Парите за реклама на българския туризъм се увеличават тройно до 2020 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Парите за реклама на българския туризъм се увеличават тройно до 2020 г.

Визия от последната туриситическа рекламна кампания от 2014 г.

Парите за реклама на българския туризъм се увеличават тройно до 2020 г.

Туристическото министерство планира кампании в България и чужбина, които ще струват между 8.5 и 10 млн. лв. годишно

Деница Ватева
5948 прочитания

Визия от последната туриситическа рекламна кампания от 2014 г.

© Министерство на туризма


Повече от три пъти ще нараснат средствата, отделяни годишно за туристическа реклама на България в периода между 2018 и 2020 г. спрямо сумите, които бяха заложени през миналата година. В тригодишния период ще бъдат изразходвани близо 27 млн. лв. от държавния бюджет, като те ще бъдат предназначени както за промоция на външни пазари, така и за привличане на повече български туристи към местните курорти. Това става ясно от тригодишния план за действие към актуализираната стратегия за развитие на сектора, публикувана на сайта на туристическото министерство.

Документът бе приет на заседанието на правителството през миналата седмица.

Повече от 20 млн. лв. за промоции в чужбина

Според публикувания план за действие в периода между 2018 и 2020 г. ще бъдат отделени 20.98 млн. лв. за целева реклама на туризма на външни пазари. Най-голямата част от сумата ще бъде вложена тази година - 7.98 млн. лв., а през 2019 и 2020 г. годишно ще бъдат заделяни по 6.5 млн. лв. Отделените средства са значително по-високи от предходната година, когато за тази цел имаше бюджет от 1.8 млн. лв.

През 2018 г. парите за реклама на туризма ще бъдат ползвани за промоции в 22 държави, сред които са Германия и Русия, от които идват най-много туристи, съседните, скандинавските и централноевропейските държави. Туристическото министерство вече обяви обществена поръчка за избор на рекламни агенции, които да осъществят кампаниите, като до крайния срок бяха подадени осем оферти за седем позиции в поръчката. Очакванията са рекламите в тези държави да стартират през пролетта, като това ще бъде една от най-мащабните кампании в последните години.

За 2019 и 2020 г. средствата ще бъдат разпределени след приемането на годишния план за туристическа реклама.

2 млн. лв. годишно за привличане на български туристи

Освен реклами в чужбина ведомството ще стартира и кампании за привличане на български туристи в местните курорти. В периода между 2018 и 2020 г. годишно за тази цел ще бъдат отделяни по 2 млн. лв., което също е увеличение спрямо предходната година. Тогава за насърчаване на вътрешния туризъм имаше 1.8 млн. лв.

В момента туристическото министерство работи по тазгодишната кампания за вътрешния туризъм, като обаче не е ясно кога се очаква да стартира тя.

Извън целевите кампании в тригодишния план на ведомството са заложени още участия по изложения и дейности, свързани с международни туристически организации, подобряване на националния туристически портал, изработка на нови рекламни материали и др., се вижда от документа.

Повече от три пъти ще нараснат средствата, отделяни годишно за туристическа реклама на България в периода между 2018 и 2020 г. спрямо сумите, които бяха заложени през миналата година. В тригодишния период ще бъдат изразходвани близо 27 млн. лв. от държавния бюджет, като те ще бъдат предназначени както за промоция на външни пазари, така и за привличане на повече български туристи към местните курорти. Това става ясно от тригодишния план за действие към актуализираната стратегия за развитие на сектора, публикувана на сайта на туристическото министерство.

Документът бе приет на заседанието на правителството през миналата седмица.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Парите не са проблем. Приходите от туризъм за хазната са доста по-значими от разходите. Въпросът е тези разходи да са целесъобразни и достатъчно ефективни.

    За мен рекламата по Евроспорт и BBC няма да преместят твърде много Западноевропейци на Слънчака.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Ще съмне ли след НОЩ?

Ще съмне ли след НОЩ?

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.