Кога ще заработи тол-системата и кого засяга
Днес бе подписан договорът за изграждането на проекта, от който държавата очаква годишно да носи 1 млрд. лв. в бюджета
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Агенция "Пътна инфраструктура" най-накрая подписа договора за изграждане на тол-системата. След 8 години обсъждане и година и половина административни процедури (сред които абсурдно къс срок за оферти от 24 чака и доста обжалвания) австрийската "Капш телематик технолоджис България" спечели поръчката за 150 млн. лв.
Ето какво да очакваме да се случи в следващата година и половина:
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
11 коментара
Браво, подкрепям подхода, време е камионите и автобусите да започнат да плащат повече.... Само това да го доизмислят да нестане така, че само начисляват, а нищо не се плаща: "Те ще се заплащат на терминали или предварително, или впоследствие".
Най-сетне. А и фирмата изпълнител вече има няколко направени такива системи в различни държави. Имаше пак подобаващо плюене де, ама нали трябва троловете да работят.
Това по мое мнение е едно от най значимите неща,дето са се случвали на БГ след приемането ни в ЕС и НАТО
Реадно е да се обхванат всички МПС. В момента бусовете на куриерските фирми правят по 100 000 км на година за което плащат 97 лева, а повечето леки коли правят по 10 000км на година срещу същите 97 лева.
Помислете и още нещо: Масово вместо един камион фирмите ще пускат по два буса за да спестят от таксите.
Ако и парите от тези такси отидат в пътната мрежа, поне част от тях, тогава това ще бъде добро решение. До тогава е просто една такса.
Какво се има с предвид, че автомобилите под 3,5т ще бъде на база време, за мен остана загадка?
До коментар [#4] от "kokoto2":
Има няколко малки подробности. Приходът от винетки е около 400 милиона лева годишно. А приходът от акциз, включен в цената на горивата, е милиард и половина лева. Та според вашия пример при голям пробег автомобилите ще горят повече бензин/дизел и по този начин ще заплащат повече акциз.
До коментар [#4] от "kokoto2":
За бус може да мине МПС с тегло до 3,5 тона. Няма как да замениш един камион с два буса, тях ще може да натовариш максимум с 4 тона товар, общо. А и едно МПС като като е леко то почти няма влияние върху пътната настилка, а продължава да си плаща индиректно чрез акзите на горивата.
Отново ни натикват инвеститор с доста съмнителна репутация. Капш са изградили най-скъпата тол система в Южна Африка, познайте защо. Скоро са спечелили контракт и в Замбия, където има сериозни съмнения за корупция.
Ще си плащаме да ни следят....
Мен Капш не ме притесняват, хората си имат опит. Притесняват ме нашите "умници", които явно не знаят какво искат. Пример от текста по-горе: "В интервю пред bTV министър Нанков каза, че е слабо вероятно системата да обхване всички заложени в заданието пътища."
На министър Нанков не му е ясно, че заданието се променя САМО с нов конкурс. Иначе остава съмнението, че някой е знаел предварително за евентуалното намаление в обема на работата и е облагодетелстван от това.
Липсва и яснота за какво точно ще се събира таксата, за поддържане на включените в системата пътища (съществуващи пътища) или и за изграждане на нови? Второто е малко пресилено, защото потребителска такса се събира за потребление на съществуващ обект или услуга а не за обещания! Аз обещавам, че няма да ползвам новия път №Х и №ХY ... намалете ми таксата!
Капш са подготвени, ние не сме! "Преди време в интервю за "Капитал" директорът на клона на австрийското дружество Михаел Вебер каза, че огромният обем пътища, които обхваща заданието, прави българското изискване уникално.". Уникално!! Елегантно ни е казал, че сме луди!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.