ след приемането ни в ЕС и НАТО

    Нередност?
  • 4
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2
    • - 1
    • + 5

    Реадно е да се обхванат всички МПС. В момента бусовете на куриерските фирми правят по 100 000 км на година за което плащат 97 лева, а повечето леки коли правят по 10 000км на година срещу същите 97 лева.

    Помислете и още нещо: Масово вместо един камион фирмите ще пускат по два буса за да спестят от таксите.

    Нередност?
  • 5
    dokovski avatar :-|
    B_OT
    • - 2
    • + 1

    Ако и парите от тези такси отидат в пътната мрежа, поне част от тях, тогава това ще бъде добро решение. До тогава е просто една такса.
    Какво се има с предвид, че автомобилите под 3,5т ще бъде на база време, за мен остана загадка?

    Нередност?
  • 6
    mitko11 avatar :-P
    mitko11
    • + 4

    До коментар [#4] от "kokoto2":

    Има няколко малки подробности. Приходът от винетки е около 400 милиона лева годишно. А приходът от акциз, включен в цената на горивата, е милиард и половина лева. Та според вашия пример при голям пробег автомобилите ще горят повече бензин/дизел и по този начин ще заплащат повече акциз.

    Нередност?
  • 7
    primerno avatar :-|
    primerno
    • + 2

    До коментар [#4] от "kokoto2":

    За бус може да мине МПС с тегло до 3,5 тона. Няма как да замениш един камион с два буса, тях ще може да натовариш максимум с 4 тона товар, общо. А и едно МПС като като е леко то почти няма влияние върху пътната настилка, а продължава да си плаща индиректно чрез акзите на горивата.

    Нередност?
  • 8
    nnikolov_bg avatar :-|
    Никола Николов
    • - 7
    • + 2

    Отново ни натикват инвеститор с доста съмнителна репутация. Капш са изградили най-скъпата тол система в Южна Африка, познайте защо. Скоро са спечелили контракт и в Замбия, където има сериозни съмнения за корупция.

    Нередност?
  • 9
    vok46365604 avatar :-|
    vok46365604
    • - 6

    Ще си плащаме да ни следят....

    Нередност?
  • 10
    valdes avatar :-|
    Valdes
    • - 1
    • + 4

    Мен Капш не ме притесняват, хората си имат опит. Притесняват ме нашите "умници", които явно не знаят какво искат. Пример от текста по-горе: "В интервю пред bTV министър Нанков каза, че е слабо вероятно системата да обхване всички заложени в заданието пътища."
    На министър Нанков не му е ясно, че заданието се променя САМО с нов конкурс. Иначе остава съмнението, че някой е знаел предварително за евентуалното намаление в обема на работата и е облагодетелстван от това.
    Липсва и яснота за какво точно ще се събира таксата, за поддържане на включените в системата пътища (съществуващи пътища) или и за изграждане на нови? Второто е малко пресилено, защото потребителска такса се събира за потребление на съществуващ обект или услуга а не за обещания! Аз обещавам, че няма да ползвам новия път №Х и №ХY ... намалете ми таксата!
    Капш са подготвени, ние не сме! "Преди време в интервю за "Капитал" директорът на клона на австрийското дружество Михаел Вебер каза, че огромният обем пътища, които обхваща заданието, прави българското изискване уникално.". Уникално!! Елегантно ни е казал, че сме луди!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал