Първите електробуси на София вероятно ще са китайски
Единственият кандидат в търга на "Столичен автотранспорт" е свързано с "Еврохолд" дружество, което ще доставя модел електробус на Zhengzhou Yutong Bus
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Първите 20 електробуса за градския транспорт в София ще бъдат доставени от китайската фирма Zhengzhou Yutong Bus Co. Ltd. ("Джънджоу юйтун бус ко.). Дизелови автобуси на същия производител вече се движат по няколко линии в София, след като китайският производител спечели поръчка за 110 превозни средства на Столичната община от 2014 г. В електро търга се яви само един участник, което не говори за перфектно организиран търг от страна на общината, а сега става ясна и цената: 16.7 млн. лв. без ДДС.
Новият търг за лизингова доставка за електробусите е от лятото на миналата година и все още няма официално излъчен победител, но по всичко личи че това ще е единственият кандидат в процедурата - "Евролийз ауто" ЕАД. Документите на фирмата бяха одобрени от оценителната комисия на "Столичен автотранспорт" в първоначалните стъпки на процедурата. През миналата седмица беше отворена и ценовата оферта на дружеството. За момента "Столичен автотранспорт" не дава индикации, че ще прекрати процедурата заради участието на един-единствен кандидат.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
10 коментара
Е какви да са като в момента единствено китайците произвеждат използваеми електробуси :-)
батерии или кондензатори...?
А нагласената обществена поръчка за дачии наистина ли е спечелена от "Дачия" или ще бъде "случайно съвпадение на обстоятелствата"?
''В електро търга се яви само един участник, което не говори за перфектно организиран търг от страна на общината"...
Напротив, това е перфектно организиран търг. Точният участник е спечелил
Така го казвате, все едно е нещо лошо. Какъв е проблемът с Yutong ?
Не знам дали има проблем с китайците, но е доста странно че се е появил само един кандидат.
До коментар [#6] от "orchis":
Миналата година 92% от електробусите са произведени в Китай. Просто този пазар си е техен.
До коментар [#2] от "tucker case":
Батерии. Кондензаторите ги развива Хайгер.
До коментар [#1] от "tvr18355030":
ctric-bus-sales-just-89546-2017/
До коментар [#5] от "kirka80286":
До коментар [#6] от "orchis":
До коментар [#7] от "cinik":
Да, в Китай е най-големият пазар, но дори там има повече от един производител. А по-големият проблем у нас е, че има само един дистрибутор.
Ето един интересен материал за пазара на електробуси: https://cleantechnica.com/2018/02/04/china-100-ele
Исках да проверя характеристиките на електическия автобус - колко му е батерията, колко километри изминава с едно зарежда, колко време се зарежда и т.н. Оказва се, че в сайта на Yutong този модел ZK6128 е дизелов със съответните параметри, като литрите на резервоара например. Дори на картинката вижда ауспух. 😅 Иначе имат и електрически автобуси, но градският модел е Е12.
Та кой сега е в грешка?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.